Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Citroen e-C4

To Citroen C4 E-Tense ή «χαϊδευτικά» e-C4, αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της γαλλικής μάρκας να δημιουργήσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Citroen e-C4

To Citroen C4 E-Tense ή «χαϊδευτικά» e-C4, αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της γαλλικής μάρκας να δημιουργήσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Βέβαια, οι δυναμικές γραμμές του κάθε άλλο παρά ένα συμβατικό οικογενειακό αυτοκίνητο θυμίζουν. Η επιβλητική όψη της τελευταίας γενιάς C4, σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητη. Πρόκειται ένα compact hatchback, με οροφή που χαμηλώνει στο πίσω μέρος θυμίζοντας coupe διαμόρφωση και υιοθετεί -διακριτικά- ορισμένα χαρακτηριστικά SUV, σε μια προσπάθεια να συνδυάσει όλα τα πλεονεκτήματα ενός crossover.

Εξωτερικά, ελάχιστα πράγματα το διαφοροποιούν από τις εκδόσεις του μοντέλου με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το μπλε περίγραμμα στους προβολείς ομίχλης και το airbumb στο κάτω μέρος των εμπρός θυρών, από τις διαφορετικές ζάντες (18” κράματος αλουμινίου με κοπή από διαμάντι) την απουσία εξατμίσεων, όπως είναι φυσικό, και τα διακριτικά ë.

Οι γραμμές του C4 είναι μια ωδή στην εξωστρέφεια, με το τρισδιάστατο καπό, τους τονισμένους θόλους και την καμπύλη γραμμή της οροφής, που ρίχνει ένα νεύμα και στο ένδοξο παρελθόν της Citroen, πάντα με σύγχρονες γραμμές. Όπως η χιαστί διάταξη των φωτιστικών σωμάτων τόσο εμπρός όσο και πίσω, με «θυμωμένα» φρύδια, που κάνουν ακόμα πιο αξιομνημόνευτο και εξεζητημένο.

Προσγειωμένη προσέγγιση στις επιδόσεις

Στο e-C4, η Citroen έχει επιλέξει να μην εκμεταλλευτεί τη σχεδόν αστείρευτη ροπή του ηλεκτροκινητήρα και οι επιδόσεις είναι προσγειωμένες, με ισχύ 100 kW (136 ίππων) και ροπή 260 Nm. Παρότι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ. απαιτεί 9,4 δλ. (στη λειτουργία Sport), επειδή η μετάδοση ροπής είναι άμεση, δίνει πολύ γρήγορη αίσθηση στο ξεκίνημα. Με αυτό τον τρόπο προλαμβάνονται ανούσιες σπατάλες ηλεκτρικής ενέργειας.

Το αμιγώς ηλεκτρικό C4 δεν αποτελεί το μοντέλο με τη μεγαλύτερη αυτονομία στην κατηγορία του. Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 50 kWh, γεγονός που θεωρητικά του δίνει αυτονομία 350 χλμ., ωστόσο, θα πρέπει πάντα να στοχεύετε πιο χαμηλά, λόγω των διαφορετικών συνθηκών που ενδέχεται να μην οδηγήσουν στον πιο οικονομικό τρόπο οδήγησης. Οι ενδείξεις αυτονομίας ενδέχεται να παρουσιάζουν διακυμάνσεις, οπότε είναι σοφότερο να αφήνονται περιθώρια και να μην ρισκάρει κανείς με τα αποθέματα ενέργειας.

Μέσω μίας οικιακής παροχής, η μπαταρία φορτίζεται στο 100% σε 24 ώρες. Μέσω μίας παροχής 16A τύπου Green’Up, η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας πραγματοποιείται σε 15 ώρες. Μέσω ενός Wall Box 32A με τριφασικό ρεύμα και το φορτιστή On-Board Charger 11 kW, η φόρτιση πραγματοποιείται σε λιγότερο από 2 ώρες. Η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. για το 70% της χωρητικότητάς της.

