Δοκιμάζουμε το Opel Astra Plug-in Hybrid

Η τελευταία γενιά του Opel Astra διαθέτει πέραν από τις απλές βενζινοκίνητες και diesel εκδόσεις και plug-in υβριδική εκδοχή, την οποία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε.

Δοκιμάζουμε το Opel Astra Plug-in Hybrid

Η τελευταία γενιά του Opel Astra διαθέτει πέραν από τις απλές βενζινοκίνητες και diesel εκδόσεις και plug-in υβριδική εκδοχή, την οποία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε.

Η Opel βρίσκεται στα πρώτα βήματα της καινούργιας εποχής της. Μέρος της μεταμόρφωσης είναι και η τελευταία γενιά ενός από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της, του Astra, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην, plug-in υβριδική εκδοχή του, ενώ σύντομα θα κυκλοφορήσει και με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Κατά την ταπεινή μας γνώμη, η 8η γενιά του Opel Astra, με τις γαλλικές επιρροές του Ομίλου PSA και την εκμετάλλευση της τεχνολογίας της Stellantis, είναι η πιο όμορφη μέχρι στιγμής, χωρίς αισθητικές υπερβολές, ικανή να ξεχωρίσει σε μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία. Είμαστε οπαδοί της καινούργιας στιλιστικής κατεύθυνσης που έχει ακολουθήσει η γερμανική εταιρεία και το Astra εντυπωσιάζει με τις επιθετικές γραμμές του, τη «θυμωμένη» μάσκα Vizor της Opel, τη διχρωμία οροφής και το χαμηλό προφίλ του, με ύψος μόλις 1.442 χλστ.

Εμείς είχαμε στα χέρια μας την έκδοση ανώτερου εξοπλισμού GS Line της plug-in υβριδικής εκδοχής του μεσαίου μεγέθους οικογενειακού hatchback που χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα EMP2 με το Peugeot 308, το Citroen C4 και το DS 4, του οποίου τη δοκιμή μας για την plug-in υβριδική έκδοση μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Επίσης, μπορείτε να διαβάσετε τη δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης του Astra με τον 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων.

Δρ. Jekyll και κ. Hyde

Το Astra καταφέρνει να έχει διττό χαρακτήρα, όντας εξαιρετικά εύκολο, φιλικό προς το χρήστη και μαλακό στο χειρισμό, με εξαιρετική οικονομία καυσίμου εντός πόλης. Σε αυτές τις συνθήκες, η λειτουργία του θερμικού κινητήρα και τις αλλαγές σχέσεων να είναι ανεπαίσθητες, όντας επίσης και αρκετά ευέλικτο, με σχετικά μικρό κύκλο στροφής (10,5 μέτρα) για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Με τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος, μπορεί να κατεβάσει την κατανάλωση καυσίμου σε 3,5 λτ./100 χλμ. χωρίς να εστιάσουμε στην οικονομική οδήγηση, ενώ όταν η μπαταρία έχει εξαντληθεί, η τιμή αυτή μπορεί να ανέβει έως τα 7,5 λτ./χλμ.

Στον αντίποδα, στη σπορ λειτουργία οδήγησης -που κάνει πραγματική διαφορά στην απόδοση- δείχνει τσαγανό και νεύρο όταν ο οδηγός θέλει να υιοθετήσει πιο επιθετική οδήγηση σε ανοιχτούς δρόμους. Τότε, οι δύο οθόνες γίνονται κόκκινες και ο ήχος του κινητήρα ζωντανεύει, με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων να εξαντλεί το εύρος των στροφών, εκμεταλλευόμενο τους 180 ίππους και 250 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1,6 λίτρων, που προσδίδει επιτάχυνση 0-100 χλμ. σε 7,7 δλ., με μέγιστη ταχύτητα τα 225 χλμ./ώρα, δεν απογοητεύει. Επίσης, έχει πολύ καλή συμπεριφορά και με περισσότερα χιλιόμετρα, καθώς αρκετές φορές κοιτάξαμε το ταχύμετρο χωρίς να έχουμε καταλάβει την ταχύτητα που είχαμε αναπτύξει.

Σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, ο ηλεκτροκινητήρας 110 ίππων επιτρέπει την ανάπτυξη μέγιστης ταχύτητας 135 χλμ./ώρα. Με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία των 12,4 kWh, αναγράφει αυτονομία έως 60 χιλιόμετρα βασιζόμενο μόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, για την επίτευξη της οποίας απαραίτητη είναι η λειτουργία «brake», με την ενεργοποίηση της οποίας το υβριδικό σύστημα ανακτά ενέργεια όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι. Με τον on board φορτιστή 3,7 kW επιταχύνεται η διαδικασία φόρτισης και υπάρχει η προαιρετική επιλογή πιο ισχυρού ενσωματωμένου ταχυφορτιστή 7,4 kW.

