Δοκιμάζουμε το Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Το Honda Jazz αλλάζει και επεκτείνει το βεληνεκές του με την έκδοση Crosstar, που εισάγει το μοντέλο και στην αγορά των crossover.

Δοκιμάζουμε το Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Το Honda Jazz αλλάζει και επεκτείνει το βεληνεκές του με την έκδοση Crosstar, που εισάγει το μοντέλο και στην αγορά των crossover.

Τo Honda Jazz αποτελεί εξαιρετικά ξεχωριστό μοντέλο όχι μόνο στο στόλο της ιαπωνικής μάρκας, αλλά και στην κατηγορία του εν γένει. Γνωστό για την ευρυχωρία που προσφέρει σε ένα αμάξωμα διαστάσεων supermini, βρίσκεται στην 4η γενιά του πλέον και διαθέτει υβριδικό κινητήριο σύνολο με εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση. Αποτελεί μια εξαιρετικά συμφέρουσα λύση όσον αφορά τον τομέα αυτό, χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της υβριδικής τεχνολογίας.

Περισσότερα για αυτήν, μπορείτε να διαβάσετε στις εντυπώσεις μας από την «κανονική» έκδοση του Honda Jazz e:HEV. Ωστόσο, η Honda δεν προσφέρει μόνο το «απλό» Jazz. H ιαπωνική μάρκα συμβαδίζει με τις καινούργιες τάσεις και αναγνωρίζοντας τη δημοτικότητα των SUV, αποφάσισε να διαμορφώσει το Jazz και ως crossover, δημιουργώντας το Honda Jazz Crosstar.

Αν κάποιος εξετάζει το ενδεχόμενο να αγοράσει το Honda Jazz, τότε σίγουρα θα πρέπει να εξερευνήσει την περίπτωση της crossover έκδοσής του. Το Honda Jazz Crosstar διαφέρει από την κανονική έκδοση του μοντέλου σε συγκεκριμένους τομείς, οι οποίοι όμως του δίνουν έναν πιο ξεχωριστό χαρακτήρα και βελτιώνουν κάποια σημαντικά χαρακτηριστικά όσον αφορά την εμπειρία οδήγησης.

Η μεταμόρφωση αυτή ίσως αποτελεί σημαδιακή στιγμή στην πορεία του Honda Jazz, καθώς συνδυάζει τα γνώριμα πλεονεκτήματα του μοντέλου όσον αφορά την εκπληκτική ευρυχωρία σε «μαζεμένες» συνολικά διαστάσεις, με τη βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και ορατότητα, χάρη στην υψηλότερη θέσης οδήγησης, στην οποία συμβάλλει και το πανοραμικό παρμπρίζ. Αυτή η μεταμόρφωση, μόνο θετική δείχνει να είναι, καθώς οι συμβιβασμοί που έχει χρειαστεί να γίνουν είναι ελάχιστοι.

Αισθητικά και πρακτικά

Κατά την προσωπική μας γνώμη, το Honda Jazz Crosstar κερδίζει και στον αισθητικό τομέα, με τη διχρωμία αμαξώματος/οροφής η οποία διαθέτει και επιμήκεις μπάρες. Παράλληλα, η προσθήκη μαύρων προστατευτικών πλαστικών στο κάτω μέρος του αμαξώματος τονίζει τους θόλους των τροχών και τα στοιχεία της κάτω μάσκας. Αυτά τα στοιχεία κάνουν λιγότερο συμβατική και πιο περιπετειώδη την όψη του.

Παράλληλα, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος διευρύνει το εύρος επιφανειών στις οποίες μπορεί να κινηθεί το Jazz, γεγονός που το αναβαθμίζει από ένα απλό αυτοκίνητο πόλης σε όχημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε πιο απόμακρες περιοχές και λίγο πιο ανομοιόμορφο έδαφος. Δεν πρόκειται όμως για ένα αυτοκίνητο που θα προσφέρει off-road συγκινήσεις.

Όντας ανασηκωμένο από το έδαφος, με απόσταση που φτάνει τα 152 χλστ., το Crosstar, «τακτοποιεί» έναν από τους λίγο πιο αδύναμους τομείς της «κανονικής» έκδοσης, την απόσβεση -μεγάλων- ανομοιομορφιών στο οδόστρωμα. Αυτή είναι η πιο σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων, η οποία βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα κύλισης και κάνει πολύ πιο ευχάριστη την οδηγική εμπειρία, εξομαλύνοντας τις αναπηδήσεις. To μοναδικό κόστος σε αυτή τη διαμόρφωση είναι η λίγο μεγαλύτερη κλίση που παίρνει το πλαίσιο στις στροφές, χωρίς όμως να δημιουργεί την αίσθηση στον οδηγό ότι θα χάσει πρόσφυση.