Σαν… παιχνίδι

Το πρώτο που θα παρατηρήσει κάποιος εισερχόμενος στο εσωτερικό του C4 είναι το… τετραγωνισμένο τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, το οποίο είναι απίστευτα ελαφρύ σε οποιαδήποτε ταχύτητα. Αυτό κάνει το έργο του οδηγού πιο εύκολο, όπως και τις μανούβρες στο παρκάρισμα, θυμίζοντας λίγο από τιμόνι… ψηφιακού παιχνιδιού. Ίσως αυτός είναι ο σκοπός του: να κάνει την οδήγηση… παιχνίδι!

Την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε… παιχνίδι δίνει και το γεγονός ότι με το πάτημα ενός κουμπιού, η οθόνη head-up display αναδύεται από το ταμπλό πίσω από το τιμόνι με κάπως δραματικό sci-fi τρόπο. Ο ρόλος της όμως κάθε άλλο παρά παιχνίδι δεν είναι, καθώς παρέχει βασικές πληροφορίες, όπως η ταχύτητα κίνησης και το όριο στη συγκεκριμένη οδό, χωρίς να χρειαστεί ο οδηγός να πάρει τα μάτια του από το δρόμο. Τα γραφικά της οθόνης 5,5” του πίνακα οργάνων είναι λιτά, με ένα ελκυστικό κρυφό φωτισμό στα άκρα να συμπληρώνει την εικόνα.

Μας αρέσει που η οθόνη αφής 10 ιντσών είναι ψηλά τοποθετημένη στο ταμπλό, διευκολύνοντας τον οδηγό να διακρίνει ταχύτερα τις ενδείξεις της. Η χρήση αρκετών γυαλιστερών πλαστικών στο εσωτερικό προσδίδει φινέτσα, αλλά έχουν το μειονέκτημα ότι σκονίζονται πολύ εύκολα. Πολύ καλή είναι η απόδοση του ηχοσυστήματος ακόμα και σε υψηλές εντάσεις, με τα tweeter για τα πρίμα στις εμπρός κολώνες να βελτιώνουν την ευκρίνεια.

Υπάρχουν άφθονοι χώροι αποθήκευσης κάτω από το υποβραχιόνιο και εμπρός από αυτό με ποτηροθήκες που έχουν συρόμενο καπάκι, μία κρυφή θήκη κάτω από τη θέση για το κινητό τηλέφωνο, που πλαισώνεται από δύο θύρες USB, Type-A και Type-C. Ευρύχωρο είναι και το ντουλαπάκι του συνοδηγού, καθώς και οι χώροι αποθήκευσης στις εμπρός θύρες.

Εκπλήξεις

Πρωτοποριακή είναι και η βάση στήριξης tablet στην περιοχή του ταμπλό εμπρός από το κάθισμα του συνοδηγού, που επεκτείνει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, προσφέροντας με ευκολία μία οθόνη αφιερωμένη στην ψυχαγωγία του συνεπιβάτη σας. Η Citroen δικαίως είναι περήφανη για τα καθίσματα Advanced Comfort, τα οποία έχουν επένδυση πάχους 15 χλστ. με αφρό μνήμης και υποστήριξη μέσης είναι βολικά, άνετα και αναπαυτικά, με τη σωστή στήριξη, και προσδίδουν στην αίσθηση άνεσης που στοχεύει να παράσχει το συγκεκριμένο μοντέλο.

Το e-C4 εκπλήσσει επίσης διαθέτοντας τον ίδιο χώρο αποσκευών 380 λίτρων (1.250 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα) με τις εκδόσεις που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι σπάνιο για εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Αυτό επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από τα καθίσματα των επιβατών αντί για το πίσω μέρος. O χώρος αποσκευών διαθέτει ρυθμιζόμενο ύψος δαπέδου και στη θέση όπου ευθυγραμμίζεται με το άνοιγμα της θύρας επιτρέπει να αποθηκευτούν από κάτω ο μετατροπέας οικιακής πρίζας και το καλώδιο φόρτισης, αφήνοντας κενό τον ωφέλιμο χώρο για οτιδήποτε θελήσετε να μεταφέρετε.

Στην πράξη

To γεγονός ότι οι πρώτες κολόνες εκτείνονται αρκετά προς τα εμπρός επηρεάζει λίγο την ορατότητα προς τα εμπρός αλλά όχι σε βαθμό που θα αποτελέσει ιδιαίτερο πονοκέφαλο. Ο επιλογέα τριών θέσεων (D, N, R), είναι σε μορφή διακόπτη και ενσωματώνεται όμορφα στην κεντρική κονσόλα, απελευθερώνοντας χώρο για τα αντικείμενα της καθημερινότητας.

