Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes A 200 (+video)

Αναμενόμενη ανανέωση για την Mercedes A-Class, με την A 200 να αποτελεί την εισαγωγή στην γκάμα του premium μικρομεσαίου μοντέλου.

Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes A 200 (+video)

Αναμενόμενη ανανέωση για την Mercedes A-Class, με την A 200 να αποτελεί την εισαγωγή στην γκάμα του premium μικρομεσαίου μοντέλου.

Mercedes A 200 – Η A-Class τοποθετείται στη βάση της γκάμας Mercedes-Benz και αποτελεί την εμπορική αιχμή του δόρατος για τους Γερμανούς. Η αρχή για τη μικρότερη Mercedes δεν υπήρξε ρόδινη και σταδιακά βρήκε το δρόμο της μέσα στο πέρασμα του χρόνου και τo ψάξιμο ανάμεσα στις κατηγορίες.

Η αρχική επιλογή ως ένα λειτουργικό premium ψηλό αυτοκίνητο που φλερτάριζε με προδιάγραφες supermini και αργότερα μεγέθυνε τα χαρακτηριστικά του, σαφώς δεν γέμισε τις εκθέσεις με φρέσκο πελατολόγιο. To 2012, ήταν μεταβατικό για την AClass και ίσως το στοίχημα για σίγουρα κέρδη. Η 3η γενιά της, ήρθε με αλλαγή στόχευσης που τελικά ήταν η αλλαγή που της πήγε περισσότερο.

Θρονιάστηκε στα μικρομεσαία με ταμπέλα premium δικαιωματικά και από το ενός όγκου ψηλοτάβανο στιλ, χαμήλωσε, φάρδυνε και πέρασε σε εμφανώς δυναμικότερες γραμμές που γοητεύουν τη νεανικότερη ματιά. Αυτός άλλωστε ήταν και ο σκοπός, κάτι που απογείωσε τις πωλήσεις και το συνέχισε εμφατικότερα με την τεχνολογικά προηγμένη και εντυπωσιακότερη 4η γενιά, από το 2018.

Αυτό σε καμία των περιπτώσεων δεν μπορεί να περάσει στα ψιλά γράμματα, τόσο από την πλευρά των ανταγωνιστών, όσο και από την ίδια την εταιρεία που έδειξε ότι επενδύει από τη βάση της γκάμας και όχι μόνο στις υψηλότερες και παραδοσιακότερες κατηγορίες επιτυχίας για τη φίρμα από τη Στουτγάρδη.

Ως δείγμα της επιτυχίας A-Class σημειώστε ότι διατηρεί εδώ και 9 συνεχόμενα χρόνια τον τίτλο του best seller στην premium κοινότητα και κάπως έτσι ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει …ή αλλάζει λιγότερο!

Έφτασε η νέα AClass

Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόλαβε να παλιώσει ακόμα και αν έκλεισε τετραετία, όμως μια ανανέωση πάντα φρεσκάρει την σχέση με την επικαιρότητα.  Έτσι, πλέον, όλες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις της A-Class σε hatchback ή τετράθυρη έκδοση αμαξώματος ενσωματώνουν ήπια υβριδική τεχνολογία προσφέροντας σαφείς βελτιώσεις σε όρους εξοικονόμησης ενέργειας και επιδόσεων. Ταυτόχρονα οι plug-in υβριδικές εκδόσεις προδιαγράφονται αποδοτικότερες βελτιώνοντας τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2, κατά 0,8 λίτρου/100 χλμ. και 17 γρ./χλμ. αντίστοιχα.

Η νεότερη AClass λοιπόν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη αν δεν συγκέντρωνες την ματιά σου επάνω της ή στο δελτίο τύπου που συνοδεύουν τις αλλαγές.

Πρακτικά, κρατάει την κεντρική σχεδιαστική ιδέα, το μακρύ καπό αποκτά πιο ανάγλυφη μορφή, τα LED φώτα βελτιώνουν εικόνα και απόδοση, ενώ η πληθωρική δυναμική τονίζεται από στοιχεία εξέλιξης στους προφυλακτήρες (εμπρός – πίσω), στη μάσκα και στον τροποποιημένο διαχύτη. Αλλαγές που σε συνδυασμό με τους τροχούς 19’’ φρεσκάρουν την αιχμηρή εικόνα της σπορ σιλουέτας.

