Τα supermini έχουν αναλάβει ηγετικό ρόλο στην αγορά, όπως μαρτυρούν και οι πωλήσεις τους. Έχουν μεγαλώσει, εξελιχθεί τεχνολογικά και μπορούν υπό συνθήκες πλέον να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες ακόμα και μιας μικρής οικογένειας. Με την τιμή τους να διατηρείται σε λογικά επίπεδα και κάτω από αυτή την μικρομεσαίων, αλλά και το ιδιαίτερα δημοφιλών compact SUV διατηρούν και το βασικό τους πλεονέκτημα.
Το Nissan Micra αναμφίβολα είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μικρά αυτοκίνητα που υπάρχουν στην αγορά. Βασίζεται, μεταξύ άλλων, στην ενδιαφέρουσα αισθητική του, με την αιχμηρή προσέγγιση που το καθιστά μοντέρνο και το διατηρεί επίκαιρο. Αν και έκανε πρεμιέρα το 2016, δύσκολα μπορείς να το πιστέψεις απλώς παρατηρώντας το.
Πέρα από την σχεδίαση, η Nissan έχει φροντίσει στο πέρασμα των χρόνων να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις προκειμένου να διατηρεί σύγχρονο το μικρό της. Σε αυτή τη φάση της ζωής του οι αλλαγές αφορούν κυρίως μηχανικά μέρη. Οι Ιάπωνες μηχανικοί φρόντισαν να προσδώσουν στον κινητήρα μια πιο πράσινη προσέγγιση.
Έτσι, ο 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 999 κ.εκ. με τον ψεκασμό πολλαπλών σημείων με τις κατάλληλες επεμβάσεις πληροί πλέον τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 6d. Από την άλλη έχασε 8 από τους 100 ίππους του, πέφτοντας στους 92 ίππους, τους οποίους αποδίδει στις 5.000 σ.α.λ. Από την άλλη, η ροπή έχει διατηρηθεί στα 144 Nm και είναι διαθέσιμη στο σύνολό της 250 σ.α.λ. πιο νωρίς από την προηγούμενη γενιά, δηλαδή από τις 1.750 σ.α.λ. και αποδίδεται σταθερά μέχρι 4.400 σ.α.λ.
Ευκολία…
Για τη μετάδοση της κίνησης που περνάει στους εμπρός τροχούς φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Ωστόσο, χάρη στην εξελιγμένη τεχνολογία που διαθέτει, D-Step Logic Control, σε τίποτα δεν θυμίζει τα κιβώτια του «είδους».
Δηλαδή, ενώ στα συνηθισμένα κιβώτια τύπου CVT, όταν πιέσεις δυνατά το γκάζι ο κινητήρας ανεβάζει στροφές και μένει εκεί ψηλά στο όριο περιστροφής, ανάλογα με την πίεση, παράγοντας έναν ενοχλητικό μονότονο ήχο, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στο αυτόματο του Micra.
Εδώ οι μηχανικοί της Nissan έχουν εξελίξει ένα λογισμικό, το οποίο προσομοιώνει σχέσεις και δίνει την αίσθηση της αλλαγής ενός συμβατικού κιβωτίου, μακραίνοντας τη σχέση και ρίχνοντας έτσι τις στροφές του κινητήρα.
Ως αποτέλεσμα το CVT της Nissan λειτουργεί σαν ένα συμβατικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής, διακρίνεται για την ομαλότητα στη λειτουργία του και την ηρεμία και την άνεση που προσφέρει στην καθημερινότητα, χωρίς να έχει από την άλλη και σε σύγκριση με τα διπλού συμπλέκτη τα κλοτσήματα που τα συνοδεύουν στις εκκινήσεις.
Με γνώμονα την άνεση…
Στόχος της Nissan ήταν να προσφέρει ένα κιβώτιο που θα προάγει την άνεση, αναβαθμίζοντας τον χρηστικό χαρακτήρα του μοντέλου, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη. Κάτι που φαίνεται να πέτυχε στο ακέραιο, αφού το αυτόματο Micra παραμένει το ίδιο ικανό στους άλλους τομείς, ενώ είναι πιο ξεκούραστο και εύχρηστο στην καθημερινότητα.
