Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Honda e Advance

Η Honda μας κάνει μια επίδειξη δημιουργικότητας στην απλούστερη και πιο απροβλημάτιστη μορφή της αστικής κινητικότητας, δίνοντας προβάδισμα στην λειτουργικότητα, αλλά και την τεχνολογία.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Honda e Advance

Η Honda μας κάνει μια επίδειξη δημιουργικότητας στην απλούστερη και πιο απροβλημάτιστη μορφή της αστικής κινητικότητας, δίνοντας προβάδισμα στην λειτουργικότητα, αλλά και την τεχνολογία.

Αεικίνητη, με βαθιές και σταθερές αξίες, αστείρευτη γνώση και συνεχή εξέλιξη, η Honda είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που δεν επηρεάζεται από τη μόδα, ούτε την ακολουθεί. Δημιουργεί μοναδικά αυτοκίνητα, ξεχωριστά, που πρεσβεύουν τις αξίες της και δείχνουν το δρόμο. Δεν φοβάται, υπερασπιζόμενη τα πιστεύω της να πάει κόντρα στο ρεύμα παρουσιάζοντας μοντέλα που δεν μοιάζουν με κανένα άλλο. Από τα πιο πρόσφατα και αναμφίβολα από τα πιο ξεχωριστά δημιούργημά της είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Honda e. Ακόμα και το όνομά του που αποτελείται από ένα μόνο γράμμα δεν φωνάζει. Είναι εκεί για να δηλώσει απλά και ξεκάθαρα τον χαρακτήρα του, «e» όπως «electric».

Βλέπετε η Honda έχει αναπτύξει μια ολόκληρη φιλοσοφία που εστιάζει στα έργα και όχι στα λόγια και τις φαμφάρες. Όσον αφορά το συγκεκριμένο μοντέλο, δεν βιάστηκε να το παρουσιάσει. Δεν πάτησε πάνω σε ένα μοντέλο παραγωγής, -όπως τόσοι άλλοι κατασκευαστές έκαναν-, για να κατασκευάσει το μικρό ηλεκτρικό της μοντέλο. Σχεδίασε σε λευκό χαρτί ή αν θέλετε σε μια νέα πλατφόρμα τα πάντα, προκειμένου να παρουσιάσει ένα μοντέλο που θα γίνεται… ένα με την πόλη, θα προσφέρει απλές και όμορφες λύσεις και θα κάνει την αστική κινητικότητα απλή και ευχάριστη.

Σχεδιαστικά δεν κρύβει το δεσμούς του με το παρελθόν και αυτό αρέσει. Θυμίζει λίγο από Civic, το παλιό, το καλό, αυτό της πρώτης γενιάς, με τις καμπύλες του και τα στρογγυλά του φώτα να αποτελούν την ταυτότητά του. Παντρεύει το παλιό με το σύγχρονο, με ένα μοναδικό τρόπο, αφού δίπλα στις ρετρό αναφορές συνυπάρχουν στοιχεία όπως οι χειρολαβές που είναι αναδυόμενες εμπρός και κρυφές πίσω, οι μεγάλες ειδικής σχεδίασης ζάντες, τα φώτα LED, εμπρός και πίσω και το διάφανο κάλυμμα στο καπό που κρύβει τις θύρες φόρτισης, η κλειστή γυαλιστερή μαύρη μάσκα και, οι εξωτερικοί καθρέπτες με τη μορφή κάμερας.

Διαστημικό εσωτερικό

Οι Ιάπωνες δεν έκαναν εκπτώσεις στο σχεδιασμό του εσωτερικού, δημιουργώντας πραγματικά κάτι μοναδικό. Πέντε οθόνες καλύπτουν από άκρη σε άκρη το ταμπλό, με τις δύο ακριανές να παίζουν το ρόλο των εξωτερικών καθρεπτών, προβάλλοντας εικόνες από τις κάμερες και το δρόμο. Απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης, λίγα λεπτά και αντίστοιχα χιλιόμετρα για να προσαρμοστεί ο εγκέφαλος με τις πληροφορίες που λαμβάνει. Υπάρχουν και δυνατότητες ρύθμισης των εξωτερικών καθρεπτών (καμερών), παρόμοια με αυτή των συμβατικών.