Συμπεριφορά

Στην υβριδική λειτουργία οδήγησης, το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων θα αργήσει λίγο να βρει τη σωστή ταχύτητα, οπότε οι μοχλοί πίσω από το τιμόνι αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρήσιμοι για ένα γρήγορο κατέβασμα -συνήθως δύο σχέσεων- σε περίπτωση που ο οδηγός θέλει να πραγματοποιήσει ένα γρήγορο προσπέρασμα.

Η ανάρτηση δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μαλακή, αλλά επιτρέπει την επιτυχή απόσβεση της συντριπτικής πλειονότητας των ανομοιομορφιών του οδοστρώματος. Εντούτοις, στις πιο δύσκολες περιπτώσεις του ελληνικού οδικού δικτύου, θα ακούσετε γδούπο. Σε αυτό συμβάλλει και το επιπλέον βάρος 340 κιλών του υβριδικού συστήματος. Ένα πιο άκαμπτο κατά -14%- πλαίσιο και αυξημένο μεταξόνιο κατά 13 χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, εγγυάται πιο σταθερή συμπεριφορά στο δρόμο, με μία ανεπαίσθητη τάση υποστροφής, δεδομένου του αυξημένου βάρους -λόγω μπαταρίας- στον πίσω άξονα.

Το δεξί πεντάλ είναι ένα από τα πιο μαλακά που έχουμε συναντήσει, αλλά αυτό των φρένων χρειάζεται λίγη συνήθεια, καθώς λόγω της επέμβασης του υβριδικού συστήματος για την ανάκτηση ενέργειας, στην αρχική διαδρομή του το πεντάλ δεν επιβραδύνει επαρκώς και στη συνέχεια «πιάνει» απότομα, οπότε ο οδηγός θα πρέπει να γίνει αρκετά λεπτολόγος με τους χειρισμούς του.

Μας άρεσε το γεγονός ότι το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών δεν είναι υπερβολικά μαλακό στις χαμηλές ταχύτητες, ωστόσο στη λειτουργία σπορ σκληραίνει υπερβολικά. Μας αρέσει η χαμηλή θέση οδήγησης, ωστόσο τα υπερυψωμένα μαρσπιέ δυσκολεύουν λίγο την είσοδο στο… πιλοτήριο, όπως και το γεγονός ότι τα πεντάλ βρίσκονται αρκετά μακριά από το κάθισμα του οδηγού. Αυτό αναγκάζει τη ρύθμιση του καθίσματος λίγο πιο μπροστά από το συνηθισμένο, γεγονός που δημιουργεί σχετικά μεγάλη νεκρή γωνία στους πλευρικούς καθρέπτες.

Εντυπωσιακά καθίσματα

Με το τιμόνι να ρυθμίζεται πέραν του κατακόρυφου άξονα και τηλεσκοπικά, δεν είχαμε δυσκολία να βρούμε την ιδανική θέση οδήγησης. Ωστόσο, η διάταξη των πεντάλ ενδέχεται να δυσκολέψει άτομα μικρότερου αναστήματος. Τα εργονομικά καθίσματα είναι πολύ άνετα και αγκαλιάζουν το σώμα, παρέχοντας πολύ καλή πλευρική στήριξη. Το backet του οδηγού μπορεί να ρυθμιστεί σε 8 κατευθύνσεις, κάνοντας πολύ πιο άνετα τα ταξίδια.

Διαθέτει επίσης μηχανική επέκταση βάσης για την υποστήριξη των μηρών και παρέχει άριστη οσφυϊκή υποστήριξη με ηλεκτρική ρύθμιση τεσσάρων θέσεων, που έχει λάβει έγκριση από την γερμανική Aktion Gesunder Rucken, μία εκστρατεία για πιο υγιείς πλάτες. Ακόμα και με το κάθισμα ρυθμισμένο στη χαμηλότερη θέση, ο οδηγός έχει επίγνωση των άκρων του όγκου του αυτοκινήτου, αν και οι χοντρές πίσω κολόνες δυσκολεύουν τα πράγματα όσον αφορά την αντίληψη του πίσω μέρους.

Η πρακτικότητα στο εσωτερικό έχει αποτελέσει προτεραιότητα, με ευρύχωρη θέση για το κινητό σας τηλέφωνο, θήκη για γυαλιά ηλίου που ανοίγει με το πάτημα ενός κουμπιού και βρίσκεται κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς κλιματισμού, ποτηροθήκες δίπλα από τον επιλογέα του κιβωτίου (που έχει μορφή «διακόπτη») και αρκετά ευρύχωρο ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο. Εξαιρετικά ευρύχωρες είναι οι θήκες στις εμπρός πόρτες, ενώ ικανοποιητικών διαστάσεων είναι και το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός στις πόρτες προσφέρει μια ωραία αίσθηση στο εσωτερικό.