Από το καλάθι στο οποίο έχουν προστεθεί αρκετά, αφαιρείται ένα μέρος της αμεσότητας που έχουν οι χειροκίνητες εκδόσεις, κάτι που προκύπτει συνειδητά, τόσο από την πλευρά του αγοραστή, όσο και του κατασκευαστή. Από την άλλη, σε αποζημιώνει με την απρόσκοπτη επιτάχυνση, χωρίς κομπιάσματα και εξάρσεις, ανάλογη της πίεσης του δεξιού πεντάλ.
Σε κερδίζει με την αμεσότητα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, αφού και λόγω κινητήρα δείχνει πρόθυμο σε κάθε κέλευσμα, ενώ, για την τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα -που όμως δεν βρίσκει μεγάλη εφαρμογή στην καθημερινότητα- απαιτεί 14 δλ. και υπολείπεται της χειροκίνητης έκδοσης που θέλει 11,8 δλ.
Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,8 λτ./100 χλμ. και 6,1 λτ./100 χλμ. η συνδυαστική που προκύπτει σύμφωνα με το πρωτόκολλο μετρήσεων WLTP. Στην πράξη τα νούμερα δεν είναι αρκετά διαφορετικά, αφού η μέση τιμή της δοκιμής μας, που έγινε σε συνθήκες με υψηλές θερμοκρασίες, καύσωνα, με 40 βαθμούς Κελσίου, ήταν λίγο πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ.
Ευχάριστο
Στο εσωτερικό η ποιότητα σε κερδίζει. Καλά υλικά, μαλακά στην πλειονότητά τους στην υφή, με χρωματικούς συνδυασμούς που ανοίγουν το… μάτι. Η αρχιτεκτονική ακολουθεί λιτές γραμμές για χάρη της εργονομίας, με την οθόνη αφής επτά ιντσών, που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων πέραν της βασικής Energy, να κυριαρχεί στο ταμπλό.
Κάτω από αυτήν έχουν τοποθετηθεί, ανεξάρτητα, τα χειριστήρια του κλιματισμού, ενώ μια μεγάλη θήκη εμπρός από τον επιλογέα φιλοξενεί τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας ή το smartphone, έχοντας και υποδοχή USB. Στη χρηστικότητα συμβάλουν και οι μεγάλες τσέπες των θυρών, με υποδοχές για μεγάλα μπουκάλια, αλλά και οι δύο ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα.
Το αναβαθμισμένο σύστημα NissanConnect κάνει πιο εύκολη την πλοήγηση στο σύστημα πολυμέσων, που τώρα διαθέτει και καλύτερα γραφικά. Επιπλέον, παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay. Στις ευκολίες προσθέστε και τους ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες και το cruise control, ενώ στις ελλείψεις ανήκουν τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, τα οποία βρίσκουμε στις δύο ανώτερες εκδόσεις N-Sport και Techna.
Ήσυχο
Το Micra της δοκιμής μας πατάει σε ζάντες 16 ιντσών ατσάλινες, με τάσια όμως που τις κάνουν να ξεχωρίζουν και δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα αισθητικά από τις αλουμινίου. Τα ελαστικά είναι διάστασης 195/55 και μοιάζουν η σωστή επιλογή ανάμεσα σε άνεση και ακρίβεια. Η ανάρτηση αν και σφιχτή με αυτούς τους τροχούς δεν το δείχνει, με τις κλίσεις όμως να είναι περιορισμένες.
Στον ανοιχτό δρόμο αποδεικνύεται επίσης ευθύβολο και ξεκούραστο, χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους. Η καλή μόνωση αφήνει έξω από την καμπίνα των επιβατών τους ενοχλητικούς θορύβους. Στο εσωτερικό θα ταξιδέψουν τέσσερα άτομα, με αποσκευές που φτάνουν τα 300 λίτρα. Οι πίσω ίσως να δυσκολευτούν στην επιβίβαση λόγω του μικρού ανοίγματος της πόρτας, αλλά μέχρι εκεί, αφού ο χώρος στο εσωτερικό είναι ικανοποιητικός.
Το Nissan Micra μπορεί να μην είναι το νεότερο μέλος της μεγάλης οικογένειας των supermini, αλλά παραμένει φρέσκο και επίκαιρο, χάρη στη συνεχή φροντίδα των Ιαπώνων. Σε αυτή την έκδοση, με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει ξεκάθαρο στόχο, τους αγοραστές που έχουν ψηλά στις προτεραιότητές τους την άνεση. Τομέα στον οποία τα καταφέρνει αξιόλογα.