Δοκιμάζουμε το Mazda 2 1.5 e-Skyactiv G

Ελκυστικό, δυναμικό και αυστηρά ατμοσφαιρικό ως πεποίθηση, το ήπια υβριδικό Mazda 2 σερβίρει premium ιαπωνική πιστότητα σε supermini εκτέλεση.

Δοκιμάζουμε το Mazda 2 1.5 e-Skyactiv G

Ελκυστικό, δυναμικό και αυστηρά ατμοσφαιρικό ως πεποίθηση, το ήπια υβριδικό Mazda 2 σερβίρει premium ιαπωνική πιστότητα σε supermini εκτέλεση.

Mazda 2 1.5 e-Skyactiv G: Το 2003 ήταν η χρονιά που πρωτοεμφανίστηκε το supermini της Mazda με τον αριθμό 2, διαδεχόμενη την Demio εποχή.

Μπορεί φέτος το εναρκτήριο μοντέλο στην γκάμα της Mazda να γιορτάζει τα 20 χρόνια από την πρώτη του παρουσίαση, όμως η σελίδα για αυτό άλλαξε ολοκληρωτικά το 2007, όπου το 2 έκανε τη στροφή προς το αθλητικότερο, ακολουθώντας το σύνολο της δυναμικής γκάμας της Mazda.

Με σχετικά μαζεμένες διαστάσεις σε σχέση με τους Ευρωπαίους εταίρους του, διατήρησε μια μετριοπαθή στάση όσον αφορά το απόλυτο μέγεθος και εστίασε στην ωφέλιμη αστική ευελιξία, αλλά και στην δυναμική της συμπεριφοράς του.

Ο μικρός σαμουράι με τα χρόνια εξελίχθηκε και φτάνοντας στο σήμερα διατήρησε τις βασικές αρχές του αλλά και την ατμοσφαιρική του υπόσταση. Turbo λοιπόν μπορεί να μην γνώρισε ένα Mazda 2, υβριδική βοήθεια όμως, αλίμονο!

Πρώτη εικόνα

  • Supermini, με έμφαση στην σπορτίφ premium εικόνα
  • Δυναμική έκφραση του σχεδιασμού Kodo
  • Homura στα ιαπωνικά σημαίνει φλόγα

Έχεις μπροστά σου απλότητα και ρέουσες γραμμές που συνθέτουν ένα κόμπακτ και ενδιαφέρον αμάξωμα. Τα LED ημέρας περιβάλουν κυκλικά τον βασικό LED προτζέκτορα μέσα στο φανάρι και σε συνδυασμό με την σπορ αισθητική μάσκας και προφυλακτήρα δημιουργούν ένα δυναμικό καλωσόρισμα.

Κάτι που διαπιστώνεις στο σύνολο της εικόνας του Mazda 2 με την κορυφαία έκδοση Homura Aka να διαφοροποιείται από τη διχρωμία οροφής (αυτοκόλλητο ομοίωμα ανθρακονήματος), τους μαύρους καθρέπτες και τις ζάντες (16΄΄), καθώς και την κεραία πτερύγιο. Γενικά καταφέρνει να είναι ευχάριστο στο μάτι και δυναμικό χωρίς να υπερβάλει, προσφέροντας μια ισορροπία ανάμεσα στη σπορτίφ και φινετσάτη εικόνα.

Εσωτερικός κόσμος

  • Premium αύρα, πλούσιες παροχές
  • Ευρυχωρία και 255 λίτρα για αποσκευές
  • Το Mazda2 κατασκευάζεται στην Ιαπωνία

Εδώ και αν υπάρχει απόλυτη αρμονία χωρίς σχεδιαστικές φανφάρες. Το εσωτερικό ακολουθεί τη λιτή σχεδιαστική λογική της ιαπωνικής μάρκας, με σκληρά υλικά να κυριαρχούν, συνοδεύονται ωστόσο από αψεγάδιαστη συναρμογή και άριστη εργονομία. Γενικά έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε κάτι ιδιαίτερα προσεγμένο και ποιοτικό. Στην Homura Aka, η suede προσθήκη σε καθίσματα και ταμπλό συμβάλλουν θετικά στην εικόνα και ο χρωματικός συνδυασμός του μαύρου με το κόκκινο στην καμπίνα αντικατοπτρίζει το σπορ πνεύμα και το αθλητικό DNA του.

Ο αυτόματος κλιματισμός πάει πακέτο με ξεχωριστά περιστροφικά χειριστήρια, ώστε να πηγαίνει αυτόματα το χέρι, ενώ το περιστροφικό χειριστήριο στη βάση της κονσόλας κάνει τη χρήση infotainment μια εύκολη, εύστοχη και ασφαλή διαδικασία. Να τονίσουμε ότι εν κινήσει δεν λειτουργεί η 8άρα οθόνη αφής κάτι που γίνεται όταν ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο. Έτσι περιορίζεται ο χρόνος ανάλωσης της ματιάς στην οθόνη κάτι ευεργετικό για την συγκέντρωση του οδηγού.