Ψηφιακά μιλώντας

Μία οθόνη 10 ιντσών αποτελεί τον πίνακα οργάνων που προσφέρει επιλογές παραμετροποίησης, ανάλογα τις ενδείξεις που προτιμάει να βλέπει ο οδηγός. Το head up display είναι πολύ καλό και ευδιάκριτο σε όλες σχεδόν τις συνθήκες ηλιοφάνειας, προβάλλοντας στο παρμπρίζ -δηλαδή στο οπτικό πεδίο του οδηγού- ενδείξεις (όριο, ταχύτητα, οδηγίες GPS, μέχρι και την ένταση του ηχοσυστήματος όταν τη ρυθμίζετε) χωρίς να χρειαστεί να πάρει τα μάτια του από το δρόμο ο οδηγός. Το Pure Panel cockpit σε γυαλιστερό μαύρο πιάνου συνεχίζεται έως το κέντρο της κονσόλας, περιλαμβάνοντας και την οθόνη αφής 10 ιντσών, που είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, διευκολύνοντας το χειρισμό της.

Το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος Intelli-Vision χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες με τις οποίες συνθέτει την ψηφιακή αναπαράσταση του περιβάλλοντα χώρου, που μερικές φορές καθυστερεί να αποκαλύψει όλες τις λεπτομέρειες (ιδίως στις τέσσερις γωνίες), και στην αναπαράσταση είναι εμφανείς οι τέσσερις «ραφές» που ενώνουν το οπτικό πεδίο κάθε κάμερας. Εξαιρετική είναι η ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία απομονώνει την πλειονότητα των εξωτερικών θορύβων.

Εντός της καμπίνας

Με θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, τιμόνι και διζωνικό κλιματισμό, καθώς και δύο αεραγωγούς στο πίσω μέρος, οι επιβάτες μπορούν να διαμορφώσουν κατά το δοκούν τις συνθήκες εντός της καμπίνας. Το γεγονός ότι τα εμπρός καθίσματα έχουν εσοχή στο πίσω μέρος, αυξάνει το χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Ωστόσο, αυτός όμως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εξαιρετικά γενναιόδωρος και το ίδιο συμβαίνει και στην περιοχή του κεφαλιού. Πολύ χρήσιμο είναι το άνοιγμα στο μέσο της πίσω σειράς καθισμάτων, για πέδιλα του σκι και τη μεταφορά άλλων μακρόστενων αντικειμένων.

Παρότι το υβριδικό σύστημα μειώνει λίγο το διαθέσιμο χώρο αποσκευών, τα 352 λίτρα (1.268 λίτρα με αναδιπλωμένα πίσω καθίσματα) καλύπτουν τις απαιτήσεις από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Μας άρεσε πολύ και ο τρόπος με τον οποίο ανοίγει η πίσω θύρα, πιέζοντας το επάνω μέρος του εμβλήματος της Opel, το οποίο γυρνάει κάθετα για να ανοίξει. Η Opel αναγκάστηκε να… παρακάμψει διάφορα εμπόδια στο σχεδιασμό της εν λόγω λύσης, για να αποφύγει ευρεσιτεχνίες που είχε ήδη καταθέσει η Volkswagen για τη δική της έκδοση του αντίστοιχου συστήματος.

Συμπέρασμα

Το Opel Astra είναι ένα αυτοκίνητο που δεν υστερεί πουθενά, θα εντυπωσιάσει με την ευκολία χρήσης σε καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης, σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση που προσφέρει. Οι επιδόσεις του δεν απογοητεύουν, παρέχει ικανοποιητικούς χώρους και… καίει καρδιές -και των δύο φύλων- με την εμφάνισή του, και την επιλογή ιδιαίτερα κολακευτικών χρωμάτων. Η τιμή του όμως ίσως είναι λίγο τσουχτερή όσον αφορά την plug-in υβριδική έκδοση -λόγω και της τεχνολογίας που φέρει- που ξεκινάει από 43.500 ευρώ, σε σύγκριση με τη απλή βενζινοκίνητη που ξεκινάει από τα 24.900 ευρώ.

Η τιμή της έκδοσης GS Line που είχαμε στα χέρια μας είναι 46.500 ευρώ με εξοπλισμό που διαθέτει το Drive Assist 1.0, το οποίο περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα διατήρησης στην πορεία της λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, έξυπνη προσαρμογή ταχύτητας, μεταξύ άλλων. Στον προαιρετικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται το head up display, το σύστημα πλοήγησης και ηχοσύστημα 6 ηχείων. Επίσης, οι ζάντες αλουμινίου 18” ιντσών Red Black είχαν επιπλέον κόστος, όπως και το Kardio Red μεταλλικό χρώμα.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!