Δοκιμάζουμε το νέο MINI Cooper 3d Steptronic

Η 3θυρη ανανεωμένη εκδοχή του εμβληματικού Cooper με τον turbo βενζινοκινητήρα των 136 ίππων μένει πιστή στις αρχές του μοντέλου, εστιάζοντας στον ενθουσιώδη οδηγό…

Δοκιμάζουμε το νέο MINI Cooper 3d Steptronic

Η 3θυρη ανανεωμένη εκδοχή του εμβληματικού Cooper με τον turbo βενζινοκινητήρα των 136 ίππων μένει πιστή στις αρχές του μοντέλου, εστιάζοντας στον ενθουσιώδη οδηγό…

Στις αρχές της χιλιετίας που διανύουμε η MINI έκανε μια κίνηση που έμελλε να αλλάξει την ιστορία της. Επανέφερε το θρυλικό μοντέλο της δημιουργώντας μια από τις καλύτερες αναβιώσεις της αυτοκίνησης. Μεγάλο για τα δεδομένα της φίρμας, αλλά κοντά στην εν γένει φιλοσοφία του, με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και φυσικά, ξεχωριστό στιλ.

Η συνταγή, που είχε πολλά διαφορετικά υλικά, μπορεί αρχικά να είχε τη γλύκα που κάποιοι πιο στενοί φίλοι της φίρμας περίμεναν, αλλά γρήγορα οι όποιοι ενδοιασμοί υπήρχαν ξεπεράστηκαν και εντέλει πέτυχε. Από τότε μέχρι σήμερα η MINI έχει παρουσιάσει τρεις γενιές του θρύλου. Σήμερα, δυο δεκαετίες μετά παρουσιάζει την αναθεωρημένη εκδοχή της τρίτης γενιάς του μοντέλου, που βαδίζει στα ίδια μονοπάτια, έχοντας όμως περισσότερη τεχνολογία και γοητεία.

Χωρίς να καταφύγουν σε υπερβολές οι σχεδιαστές, υιοθετώντας απλές λύσεις κατάφεραν να προσδώσουν στο MINI hatch επιπλέον φρεσκάδα. Η βασική ιδέα μένει απαράλλαχτη, με τις αλλαγές να αφορούν μικρές πινελιές υπό τη νέα φιλοσοφία «Purist» όπως την ονομάζει η MINI. Καθαρότερη εικόνα λοιπόν, με λιγότερα φτιασίδια στο εμπρός μέρος, με τον προφυλακτήρα τώρα να έχει μεγαλύτερη μάσκα, ενώ τη θέση των προβολέων χαμηλά στις άκρες έχουν πάρει κάθετες εισαγωγές αέρα και τη δουλειά τους πλέον να επιτελούν τα στάνταρ φώτα LED.

Η πίσω ποδιά είναι επίσης ανασχεδιασμένη, με τα φώτα LED επίσης να είναι σε σχέδιο Union Jack από το βασικό εξοπλισμό του MINI. Νέας σχεδίασης είναι επίσης και οι διαθέσιμες ζάντες αλουμινίου και παράλληλα υπάρχουν κάποιοι επιπλέον εξωτερικοί χρωματισμοί.

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι περισσότερο γνώριμα στους εξοικειωμένους με τη μάρκα. Το τιμόνι είναι ανασχεδιασμένο και για πρώτη φορά, προαιρετικά, θερμαινόμενο. Τα χειριστήρια που ενσωματώνει το τριάκτινο τιμόνι είναι σε μαύρη λάκα, με την έγχρωμη οθόνη του πίνακα οργάνων να είναι ψηφιακή 5 ιντσών. Μεγαλύτερη στις 8,8 ίντσες είναι η κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων που διαθέτει νέα μοντέρνα φιλοσοφία γραφικών και πλαίσιο Piano Black.

Σε κάθε περίπτωση η ποιότητα παραμένει σε υψηλά επίπεδα, επιβεβαιώνοντας τον premium χαρακτήρα του μικρού βρετανικού μοντέλου, ενώ οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει το καθιστούν αναμφίβολα ξεχωριστό. Οι μικρές διαστάσεις του, με μήκος κάτω από το ψυχολογικό όριο των 4 μέτρων του χαρίζουν ευελιξία, αλλά όχι και ευρυχωρία. Οι δύο εμπρός θα καθίσουν άνετα, όχι όμως το ίδιο και οι αποκλειστικά –λόγω διαρρύθμισης των καθισμάτων- δύο πίσω. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών με 211 λίτρα προορίζεται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της καθημερινότητας και όχι για κάποιο μεγάλο ταξίδι.