Στο επίκεντρο βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, διάστασης 8,8 ιντσών, ενώ δεξιά του υπάρχουν δύο μεγαλύτερες οθόνες, 12,3 ιντσών. Μία στο κέντρο του ταμπλό και μία εμπρός από τον συνοδηγό. Και στις δύο υπάρχει η δυνατότητα παραμετροποίησης των πληροφοριών που προβάλουν, όπως επίσης και η επιλογή αλλαγής θέσης μεταξύ τους. Αρκετή τεχνολογία και σίγουρα μπόλικη πληροφορία, που δίνεται με μια ματιά, αλλά, χωρίς να είναι δύσκολο το σύστημα, απαιτεί σίγουρα κάποιο χρόνο εκμάθησης και προσαρμογής.

Από την άλλη η απλότητα στη σχεδίαση σε κερδίζει, με χρήση υλικών από ξύλο και υφάσματα που προσφέρουν τη ζεστασιά και την οικειότητα του σπιτιού σου. Κάποια φυσικά πλήκτρα για χάρη της εργονομίας έχουν διατηρηθεί, όπως αυτά του κλιματισμού και τη ρύθμισης του ήχου, αλλά και ένα πλήκτρο που χρησιμεύει στην υποβοήθηση στάθμευσης και ονομάζεται Honda Parking Pilot.

Η σχεδίαση ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας, αφού πέρα από το πλατύ ταμπλό, δεν υπάρχει ένωσή του με την κονσόλα, αφήνοντας ένα κενό ανάμεσά τους. Εκεί, φωλιάζουν αρκετές και διαφορετικών δυνατοτήτων θήρες φόρτισης και συνδεσιμότητας, ενώ πιο κάτω υπάρχει μια υφασμάτινη θήκη που μπορεί να φιλοξενήσει το smartphone ή κάποια συσκευή αναπαραγωγής.

Όσον αφορά τους χώρους, οι εμπρός απολαμβάνουν άνεση και αίσθηση ευρυχωρίας, με τους πίσω όμως να έχουν περιορισμένο χώρο, αλλά και λόγω του μικρού ανοίγματος των θυρών, δυσκολότερη πρόσβαση στο εσωτερικό. Τέσσερις θα μετακινηθούν σχετικά άνετα, για πέντε μάλλον δεν θα πρέπει να γίνεται ούτε λόγος, με το χώρο αποσκευών να φιλοξενεί τα απολύτως απαραίτητα, αφού έχει όγκο 171 λίτρα στην κανονική του διαμόρφωση ή με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα 861 λίτρα.

Κάτω από το μανδύα…

Η Honda, ακολουθώντας την εν γένει φιλοσοφία της απλότητας, έχει επιλέξει συνειδητά να εφοδιάσει το compact 3,9 μ. μήκους αυτοκίνητό της με μια μικρή μπαταρία, έτσι ώστε να μην ανεβάσει το βάρος, αλλά και το κόστος. Έτσι, με χωρητικότητα 35,5 kWh παρέχει θεωρητική αυτονομία που έως 222 χιλιόμετρα, ενώ έχει τη δυνατότητα φόρτισης έως 80% σε μόλις 30 λεπτά.

Δίχως άλλο, ακόμα και να επιβεβαίωνε τη θεωρητική αυτονομία του το Honda e, δεν είναι το αυτοκίνητο που θα πάρεις για να πας μακριά. Το πεδίο δράσης του είναι η πόλη και εκεί τα καταφέρνει καλά, επιδεικνύοντας αξιοζήλευτη ευελιξία, με μικρό κύκλο στροφής και καλή λειτουργία από την ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση.