Στα θετικά και οι ικανοποιητικοί χώροι επιβατών και αποσκευών. Στις πίσω θέσεις βολεύονται αναστήματα έως 1,80, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει περιορίσει την χωρητικότητα του από τα 280 στα 255 λτ.  εξαιτίας του mild hybrid.

Οδηγικός χαρακτήρας

  • Διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
  • 6 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση
  • Καθημερινά στο «Δακτύλιο» με το ήπιο υβριδικό σύστημα Mazda Mild Hybrid

Χρόνια τώρα αν ήσουν από αυτούς που η μπριόζικη οδηγική συμπεριφορά έπαιζε το ρόλο της για το αυτοκίνητο της επιλογή σου, το Mazda2 ήταν το περιζήτητο ανάμεσα σε μια αρμάδα από supermini. Μπορεί να του λείπουν οι εκρηκτικές επιδόσεις, κάτι λογικό για ατμοσφαιρικό μοτέρ 90 ίππων, όμως το μικρό Mazda είναι πληθωρικά ποτισμένο με την πικάντικη σπορ φιλοσοφία που συναντάς στις καταξιωμένες οδηγικές μηχανές που ξεφυτρώνουν από το εργοστάσιο της Χιροσίμα.

Ο τετρακύλινδρος Skyactiv-G των 1.496 κ.εκ. με την ήπια υβριδική συνταγή στα σπλάχνα του, προσφέρει τα ατμοσφαιρικά 151 Nm ροπής στις μεσαίες και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με την ευχάριστη αίσθηση στο χέρι βοηθάει τη δραστήρια οδήγηση. Τα 9,8 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 183 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, αποδεικνύουν ότι αν ένα αυτοκίνητο είναι ελαφρύ μπορεί να είναι σβέλτο και ευχάριστο. Απλά απαιτεί μια συμμετοχικότητα από το οδηγό και τότε τον επιβραβεύει.

Το Mazda2 είναι η οδηγική αποθέωση στην κατηγορία του και όχι μόνο. Σπαρταριστή η αίσθηση και απόλυτη ειλικρινής η πληροφορία που φτάνει στα αισθητήρια του οδηγού κάτι που σπάνια συναντάς σήμερα ακόμα και σε ποιο οδηγοκεντρικές προτάσεις -ίσως και διπλάσιας αξίας.

Επικοινωνιακό τιμόνι, στιβαρό πλαίσιο πακέτο με ανάλογα επιμελώς στημένη ανάρτηση και μια ουρά που συμμετέχει στο παιχνίδι της τοποθέτησης πριν την στροφή. Το supermini της Mazda κάνει θαύματα στα χέρια του υποψιασμένου της σπορ οδήγησης. Ταυτόχρονα μπορεί να εκφράζεται με φιλικότητα αν δεν του ζητήσεις στιγμές οδηγικού αθλητισμού. Η οικονομία στην καθημερινότητα, είναι δεδομένη και η mild hybrid βοήθεια προσφέρει από 6 με 7 λτ./100 χλμ χωρίς συμβιβασμό και 8άρια αν κυνηγάς τις δυνατότητές του.

Τελικά;

Ενδιαφέρουσα σχεδίαση με γενναιόδωρες καμπύλες, δυναμική προσωπικότητα και μια απαράμιλλη ιαπωνική πιστότητα που δεν γνωρίζει εκπτώσεις ακόμα και από τη βάση της γκάμας. Χωροταξικά επαρκές για αυτοκίνητο πόλης και εξοπλιστικά μπορεί να απέχει παρασάγγας σε επιδόσεις από τον υπερτροφοδούμενο ανταγωνισμό, να θεωρείται υποτονικό στο μηχανολογική του έκφραση και να ζητάει στροφάρισμα στο ατμοσφαιρικό του μοτέρ για να αποδώσει, όμως σε κερδίζει στο σύνολο με την αθλητική του παρουσία.

Ζωηρό και επικοινωνιακό στην συμπεριφορά του το Mazda 2 δείχνει και είναι ευχάριστο και ασφαλές σαν μέσο μεταφοράς, εξαργυρώνοντας τον ατόφιο σπορ χαρακτήρα του σε όποιον του το ζητήσει. Η τιμή είναι ανάλογη της επιλογής σε έκδοση και εξοπλισμό κάτι που σημαίνει ότι καλύπτει τις αγοραστικές προσδοκίες των ενδιαφερόμενων για επίκαιρο supermini.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!