Το μοντέλο διατηρεί τον υβριδικό σύνολο με τον κινητήρα 1,5 λίτρου e:HEV της «απλής» έκδοσης που αποδίδει 109 ίππους και μέγιστη ροπή (ηλεκτροκινητήρα) 253 Nm. Συνδυάζεται με έξυπνο αυτόματο κιβώτιο που διαθέτει διαθέτει μία σταθερή σχέση overdrive και προσομοιώνει τη συμπεριφορά ενός CVT. Το κινητήριο σύνολο επιτρέπει την επιτάχυνση έως τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 9,9 δλ.

Ο χρόνος επιτάχυνσης έχει αυξηθεί κατά μισό δευτερόλεπτο σε σχέση με το “απλό” Jazz, αλλά αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη «θυσία» που κάνει το Crosstar, όντας 25 κιλά βαρύτερο από τη βασική «κανονική» έκδοση. Επίσης, διαθέτει λίγο υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αν και πάλι κυμαίνεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Ενώ με το Jazz e:HEV καταφέραμε να φτάσουμε τα 3,7 λίτρα ανά 100 χλμ., με το Crosstar η ελάχιστη κατανάλωση ανέβηκε ελάχιστα, για να διαμορφωθεί στα 4 λτ./100 χλμ. Παρά τις μεγαλύτερες -κατά ορισμένα εκατοστά- εξωτερικές διαστάσεις, ο χώρος αποσκευών «χάνει» 6 λίτρα, ωστόσο η οροφή μπορεί να δεχθεί φορτίο 50 κιλών, δηλαδή 15 κιλά περισσότερα.

Εξοπλισμός

Στα προτερήματα του Honda Jazz Crosstar συγκαταλέγεται και το ανώτερο επίπεδο βασικού εξοπλισμού, με δερμάτινο τιμόνι, επιλογέα κιβωτίου και pemium σύστημα ήχου, το οποίο διαθέτει 8 ηχεία, και βελτιώνει αισθητά την ποιότητα και την ευκρίνεια του ήχου, προσφέροντας μία σημαντικά αναβαθμισμένη ακουστική εμπειρία. Αδιάβροχη επένδυση στα θερμαινόμενα -εμπρός- καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες 16” κράματος αλουμινίου με κοπή από διαμάντι είναι μόνο ορισμένα από τα προτερήματα που απολαμβάνει ο κάτοχος ενός Crosstar σε σχέση με τη βασική έκδοση του απλού Jazz.

Τα στοιχεία αυτά επιτρέπουν στο Honda Jazz Crosstar να δώσει μία οδηγική εμπειρία υψηλότερου επιπέδου από την κανονική έκδοση του μοντέλου, με ελάχιστες θυσίες στη χωρητικότητα. Στο εσωτερικό, η γνώριμη πρακτικότητα του Jazz κυριαρχεί, με εκπληκτικούς χώρους για τις συνολικές του διαστάσεις. Στο πίσω μέρος, τα έξυπνα καθίσματα των οποίων το οριζόντιο τμήμα ανασηκώνεται για να διευκολύνει την μεταφορά υψηλού φορτίου και οι πίσω πόρτες ανοίγουν σχεδόν 90 μοίρες, διευκολύνοντας την πρόσβαση.

Μοναδικός ίσως ανασταλτικός παράγοντας για την προτίμηση του Crosstar έναντι του κανονικού μοντέλου, ενδέχεται να αποτελεί η υψηλότερη τιμή. Το κλασικό Jazz ξεκινάει από τα 23.750 ευρώ -σε χαμηλότερο επίπεδο εξοπλισμού, Comfort- ενώ το Crosstar εκκινεί από τα 28.950 ευρώ, στην κορυφαία όμως έκδοση Executive.

Σε ευθεία αντιπαράθεση όμως και στην ίδια εξοπλιστική έκδοση Executive, η διαφορά μεταξύ των δύο περιορίζεται στα 2.000 ευρώ. Ωστόσο, συγκρίνοντας το επιπλέον κόστος με τα προτερήματα που παρέχονται από την crossover έκδοση, κατά τη γνώμη μας αξίζει να βάλει κανείς το χέρι λίγο πιο βαθιά στην τσέπη για να απολαύσει όλα τα πλεονεκτήματα που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει η εν λόγω πλατφόρμα σε συνδυασμό με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!