Δοκιμάζουμε την πανίσχυρη Plug-in υβριδική Mercedes-Benz E 300 e

Ποιότητα άνεση και πολυτέλεια σε ένα πακέτο με οικολογικό χαρακτήρα και εκρηκτικές επιδόσεις φέρνει η ανανεωμένη Mercedes-Benz E 300 e στην επαναφορτιζόμενη εκδοχή της

Δοκιμάζουμε την πανίσχυρη Plug-in υβριδική Mercedes-Benz E 300 e

Ποιότητα άνεση και πολυτέλεια σε ένα πακέτο με οικολογικό χαρακτήρα και εκρηκτικές επιδόσεις φέρνει η ανανεωμένη Mercedes-Benz E 300 e στην επαναφορτιζόμενη εκδοχή της

Η Mercedes-Benz E-Class πάντα πρωταγωνιστεί στην κατηγορία της με την απαράμιλλη πολυτέλεια, την κορυφαία άνεση και φυσικά την τεχνολογία αιχμής που προσφέρει. Σε αυτή τη γενιά βάζει στην εξίσωση τον οικολογικό χαρακτήρα που συνδυάζει μάλιστα με εκρηκτικές επιδόσεις σε μια επαναφορτιζόμενη έκδοση.

Την ηγετική θέση που έχει η Mercedes-Benz στην ηλεκτροκίνηση έρχεται να συμπληρώσει η νέα E 300 e μια έκδοση Plug-in Hybrid, που συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης, με ένα ηλεκτρικό, έχοντας ως στόχο την υψηλή αποδοτικότητα. Πιο συγκεκριμένα οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 34 γρ./χλμ. με τη μέση κατανάλωση να είναι 1,5 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τις μετρήσεις του κατασκευαστή.

Αυτά σε ένα πακέτο άκρως δελεαστικό όσον αφορά την αισθητική και την ποιότητα, αντάξια των απαιτήσεων του ειδικού κοινού αυτής της premium κατηγορίας με τα υψηλά στάνταρ. Ένα βήμα πριν την κορυφαία S-Class που αποτελεί το ιερό τοτέμ της γερμανικής φίρμας, αυτή η E-Class έχει να δώσει πολλά στον τυχερό και μάλλον εύπορο ιδιοκτήτη της, αφού με τιμή που ορίζεται στα 69.300 ευρώ δεν είναι αυτό που λέμε προσιτό αυτοκίνητο. Ένα τίτλο που ποτέ δεν διεκδίκησε η E-Class, αφού προορίζεται σε αυτούς που έχουν και ξέρουν.

Επιβάλλεται και με την πρώτη ματιά δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για την εικόνα της. Με μήκος που αγγίζει σχεδόν τα πέντε μέτρα, 4.935 χιλ. για την ακρίβεια, και μεταξόνιο που φτάνει τα 2.939 χιλ. διακρίνεται για τις πληθωρικές διαστάσεις της, ενώ σε αυτή την ανανεωμένη εκδοχή της ξεχωρίζει στα σημεία από την προκάτοχό της.

Το ανασχεδιασμένο καπό επιβάλλεται με τον όγκο του, περιορίζοντας το μέγεθος της νέας μάσκας, με τα χαρακτηριστικά «διαμαντάκια» που ενισχύουν τη λάμψη της ανανεωμένης E-Class. Τα φωτιστικά σώματα είναι πλέον πιο λεπτά και υιοθετούν τεχνολογία full LED, ενώ πίσω τα φωτιστικά σώματα είναι χωρισμένα σε δύο τμήματα, με τις αλλαγές να συμπληρώνει ο ανασχεδιασμένος πίσω προφυλακτήρας. Την εικόνα ολοκληρώνουν οι  λεπτομέρειες χρωμίου που βρίσκουμε τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Στην ίδια λογική είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό της E-Class. Στο επίκεντρο φυσικά βρίσκονται οι μεγάλες δίδυμες ψηφιακές οθόνες, που είναι τοποθετημένες στη σειρά και κυριαρχούν στη σχεδίαση. 10,25 ιντσών ή προαιρετικά και 12 για τον πίνακα οργάνων, διαθέτουν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και παρέχουν πληθώρα πληροφοριών παραμετροποιημένες από τον οδηγό.

Το τιμόνι με τα διπλά μπράτσα επίσης ξεχωρίζει, με τα πολλά χειριστήρια για τον έλεγχο των επιμέρους λειτουργιών να είναι αφής. Εύκολα στη χρήση, αλλά και ίσως περισσότερο από όσο χρειάζεται ευαίσθητα, σε βαθμό που πραγματοποιούν ορισμένες φορές αλλαγές με το ακούσιο πέρασμα του αντίχειρα πάνω από αυτά. Σε κάθε περίπτωση το σύστημα διακρίνεται για την πληρότητά του, με τις ενέργειες να εκτελούνται επιπλέον των χειριστηρίων του τιμονιού, με αφή μέσω της οθόνης ή από το pad που είναι τοποθετημένο στη βάση της κεντρικής κονσόλας και ανάμεσα σε συνοδηγό και οδηγό.

