Δοκιμάζουμε τη νέα ηλεκτρική Mercedes-AMG EQS 53 των 658 ίππων

Η νέα Mercedes-AMG EQS 53 είναι το πρώτο εγχείρημα της AMG στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και ενσωματώνει απίστευτη δύναμη που φτάνει τους 658 ίππους

Δοκιμάζουμε τη νέα ηλεκτρική Mercedes-AMG EQS 53 των 658 ίππων

Η νέα Mercedes-AMG EQS 53 είναι το πρώτο εγχείρημα της AMG στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και ενσωματώνει απίστευτη δύναμη που φτάνει τους 658 ίππους

Μετά την αποκάλυψη του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου AMG στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου το 2021, τώρα έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το μέλλον των επιδόσεων της Mercedes με την EQS 53 4MATIC+, μια βελτιωμένη έκδοση από το Affalterbach, τη βάση της AMG, που προσφέρει περισσότερη ισχύ, βελτιωμένη αεροδυναμική και αναβαθμισμένη αισθητική που ανταποκρίνεται περισσότερο στις προθέσεις της AMG.

Ας ξεκινήσουμε με τη δύναμη. Η διάταξη των δύο κινητήρων του αυτοκινήτου τροφοδοτείται από μία μπαταρία 108 kWh, όπως και η βασική έκδοση της EQS, αλλά οι κινητήρες διαθέτουν νέο λογισμικό με την απόδοση εδώ να φτάνει τους 658 ίππους και τα 950 Nm ροπής ή την απίστευτη τιμή των 762 ίππων και τον 1.020 Nm ροπής, αν επιλέξεις το πακέτο AMG Dynamic Plus. Προς το παρόν μόνο το πρώτο είναι διαθέσιμο.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 3,8 δλ. (ή 3,4 δλ. για το πακέτο Dynamic Plus), αλλά οι επιδόσεις στην ευθεία δεν είναι καν το ισχυρότερο σημείο της EQS 53. Μέχρι περίπου τα 200 χλμ./ώρα, στις περισσότερες περιπτώσεις οι επιδόσεις είναι βασικά σχετικά παρόμοιες με της απλής EQS, με τα δύο αυτοκίνητα να διακρίνονται για το «νεύρο» τους (με την AMG να ξεχωρίζει περισσότερο) και τη γραμμική απόδοση, που σημαίνει ότι υπάρχουν λιγότερες διαφορές που προέρχονται από τους κινητήρες.

Αντίθετα, το καλορυθμισμένο πλαίσιο της 53 είναι αυτό που γίνεται πιο άμεσα αισθητό. Η αερανάρτηση και το σύστημα τετραδιεύθυνσης στους πίσω τροχούς είναι στάνταρ και τόσο καλό όσο και στην απλή EQS, ζυγίζει πάνω από 2,5 τόνους, οπότε οι βελτιώσεις της AMG σε αυτή την έκδοση βοηθούν σημαντικά στη διατήρηση του ελέγχου αυτού το βάρους.

Οι αλλαγές στο στήσιμο της AMG μεταφράζονται σε καλύτερη ευελιξία, παρέχοντας επιπλέον την αίσθηση του χαμηλότερου βάρους, σαν να έχει χάσει μερικές εκατοντάδες κιλά. Στρίβει με μεγαλύτερη σιγουριά, όπως θα περίμενες και κρατάει τη γραμμή της καλύτερα, στην πραγματικότητα μοιάζει περισσότερο με μια κανονική E-Class στον τρόπου που συμπεριφέρεται, παρά σαν μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη λιμουζίνα.

Μια E-Class με άφθονο χώρο, αφού η 5,2 μέτρων EQS 53 διαθέτει χώρο αποσκευών 610 λίτρων και ένα μεγάλο εσωτερικό, με αρκετό χώρο για τα πόδια στο πίσω μέρος και πολλές ξεχωριστές πινελιές AMG, όπως τα σπορ καθίσματα και το σπορ τιμόνι, καθώς και ένα περιστροφικό χειριστήριο για τα προγράμματα οδήγησης.

Μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε πέντε διαθέσιμα προγράμματα, που επηρεάζουν την απόκριση του γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης, -μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών- ενώ αλλάζει ακόμα και η συνοδευτική μουσική επένδυση, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τα δεδομένα των επιδόσεων. Φυσικά μία τεράστια οθόνη δεσπόζει και λειτουργεί τόσο καλά, όσο περιμένουμε από μία Mercedes.

Στην προεπιλεγμένη ρύθμιση η EQS 53 κινείται σχεδόν αθόρυβα, προσφέροντας εντυπωσιακά επίπεδα ποιότητας. Είναι επίσης άνετη. Αν ανεβάσεις την ένταση και ο ήχος αποκτά μια νέα προσωπικότητα, πιο φουτουριστική, που έχει σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζει τις επιδόσεις που προσφέρει.

Δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα AMG 6κύλινδρο, 8κύλινδρο ή 12κύλινδρο εσωτερικής καύσης, όσον αφορά την αυθεντικότητα, αλλά από την άλλη, αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό με το οποίο η EQS 53 δεν θα πρέπει έτσι και αλλιώς να ασχολείται. Αν η AMG συνεχίσει έτσι, οι φίλοι των επιδόσεων δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν για το μέλλον της, όσον αφορά την ηλεκτρική κινητικότητα.

Μερικά στοιχεία παραμένουν αμετάβλητα, έτσι και αλλιώς, καθώς η EQS 53 έχει τυπικά υψηλή τιμή όπως όλες οι AMG, που ξεκινάει από τις 182.000 ευρώ (στη Μ. Βρετανία). Αλλά τουλάχιστον διαθέτει αυτονομία που ξεπερνάει τα 600 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση, αλλά και δυνατότητα ταχείας φόρτισης 200 kW, όπως και η απλή EQS, που της χαρίζει καλή ευελιξία.  Επίσης, μπορείς να φορτίσεις από το 10 έως το 80% σε μόλις 31 λεπτά της ώρας, ενώ σε ένα οικιακό φορτιστή 7 kW απαιτούνται 15 ώρες και 30 λεπτά για μια πλήρη φόρτιση.

Συμπέρασμα

Η EQS 53 είναι μια δυνατή πρώτη προσπάθεια της AMG όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραγωγής. Οι επιδόσεις είναι βήμα εμπρός σε σχέση με την απλή EQS, αλλά στην πραγματικότητα αυτό που την καθιστά ξεχωριστή είναι ο τρόπος που πατάει και συμπεριφέρεται στο δρόμο, που είναι πιο εντυπωσιακός από τις απόλυτες επιδόσεις στην ευθεία, δεδομένου και του μεγάλου της βάρους. Σίγουρα αποτελεί καλό οιωνό για το ηλεκτρικό μέλλον της AMG και για ακόμα πιο ισχυρά και πιο εστιασμένα μοντέλα πέρα από την EQS 53.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!