Οδηγοκεντρικό

Κάτω από το καπό με τις δύο οπές για τα φωτιστικά σώματα φωλιάζει ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.5άρης κινητήρας που αποδίδει για την περίπτωση του Cooper που δοκιμάζουμε, 136 ίππους από τις 4.500 έως τις 6.500 σ.α.λ. και 220 Nm ροπής, από πολύ χαμηλά και μόλις τις 1.500 σ.α.λ. και σταθερά μάλιστα στο σύνολό της μέχρι τις 4.100 σ.α.λ. Για αυτούς που αρέσκονται στους αριθμούς να συμπληρώσουμε ότι το MINI Cooper επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ. ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.

Η μετάδοση της κίνησης περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Οι μεγάλοι τροχοί του Cooper μας διαστάσεων 17 ιντσών με ελαστικά πλάτους 205 και προφίλ 45, διαχειρίζονται σωστά τη δύναμη, προσφέροντας καλή πρόσφυση. Το τιμόνι με το έντονο βάρος, ό,τι χάνει από άνεση στους επιτόπιους ελιγμούς, το δίνει πίσω με το παραπάνω όσον αφορά την αίσθηση.

Σημαντικό ρόλο φυσικά διαδραματίζει και η αναθεωρημένη ανάρτηση, που διαβάζει με εντυπωσιακή ακρίβεια τα δρώμενα και τα μεταφέρει ακέραια στα χέρια του οδηγού. Μπορεί να μην προσφέρει την άνεση που ζητάς από ένα μικρό αυτοκίνητο, αλλά οφείλεις να γνωρίζεις ότι το MINI δεν είναι ένα από αυτά. Το επιλέγεις για τον τρόπο που πατάει στο δρόμο, την αμεσότητα των αντιδράσεών του, την εμπειρία που σου χαρίζει οδηγικά και εντέλει, το χαμόγελο που… ζωγραφίζει στο πρόσωπό σου.

Δεν το θέλεις για να κάνεις μια απλή διεκπεραιωτή διαδρομή, αλλά για να το απολαύσεις, ακόμα και σε αυτή την έκδοση που απέχει από την κορυφαία. Αλλά στο MINI δεν είναι μόνο τα απόλυτα νούμερα που κάνουν τη διαφορά, αλλά αυτό το πλαίσιο. Καλοκουρδιμένο, με σωστές, σφιχτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, που κρατούν σε στενή επαφή του αμάξωμα με την άσφαλτο. Ο συνδυασμός κινητήρα και αυτόματου κιβωτίου λειτουργεί επικουρικά, με το δεύτερο να αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες του πρώτου.

Με τη σειρά τους τα προγράμματα οδήγησης διαμορφώνουν την εμπειρία, με το Eco να εστιάζει σε αυτό που αφήνει να εννοηθεί, δηλαδή τη χαμηλή κατανάλωση. Προσφέρει μια πιο ήπια λειτουργία, με ομαλές αλλαγές σε χαμηλές στροφές και κρατά το δείκτη της βενζίνης ψηλά και την ένδειξη της κατανάλωσης στον υπολογιστή ταξιδίου χαμηλά, κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ.

Στον αντίποδα, το Sport εκπληρώνει τις υποσχέσεις του, με το κιβώτιο να γίνεται πιο άμεσο και να κρατάει τις στροφές του κινητήρα πιο ψηλά, όπως επίσης και την κατανάλωση η οποία μπορεί να αγγίξει υπό πίεση και διψήφια νούμερα. Όσον αφορά την αίσθηση, νιώθεις το επιπλέον νεύρο που πιθανότατα αναζητάς από το Cooper, ενώ μπορείς να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου, αλλάζοντας χειροκίνητα σχέσεις μέσω του επιλογέα, όχι όμως και από τα paddles στο τιμόνι, αφού αυτά απουσιάζουν.

Συμπερασματικά

Το MINI συνεχίζει να κρατά ψηλά τις αξίες που το έκαναν ξεχωριστό. Στην 3θυρη εκδοχή Cooper αποτελεί μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση για αυτούς που αναζητούν ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, ικανό να μετατρέψει μια απλή διαδρομή σε μια ευχάριστη υπόθεση, αλλά παράλληλα είναι συνειδητοποιημένοι και διατεθειμένοι να κάνουν τους συμβιβασμούς που απαιτεί λόγω μεγέθους σε χωροταξικό επίπεδο.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!