Δοκιμάζουμε την Aston Martin DBX707

Η νέα Aston Martin DBX707 είναι το ταχύτερο SUV παραγωγής που κυκλοφορεί και δεν απογοητεύει.

Δοκιμάζουμε την Aston Martin DBX707

Η νέα Aston Martin DBX707 είναι το ταχύτερο SUV παραγωγής που κυκλοφορεί και δεν απογοητεύει.

Ο κόσμος δεν έχει ανάγκη από μια ειδική έκδοση 707 ίππων, 190.000 λιρών (229.000 ευρώ) της ήδη ξεχωριστής Aston Martin DBX. Όμως, καθώς τα εξαιρετικά γρήγορα SUV για τα οποία τα χρήματα δεν αποτελούν εμπόδιο, ανεβαίνουν σε δημοτικότητα μέσα στο 2022, όπως φαίνεται και από την παρουσίαση ανταγωνιστικών μοντέλων από τη Ferrari και τη Lotus -για να αναφέρουμε δύο από αυτές- η Aston Martin με την DBX κάνει το επόμενο βήμα προς τα πάνω για να σκαρφαλώσει στην κορυφή ενός ψηλού δέντρου, με αυτή την έκδοση «707».

Με απλά λόγια είναι το ταχύτερο SUV παραγωγής που μπορεί να αγοράσει κάποιος, με μέγιστη ταχύτητα 310 χλμ./ώρα. Δεδομένου λοιπόν ότι ζυγίζει επίσης αρκετά λιγότερο από τους ανταγωνιστές του όπως η Porsche Cayenne, Lamborghini Urus και Audi RS Q8, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Aston Martin υποστηρίζει τέτοιου επιπέδου επιδόσεις για την «707».

Χάρη στο συνδυασμό ενός εξαιρετικού συστήματος εκκίνησης (launch control), το αναβαθμισμένο 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τα 900 Nm ροπής, ο χρόνος επιτάχυνσης από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι μόλις 3,3 δευτερόλεπτα. Ακόμα πιο τρελό είναι αναμφισβήτητα το γεγονός ότι η DBX707 των 2.245 κιλών απαιτεί μόλις 7,4 δλ. για το 0-160 χλμ./ώρα, τιμή που την καθιστά ως μία από τις πιο γρήγορες Aston Martin στην ιστορία της φίρμας.

Για να διαχειριστεί αυτή την αύξηση ισχύος τη δύναμη εν γένει και τις επιδόσεις, οι μηχανικοί της Aston Martin χρειάστηκε να εργαστούν πυρετωδώς προκειμένου το πλαίσιο να ενισχυθεί, ενώ αναθεωρημένα είναι και τα ηλεκτρονικά της «707». Υπάρχει νέο ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης πίσω, νέα αμορτισέρ, μεγαλύτεροι κεραμικοί δίσκοι και στους τέσσερις τροχούς, ενώ το μετατρόχιο πίσω έχει μεγαλύτερο πλάτος και παράλληλα, όλα τα ηλεκτρονικά έχουν ρυθμιστεί εκ νέου προκειμένου να ελέγχουν καλύτερα όλα τα παραπάνω.

Ως εκ τούτου, η Aston Martin ισχυρίζεται ότι μπορεί αργότερα μέσα στο έτος να κάνει καλύτερο χρόνο στο Nurbrugring και την κατηγορία των SUV, από αυτόν που έχει κάνει η Cayenne GT Turbo και είναι 7 λεπτά και 38,9 δλ. και μάλιστα παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο θα πατάει σε στάνταρ ελαστικά δρόμου Pirelli P-Zero, σε αντίθεση με τα Michelin Cup 2 που φοράει η Cayenne GT Turbo και είναι σαφώς πιο εστιασμένα για χρήση πίστας.

Από τεχνικής άποψης πρόκειται πραγματικά για ένα έργο τέχνης, το οποίο όμως δεν θα ήταν τόσο σπουδαίο αν δεν έδειχνε και τόσο καλό στο δρόμο. Αλλά αισθητικά δείχνει όντος εξαιρετικό, με το προφίλ του να είναι πιο… παιχνιδιάρικο χάρη και στην προσθήκη του diffuser στο πίσω μέρος, αλλά και του πιο επιθετικού εμπρός μέρους με την έντονη μάσκα, καθώς και τις λοιπές αναβαθμίσεις.

Ως αποτέλεσμα η 707 μοιάζει πιο μακριά, χαμηλότερη και πιο πλατιά από την απλή DBX εξωτερικά και στο εσωτερικό ξεχωρίζει χάρη στα δύο εντυπωσιακά σπορ καθίσματα και την ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, η οποία έχει πιο καλή απόκριση από όσο ίσως φαντάζεσαι.

Εν κινήσει η 707 σου δίνει την αίσθηση για το πώς ένα SUV της Aston Martin πρέπει να είναι, με όμορφα υλικά καλής ποιότητας στο μάτι και στην υφή, με μια καλή θέση οδήγησης, χάρη σε αυτά τα νέα καθίσματα και μια αίσθηση δυναμισμού που νιώθεις από τη στιγμή που θα θέσεις τον κινητήρα σε λειτουργία.