Κάποια φυσικά χειριστήρια κάτω από τους τέσσερις κεντρικούς αεραγωγούς δίνουν άμεση πρόσβαση στον κλιματισμό, στο τηλέφωνο το σύστημα πλοήγησης, το ραδιόφωνο και τις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου, αναβαθμίζοντας έτσι την έτσι και αλλιώς άριστη εργονομία της E-Class. Οι χώροι για τους επιβαίνοντες είναι απλά αχανείς, με τις θήκες για μικροαντικείμενα να είναι αρκετές και στρατηγικά τοποθετημένες για να εξυπηρετούν την καθημερινότητα.

Όμορφες λεπτομέρειες όπως το διάφανο button εκκίνησης του κινητήρα, οι γυαλιστερές μαύρες επενδύσεις και οι ματ αλουμινίου, έρχονται να δέσουν αρμονικά με την υψηλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της καμπίνας από άκρη σε άκρη. Ωστόσο, αν και οι χώροι για τους επιβάτες είναι κορυφαίοι, το ίδιο δεν ισχύει για τις αποσκευές. Λόγω των μπαταριών (13,5 kWh) το πορτμπαγκάζ έχει ιδιαίτερη διαμόρφωση με ένα μεγάλο σκαλοπάτι, που αλλοιώνει την κανονικότητα του σχήματος και παράλληλα μειώνει τον όγκο, από τα 540 λίτρα της συμβατικής E-Class, στα 370 λίτρα στην περίπτωση της Plug-in υβριδικής.

Από την άλλη όμως σε αποζημιώνει στο έπακρο με την απόδοση που προσφέρουν ο θερμικός κινητήρας βενζίνης 2,0 λίτρων σε συνδυασμός με τον ηλεκτρικό. Αναλυτικότερα, ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 211 ίππους και 350 Nm, με τον ηλεκτρικό μοτέρ να έχει 122 ίππους και 440 Nm ροπής. Συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 320 ίππους, με τη ροπή να είναι θηριώδης αγγίζοντας τα 700 Nm!

Ανάλογα εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις, με τα 1.990 κιλά που ζυγίζει η E 300 e να μην είναι ικανά να λειτουργήσουν ανασταλτικά στην μεγάλη δύναμη του συνόλου. Έτσι, το 5μετρο σεντάν επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8 δλ. ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 245 χιλ./ώρα. Εκρηκτικές είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ να μεταφράζεται σε… κλωτσιά στο στήθος.

Παράλληλα μπορεί να είναι εξαιρετικά φιλική στην καθημερινότητα και στην κίνηση μέσα στην πόλη, χωρίς ωστόσο να χάνει από την αμεσότητά της. Κάθε άλλο μάλιστα, αφού ξεκινάει με τον ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει το σύνολο της ισχύος και ροπής άμεσα, μόλις πιέσεις το γκάζι. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 50 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, που επιβεβαιώνεται και στην πράξη, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Σε αυτή την περίπτωση η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων είναι μηδενικές, ενώ σε υβριδική λειτουργία η Mercedes ανακοινώνει 34 γρ./χλμ. CO2 και 1,5 λτ./100 χλμ. κατανάλωσης. Στην πράξη και ανάλογα με τη φόρτιση, την κίνηση και τον τρόπο οδήγησης, η μεγάλη E 300 e μπορεί να περιοριστεί κάτω από τα 8 λτ./100 χλμ. Στο δρόμο κυριαρχεί η άνεση στον τρόπο που κινείται, με την οδική συμπεριφορά να είναι ουδέτερη. Η μετάδοση περνάει μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων μόνο στους πίσω τροχούς που έχουν διάσταση 275/40 σε τροχούς 18 ιντσών, ενώ εμπρός η διάσταση είναι 245/45 R 18.

Σε κάθε περίπτωση, η Mercedes-Benz E 300 e έχει ένα μοναδικό τρόπο να κρατά ξεκούραστους τους επιβαίνοντες και τον οδηγό απόλυτα ικανοποιημένο. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος, ενώ κόβει αρκετά, προσφέροντας ικανοποιητική ευελιξία, τηρουμένων των αναλογιών. Επίσης, τα φρένα είναι δυνατά, ελέγχοντας το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου χωρίς πρόβλημα. Τα προγράμματα οδήγησης Comfort, Sport, Sport+ και Eco προσαρμόζουν ανάλογα τις λειτουργίες του συστήματος διεύθυνσης, του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και της ανάρτησης, αν είναι εξοπλισμένη με αυτό το σύστημα.

Συμπερασματικά

Η Mercedes-Benz E 300 e, είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο με μεγάλο και ειδικό κοινό, που ξέρει και μπορεί. Σε αυτή την Plug-in υβριδική έκδοση είναι ακόμα πιο ξεχωριστή, αφού συνδυάζει τις εκρηκτικές απόλυτες επιδόσεις, με τις οικολογικές. Ευχάριστη στο δρόμο, άνετη, ξεκούραστη, με… αρχοντικό πάτημα, απολαμβάνεις να την οδηγείς ή και να ταξιδεύεις στα πίσω καθίσματα.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!