Το πτερύγιο στο πίσω μέρος που χωρίζει στα δύο το πίσω τζάμι, μειώνει ελαφρώς το οπτικό πεδίο προς τα πίσω, αλλά η κάμερα οπισθοπορείας σε συνδυασμό με την αναπαράσταση αφ’ υψηλού που συμπεριλαμβάνονταν στην έκδοση Shine Pack που είχαμε στη διάθεσή μας, έκαναν τη ζωή εύκολη όσον αφορά το παρκάρισμα.

Παράλληλα, το σύστημα ανίχνευσης τυφλής γωνίας στους καθρέπτες κάνει πιο ασφαλές το ξεπαρκάρισμα και την αλλαγή λωρίδας, στο πλαίσιο 20 συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, όπως το adaptive cruise control, που με τη βοήθεια μίας κάμερας και ενός ραντάρ, αναγνωρίζει το ρυθμό κίνησης του προπορευόμενου οχήματος, προσαρμόζοντας αυτόματα την ταχύτητα και διατηρώντας την -επιλεγμένη από τον οδηγό- απόσταση ασφαλείας.

Το πεντάλ του φρένου χρειάζεται λίγη συνήθεια, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα, καθώς η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας που φρενάρει το αυτοκίνητο, επηρεάζει και την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το μεσαίο πεντάλ. Αρκετά αισθητή είναι η λειτουργία Brake, η οποία όταν είναι ενεργοποιημένη, επιβραδύνει ελαφρώς το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.

Για βέλτιστη οικονομία, συνήθως ο οδηγός θα έχει ενεργοποιημένη την επιλογή Brake σε συνδυασμό με λειτουργία οδήγησης Eco, η οποία περιορίζει τη ροπή για λόγους οικονομίας. Η διαφορά απόδοσης στα προγράμματα οδήγησης είναι έντονη, που η εναλλαγή από Eco σε Sport μπορεί να σας ξαφνιάσει με την αύξηση ροπής που παρέχει.

Η Citroen είναι γνωστή για την άνεση που προσφέρουν τα μοντέλα της. Στην προκειμένη περίπτωση πέραν της αθόρυβης εμπειρίας στην καμπίνα επιβατών, το C4 διαθέτει προοδευτικό υδραυλικό σύστημα που κάνει πιο «μαλακή» την απόκριση της ανάρτησης όταν φτάνει στο τέλος της διαδρομής της.

Η ηλεκτρική έκδοση του C4 ζυγίζει περισσότερο από αυτές με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ανάλογα με ποια συγκρίνεται, η διαφορά βάρους μπορεί να φτάσει τα 300 κιλά. Παρότι μπορεί να χάνει κάτι σε αίσθηση και πάλι η απόκριση της ανάρτησης είναι εξαιρετική. Η κλίση που παίρνει το πλαίσιο στις στροφές είναι αρκετά μεγάλη, χωρίς όμως να χάνει πρόσφυση.

Συμπεράσματα

Αν έχετε βαρεθεί τα αποστειρωμένα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και ψάχνετε για ένα λίγο πιο ξεχωριστό παρουσιαστικό σε μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, με εστίαση στην άνεση, τότε το e-C4 είναι μία λύση που θα πρέπει να εξετάσετε σοβαρά. Με ικανοποιητικούς χώρους και πρακτικότητα, μαλακά και άνετα καθίσματα, ελαφρύ τιμόνι και υποδειγματική ανάρτηση, καθώς και αθόρυβη κίνηση, θα σας κάνει να εκτιμήσετε την ευκολία οδήγησης και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει.

Παρότι η τιμή του Citroen e-C4 είναι από τις πιο ανταγωνιστικές όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του, η τιμή του ξεκινάει πολύ υψηλότερα από τις εκδόσεις του μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως είναι φυσικό, δεδομένης της προηγμένης τεχνολογίας που διαθέτει. Ξεκινάει από τα 37.190 ευρώ, ενώ η πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Shine Pack που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ήταν 41.396 ευρώ.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!