Οι αλλαγές είναι περισσότερο εξελικτικές, παρά ριζοσπαστικές, έχοντας ως στόχο να ανανεώσουν την αισθητική και να ενισχύσουν το δυναμισμό του μοντέλου, χωρίς φυσικά να αλλοιώσουν την ταυτότητα. Οι προσαρμοζόμενοι προβολείς Multibeam LED ρυθμίζουν τη φωτεινότητά τους και αντιδρούν χάρη στις ευφυείς λειτουργίες τους. Έτσι ο δρόμος θα είναι φωτεινός, ο διερχόμενος δεν θα νοιώσει ποτέ ότι τυφλώνεται και οι τυφλές νυχτερινές παγίδες σχεδόν εξαφανίζονται.

Μετά το facelift η AClass δείχνει επιθετικότερη και πιο μυώδης, εμφανίζεται σαφώς κομψότερη και βέβαια συνεπής στην αεροδυναμική της. Το σημείο που θα κεντρίσει το βλέμμα του θεατή παραμένει το εσωτερικό της, όπου παραμένει σε άλλο επίπεδο σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό της.

Η εικόνα που αντικρίζεις, είναι κατά βάση γνώριμη με το νέο τριάκτινο σπορ τιμόνι με επένδυση δέρματος Nappa, να πρωταγωνιστεί στις εξόφθαλμες αλλαγές. Γενικά η υλοποίηση αποτελεί ορισμό της κομψότητας, της premium αισθητικής και της hi tech λογικής. Οι δυο ψηφιακές οθόνες των 10,25 ιντσών (εφόσον δεν επιλέγεις τη βασική 7άρα πίσω από το τιμόνι) είναι πεδίο τεχνολογικής υπεροχής της A-Class.

Η αριστερή προβάλει ψηφιακά τον πίνακα οργάνων με δυνατότητες αλλαγής του στιλ ή της απεικόνισης των πληροφοριών, κάτι που γίνεται από δυο μικρές ακίδες στο τιμόνι που παίζουν το ρόλο του «ποντικιού» ενός υπολογιστή. Η δεξιά που ασχολείται με το infotainment και άλλα υποσυστήματα, ταυτόχρονα είναι και αφής. Εδώ, η δυνατότητα χειρισμού μέσω του pad στην βάση της κονσόλας αποτελεί παρελθόν και δεν νομίζω να λείψει από κανέναν.

Στη θέση του προστίθεται μια ρηχή θέση μικροαντικειμένων, ενώ μια πρόσθετη θύρα USB-C με μεγαλύτερη δυναμικότητα φόρτισης συμβάλλει στις σύγχρονες ευκολίες. Η βελτιωμένη εκδοχή του MBUX (Mercedes-Benz User Experience) περιλαμβάνει μια νέα έκδοση του ψηφιακού βοηθού η οποία υπόσχεται πιο αποτελεσματική αναγνώριση των φωνητικών εντολών και αυξημένες ικανότητες εκμάθησης χάρη σε ένα ολιστικά βελτιωμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης.

Ανάμεσα στις επιλογές του, συγκαταλέγεται η παραμετροποίηση του τρόπου που εμφανίζονται τα στοιχεία στις οθόνες. Το Classic δείχνει ανάλογες ενδείξεις, το Sport φέρνει στο προσκήνιο το στροφόμετρο και το Discreet ελαχιστοποιεί τις πληροφορίες προς όφελος μιας πιο απερίσπαστης οδήγησης χωρίς φλυαρία πληροφορίας.

Φυσικά ακόμα και η εισαγωγική Α 200 της δοκιμής είναι εφοδιασμένη με τεχνολογία από το πάνω ράφι, όποτε το επίπεδο εξοπλισμού συνοδεύεται από το κορυφαίο πρωτόκολλο ασφάλειας, με πλήρες ρεπερτόριο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, ώστε να θεωρείται από τα ασφαλέστερα μοντέλα της κατηγορίας.

Και βέβαια ο κατάλογος του εξοπλισμού είναι σχεδόν ανεξάντλητος. Οι συνολικές διαστάσεις αφήνουν χωροταξικές υποσχέσεις, όμως δεν είναι το ισχυρό χαρτί της. Δεν υστερεί, αλλά δεν  παραχωρεί και σεμινάρια περί χώρων στην κατηγορία του. Υπάρχει μεν άφθονος ακόμη και για τον ψηλότερο οδηγό, αν όμως το κάθισμα τραβηχτεί στο τέρμα της διαδρομής του, δεν απομένει χώρος για τα γόνατα του πίσω επιβάτη. Πάντως τετράδα ενηλίκων με κανονικές διαστάσεις θα βολευτεί άνετα, ενώ και ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί τις ανάγκες τους.

Άλφα ποιότητα απόδοσης

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.332 κ.εκ. καρπώνεται την υβριδική 48βολτη βοήθεια που εκτός από την εξοικονόμηση ενέργειας λειτουργεί επικουρικά στη διαδικασία εκκίνησης, με 10 kW επιπλέον (14 ίππους). Πορεύεται λοιπόν ζωηρός σε απόδοση και πολιτισμένος σε αίσθηση λειτουργείας, με την συνολική του ισχύ να θρονιάζεται στους 163 ίππους και τη ροπή στα 270 Nm.