Αρχικά, ίσως να μην συνειδητοποιήσεις πόση ακατέργαστη δύναμη κρύβεται κάτω από το καπό, επειδή σε αντίθεση με κάποιους από τους ανταγωνιστές, η διαδικασία εκκίνησης δεν συνοδεύεται με έκρηξη στροφών, αν και παρέχει αυτή τη δυνατότητα, αν αυτό είναι που τελικά θέλεις. Αντί αυτού, ο σημαντικά βελτιωμένος V8 twin-turbo κινητήρας της 707, απλώς εκκινεί όταν πατήσει το μαγικό πλήκτρο, πριν έρθει να κάτσει στο ήσυχο ρελαντί του, με τη λειτουργία GT να είναι η προεπιλεγμένη κατά την εκκίνηση.

Όσον αφορά τα προγράμματα οδήγησης είναι τρία: το GT που ήδη σας αναφέραμε και επίσης το Sport και Sport+, ένα ακόμα στοιχείο που καταδεικνύει την προσοχή στη λεπτομέρεια που δίνει η Aston Martin έχοντας ως στόχο να προσφέρει απλές λειτουργίες που κάνουν το έργο του οδηγού εύκολο. Από την άλλη για να είμαστε ειλικρινείς, είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατον, να καταλάβεις πόσο εκρηκτικά γρήγορο είναι το αυτοκίνητο την πρώτη φορά που θα πιέσεις στο τέρμα της διαδρομής του το γκάζι και θα το κρατήσεις εκεί για λίγο.

Ο ήχος που βγαίνει από τις εξατμίσεις και επιστρέφει στην καμπίνα είναι αναμφίβολα υπέροχος, χωρίς ωστόσο να είναι υπερβολικά δυνατός, ούτε καν στην λειτουργία Sport+. Αλλά από τον τρόπο που στριμώχνεσαι στο κάθισμα και η ταχύτητα που ο ορίζοντας «επιτίθεται» στο παρμπρίζ, σου δίνουν μια αίσθηση δίχως άλλο εξαιρετική. Είναι σαν να κάθεσαι σε ένα μικρό αλλά πολυτελές δωμάτιο ξενοδοχείου που κάποιος έχει στείλει σε τροχιά στο διάστημα.

Και αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι το γεγονός ότι το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης και η αναβαθμισμένη ανάρτηση, αντιμετωπίζουν την επιπλέον δύναμη, τις περισσότερες φορές με αβίαστη ευκολία. Η 707 μπορεί να είναι πανεύκολη στην ευθεία, αλλά δεν είναι σκληρή σε αίσθηση από την ανάρτηση, όπως είναι η Porsche Cayenne GT Turbo ή η Lamborghini Urus σε ορισμένους δρόμους. Στην πραγματικότητα η πίσω ανάρτηση είναι λίγο πιο μαλακή από την απλή DBX, έτσι ώστε ακόμα και σε λειτουργία Sport+ να παραμένει φιλική, με τα αμορτισέρ να είναι εξαιρετικά, τόσο σε άνεση, όσο και σε κράτημα. Ακόμα και τα φρένα είναι κάτι παραπάνω από ικανά στις περισσότερες των περιπτώσεων, αν και άρχισαν να… καπνίζουν ελαφρώς, κάτω από σκληρή χρήση.

Είναι σχεδόν τρομακτικό να ανακαλύψεις πόσο ευρύ είναι το δυναμικό ρεπερτόριο της 707, δεδομένου του πόσο γρήγορη είναι και αυτό είναι το πιο ξεχωριστό στοιχείο της έναντι του ανταγωνισμού. Αν μπορείς να αντέξεις οικονομικά τη βενζίνη και όλα τα τεράστια έξοδα που τη συνοδεύουν, μπορείς να ζήσεις μαζί της και να την απολαύσεις στην καθημερινότητα χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ η Lamborghini Urus και η Porsche Cayenne GT Turbo, απαιτούν και οι δύο περισσότερους συμβιβασμούς όσον αφορά την άνεση, αλλά και συνολικά τη χρηστικότητα.

Αν και μπορεί η ιδέα ενός μεγάλου SUV με μέγιστη ταχύτητα 310 χλμ./ώρα να μην είναι στα γούστα αρκετών, ωστόσο, είναι δύσκολο να σκεφτείς κάτι καλύτερο από την DBX707. Τουλάχιστον προς το παρόν…

Συμπέρασμα

Η Aston Martin ισχυρίζεται ότι η νέα DBX707 είναι το «Supercar των SUV». Δεν έχει άδικο. Με 707 ίππους και 900 Nm ροπής, η 707 των 2,2 τόνων με μέγιστη ταχύτητα 310 χλμ./ώρα, είναι ένας πραγματικός Λεβιάθαν όσον αφορά τα νούμερα. Μπορεί να μην είναι στα γούστα του καθενός, αλλά στον σπάνιο κόσμο των γρήγορων πολυτελών SUV δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από αυτό. Ακόμα και με αυτή την τιμή των 190.000 λιρών (229.000 ευρώ).

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!