Ο κινητήρας του αυτοκινήτου δοκιμής μας αποδίδει 154 ίππους, ενώ υπάρχει και έκδοση με 136 ίππους, ενώ σε κάθε περίπτωση η ροπή αγγίζει τα 315 Nm. Επιταχύνει άμεσα, με το χαρακτηριστικό νεύρο που συνοδεύει τις ηλεκτρικές κατασκευές. Η άριστη κατανομή βάρους ανάμεσα στο εμπρός και πίσω άξονα (50:50) βοηθάει στην ισορροπία του πλαισίου, προσφέροντας καλή οδική συμπεριφορά.

Η μετάδοση της κίνησης περνάει μόνο στους πίσω τροχούς, με το τιμόνι να μένει απερίσπαστο από κάθε είδους δύναμη επιτάχυνσης. Στην πράξη το Honda e αποδεικνύεται ευχάριστο στην καθημερινότητα, και αρκετά ζωντανό. Επιταχύνει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ., με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 145 χλμ./ώρα.

Τα χειριστήρια του κιβωτίου βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα, με τη μορφή πλήκτρων. Όλα απαιτούν πίεση, εκτός της όπισθεν, η οποία λειτουργεί τραβώντας την προς τα πίσω, για αποφυγή λάθους. Πιο πίσω βρίσκεται το πλήκτρο που ρυθμίζει την ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης. Τα επίπεδα είναι τέσσερα, με το μέγιστο να προσφέρει και τη δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ, αφού αφήνοντας το γκάζι το φρενάρισμα είναι πολύ έντονο που επιβραδύνει δραστικά το αυτοκίνητο, σχεδόν σαν να πατάς τα κανονικά φρένα.

Επίσης υπάρχουν και προγράμματα οδήγησης, πέρα του Normal θα βρείτε το Sport για πιο άμεση απόκριση και πιο δυνατές επιδόσεις, αλλά και μικρότερη αυτονομία. Η κατανάλωση κυμάνθηκε περίπου στα 16 με 18 kWh/100 χλμ., με σχετική προσοχή, όσον αφορά τις απαιτήσεις σε ισχύ.

Αυτό μεταφράζεται σε αυτονομία που φτάνει τα 160 με 180 χιλιόμετρα, χάρη και στο καλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Εφόσον φυσικά βοηθούν και οι συνθήκες του δρόμου. Για να ανακτήσεις ενέργεια μέσω φόρτισης απαιτούνται σε οικοκιακό ρεύμα 2,3 kW περίπου 19 ώρες, ενώ με τη χρήση wallbox 7,4 kW ο χρόνος πέφτει στις τέσσερις ώρες.

Συμπέρασμα

Το Honda e με τη μοναδική –ρετρό- αισθητική του, σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Το εσωτερικό σιγοντάρει σε αυτό το ρυθμό, προσφέροντας φιλικό και ευχάριστο περιβάλλον, με hi tech πινελιές, και τεχνολογία που δεν θα βρεις σε άλλο αυτοκίνητο του «είδους». Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλήρες, περιλαμβάνοντας όλες τις ευκολίες, αλλά και πλήρη σουίτα ασφαλείας Honda Sense.

Από την άλλη όμως η μινιμαλιστική προσέγγιση της Honda έχει επίδραση στο λειτουργικό κομμάτι του αυτοκινήτου, αφού η χρήση μικρής μπαταρίας, μπορεί να κράτησε σχετικά χαμηλά το βάρος, με θετικό αντίκτυπο στον ευχάριστο χαρακτήρα του αυτοκινήτου στο δρόμο, ωστόσο, περιορίζει την αυτονομία, αυξάνοντας… το δείκτη άγχους, που ενισχύεται και από το φτωχό δίκτυο φόρτισης της χώρας μας.

Η εμμονή των Ιαπώνων στη λεπτομέρεια αντικατοπτρίζεται στη φιγούρα του Honda e, τόσο έξω, όσο και μέσα, με το αντίτιμο όμως να είναι σχετικά υψηλό, γεγονός που το κάνει να απευθύνετε στους λίγους… που ξέρουν και μπορούν.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!