Το FIAT 600 είναι ένα πολυσχιδές B-SUV. Και αυτό επειδή προσφέρει την επιλογή βενζινοκίνητων, υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων στη σημαντικότερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς.
Ειδικά στο 600e που δοκιμάζουμε εδώ, ο μοντέρνος και cool χαρακτήρας του μοντέλου ενισχύεται από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Πρώτη εικόνα
- 5θυρο αμάξωμα με μήκος 4,17 μ.
- Ρετρομοντέρνο στυλ σχεδίασης
- Σαφείς αναφορές στο 500e
Αισθητικά, το ηλεκτρικό 600 δύσκολα το ξεχωρίζεις από τις εκδόσεις βενζίνης και Hybrid. Η εξωτερική του σχεδίαση αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά σημεία του αυτοκινήτου, αντλώντας έμπνευση από το σύγχρονο Fiat 500e. Χαρακτηρίζεται από κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 4,17 μ., πλάτος 1.78 μ. και ύψος 1.53 μ.), αρμονικές αναλογίες, καμπύλες επιφάνειες και λεπτομέρειες που του χαρίζουν ομορφιά και φινέτσα.
Το σύγχρονο Seicento κλείνει το μάτι στους περαστικούς με τους cool προβολείς και το χαμόγελο του εμπρός προφυλακτήρα, διακατέχεται από εξωστρέφεια διαλαλώντας με κάθε ευκαιρία και σε κάθε πλευρά του αμαξώματος το όνομά του (600), ενώ δηλώνει περήφανα και την καταγωγή του, με λεπτομέρειες όπως η ιταλική σημαία στον πίσω προφυλακτήρα.
Στα θετικά και οι ζωηρές αποχρώσεις που συμβάλουν σε μια μοντέρνα κι ευχάριστη συνολικά εμφάνιση.
Εσωτερικός κόσμος
- Κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών
- Καλοί χώροι για 4 επιβάτες, πορτμπαγκάζ 360 λτ.
Το εσωτερικό δίνει επίσης έμφαση στο στυλ χωρίς όμως να θυσιάζει πρακτικότητα και εργονομία. Τα πλαστικά είναι σκληρά στην πλειονότητά τους αλλά δείχνουν ανθεκτικά, ενώ οι χρωματιστές επενδύσεις και το pemium υλικό στο ταμπλό, τις πόρτες και τα καθίσματα αναβαθμίζουν σημαντικά τον διάκοσμο και την συνολική εικόνα.
Σοβαρό είναι και το ψηφιακό αποτύπωμα της καμπίνας χάρη στις δύο οθόνες: μία 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία 10,25’’ για το infotainment Uconnect που φροντίζει για ενημέρωση, ψυχαγωγία πλοήγηση και συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Την άνεση και ασφάλεια ενισχύουν οι υπηρεσίες Connected services, δίνοντας μεταξύ άλλων τη δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου μέσω της εφαρμογής FIAT app.
Ο πληρέστατος στάνταρ εξοπλισμός μπορεί να αναβαθμιστεί περεταίρω με τα διαθέσιμα πακέτα Comfort και Style, τα οποία προσθέτουν στοιχεία όπως δερμάτινα καθίσματα με λειτουργία μασάζ σε εκείνο του οδηγού, βάση ασύρματης φόρτισης κινητού, περιμετρικούς αισθητήρες παρκαρίσματος, ενεργό cruise control με λειτουργία Stop&Go, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών και ζάντες 18” Diamond Cut.
Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις, οι χώροι είναι επαρκέστατοι για τέσσερις ενήλικες και τους αποσκευές τους. Δύο επιβάτες με ύψος λίγο πάνω από 1,80 μ. θα βολευτούν πίσω από οδηγό και συνοδηγού αντίστοιχου αναστήματος, ενώ το πορτμπαγκάζ των 360 λίτρων μπορεί να αυξηθεί σε έως και 1.231 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Στην πρακτικότητα της καμπίνας συμβάλλουν επίσης οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα.
Οδηγικός χαρακτήρας
- Ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 156 ίππων
- Μπαταρία 54 kWh με αυτονομία έως 400 χλμ.
- Πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης
Το σύστημα κίνησης του 600e απαρτίζεται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 156 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία 400 χλμ. σε μικτές συνθήκες και πάνω από 600 χλμ. σε αστικό περιβάλλον. Μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως 100 kW (DC) και να φτάσει από το 00% στο 80% σε 27’. Για τη φόρτιση 0-100% με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) χρειάζονται 5 ώρες και 45 λεπτά σε wallbox 11 kW.
Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9” και τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα υπέρ αρκετά 150 χλμ./ώρα. Για να κινηθείς πραγματικά γρήγορα θα πρέπει να επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport για πιο άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Το Eco είναι προφανώς η καλύτερη επιλογή για να διευρύνεις την αυτονομία, πετυχαίνοντας – αρκετά εύκολα μάλιστα – τη χαμηλή μέση κατανάλωση των 15,2 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει επίσημα η FIAT.
Οι επιλογές σε Driving Modes ολοκληρώνονται από το πρόγραμμα Normal, ενώ υπάρχει και η λειτουργία Brake που ενεργοποιείται μέσω του διακόπτη D/B στο ταμπλό και αυξάνει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας στο άφημα του γκαζιού. Συνεπώς, ενισχύει και την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, όχι όμως όσο θα θέλαμε. Μας έλειψε η τεχνολογία one pedal που προσφέρουν άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, με την οποία το αυτοκίνητο επιταχύνει και επιβραδύνει πατώντας και αφήνοντας μόνο το γκάζι.
Οδηγικά, το 600e είναι αποτελεσματικό και ευχάριστο. Πατάει με αυτοπεποίθηση πάνω στην καλοκουρδισμένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξνας με ράβδο Panhard πίσω), απορροφά αποτελεσματικά λακκούβες και ανωμαλίες και ακολουθεί με σιγουριά την πορεία που χαράσσεις με το σωστό σε αίσθηση τιμόνι.
Ακόμη κι αν το πιέσεις υπερβολικά, δεν αντιδρά σπασμωδικά παρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (199 χιλ.). Έχεις άλλωστε σε κάθε περίπτωση συμμάχους τα δυνατά φρένα και το πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης (ADAS), που του χαρίζουν και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Τελικά;
Το ηλεκτρικό Fiat 600e κερδίζει συνολικά τις εντυπώσεις προσφέροντας στυλ, πρακτικότητα, αποδοτικότητα, ασφάλεια και όλες τις απαραίτητες σύγχρονες ανέσεις. Στις ηλεκτρικές αρετές του συγκαταλέγονται τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και η ελεύθερη καθημερινή κυκλοφορία στον Δακτύλιο της Αθήνας.
Αυτή την περίοδο μάλιστα ισχύει προωθητική ενέργεια 3.500 ευρώ στην απόκτηση του ηλεκτρικού 600 (από τον εισαγωγέα), η οποία αντισταθμίζει εν μέρει το «παγωμένο» Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 και ρίχνει την τιμή εκκίνησης της βασικής έκδοση (RED) στα 31.500 € μόλις, χωρίς κρατική επιδότηση. Η πλουσιότερη έκδοση La Prima της δοκιμής ανεβαίνει ελαφρώς στα 34.190 € με αισθητά πλουσιότερο εξοπλισμό. Σε κάθε περίπτωση, το 600e καλύπτεται από 8ετή εγγύηση (ή 160.000 χλμ.) για τη μπαταρία υψηλής τάσης, από 5ετή κάλυψη για τα μηχανικά μέρη και δωρεάν για 5 χρόνια οδική βοήθεια.