Η A 200 απολαμβάνει έναν καλό λόγο να θεωρηθεί πλήρης σε επίπεδο απόδοσης με τις επιδόσεις να το αποδεικνύουν. Τα 8,2 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τα 225 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, είναι μια ωραιότατη απάντηση σε όσους βιάζονται να αντιμετωπίσουν επικριτικά την χωρητικότητα του κινητήρα. Συνεργάζεται δε αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7G-DCT) που είναι εξαιρετικά ομαλό και αρκετά σβέλτο στις αλλαγές.

H αεροδυναμική, η μελετημένη χρήση μονωτικών υλικών και η προσοχή στην λεπτομέρεια εξασφαλίζουν μια ποιοτικότατη κύλιση που ωθεί την μικρομεσαία Mercedes σε τουρισμό. Επί της ουσίας, το ταξίδι με την A 200 θυμίζει τις μεγαλύτερες αδερφές της στην γκάμα της κατηγοριοποίησης. Μπορεί να σε μεταφέρει ξεκούραστο στον προορισμό σου ακόμα και αν έχεις επιλέξει κάποιον μακρινό.

Στην πράξη οι καταναλώσεις είναι κοντά στα 7-8 λτ./100 χλμ. οδηγώντας απελευθερωμένα και θα ανέβουν σε χαμηλό διψήφιο νούμερο, αν ψάχνεις συνεχώς αφορμή να επιβεβαιώνεις τις επιδόσεις. Αν πάλι έχεις τρυφερό πόδι, μπορείς να ζήσεις καταναλώσεις του έξι, χωρίς αυτό να είναι αποτέλεσμα ψυχαναγκαστικής διαδικασίας.

Σε επίπεδο συμπεριφοράς σερβίρει μια premium αποτελεσματικότητα χωρίς ακραία χαρακτηριστικά που θα βασανίζουν την καθημερινότητα του χρήστη. Το πλαίσιο εκδηλώνει τα χαρίσματα του με υποδειγματική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Συνολικά δεν τη λες σπορ, ακόμα και αν έχεις επιλέξει το συγκεκριμένο πρόγραμμα στο Dynamic Select, αλλά θα ακολουθήσει τον ρυθμό ακόμα και αν σε προειδοποιεί ότι το παρακάνεις.

Η αίσθηση του τιμονιού χωρίς να είναι τόσο μεστή, ακόμα και στην Sport ρύθμιση, δεν σημαίνει ότι πάσχει σε πληροφόρηση για τη θέση των τροχών. Τα φρένα όμως διαχειρίζονται άριστα την ταχύτητα και δείχνουν συνέπεια και αντοχή.

Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν προκαλεί ανησυχητικές κλίσεις και διαβάζει σωστά το ανάγλυφο του δρόμου ώστε να σε κερδίσει με την αποτελεσματικότητα της, τόσο στις αλλαγές κατεύθυνσης, όσο και στην προοδευτικότητα που αντιδρά.

Στρίβει ουδέτερα, απουσιάζει η πρόωρη υποστροφή, ενώ η δραστικότητα του ESP είναι σωτήρια στην υπερβολή, χωρίς μάλιστα να επεμβαίνει ενοχλητικά από νωρίς. Η ουσία είναι ότι το μικρότερο αυτοκίνητο στην γκάμα της Mercedes, προσφέρει ποιοτικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς από ανώτερες κατηγορίες που είναι συνώνυμα της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας.

Στο δρόμο για το ταμείο

Στην αφρόκρεμα των premium μικρομεσαίων η νέα A-Class δείχνει το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει ο ανταγωνισμός και δύσκολα θα χάσει τη θέση ισχύος που έχει κατακτήσει εδώ και χρόνια. Χωρίς συνταρακτικές αλλαγές, αλλά περισσότερο εστιασμένες στην ουσία, η μικρότερη στην γκάμα A 200 διαπρέπει σε premium ποιότητα και ποσότητα και ενσωματώνει κάθε επικαιρότητα από το πλούσιο καλάθι Mercedes.

Βέβαια σήμερα που οι τιμές της αγοράς καλπάζουν στα ύψη η νέα A-Class δεν μπορεί να εξαιρεθεί του κανόνα. Η αξία της τουλάχιστον επιβεβαιώνεται από τη βάση της, ακόμα και αν πρέπει να πλησιάσεις τόσο κοντά στα € 40.000 για να την αποκτήσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!