Citroen C4 Hybrid 145 PS: Η C4 Hybrid στρογγυλοκάθεται στον πυρήνα μιας γενικότερης μικρομεσαίας εξηλεκτρισμένης γκάμας για λογαριασμό της Citroen. Με την ανανέωσή της μάλιστα δείχνει εύστοχα καταρτισμένη για να καπαρώσει διαχρονικά την mainstream συμμετοχή της, στα Crossover/SUV της πλούσια γκάμας Citroen.
Με το C5 Aircross στο άνω άκρο των SUV της γαλλικής εταιρείας και με μια έξυπνη τοποθέτηση του νέου C3 Aircross στην αυλόπορτα της κατηγορίας, η Citroen δείχνει ότι έχει πιάσει τον παλμό της αγοράς, βασιζόμενη εύστοχα άλλωστε στην λογική της μάρκας, που εμπνέεται από την εποχή.
Αν σε ένα C5 Aircross απολαμβάνεις πολυμορφική ευρυχωρία σε SUV εκτέλεση, στην C4 βρίσκεσαι ανάμεσα σε τρεις υποθετικούς κόσμους. Αναμενόμενα των mainstream μικρομεσαίων, οπτικά των σπορ κουπέ Crossover και ουσιαστικά των επίκαιρων μοντέρνων C-SUV.
Με όφελος την 48βολτη υβριδική της οντότητα λοιπόν, η νέα C4 αποκτά αποδοτικά και οικολογικά προνόμια στην φαρέτρα της και γίνεται ακόμα πιο δελεαστική πέραν της αισθητικής της.
Mε premium μικρομεσαίες SUV συνήθειες
Η C4, όσο και να μην το κραυγάζει είναι μια υπόθεση που ακολουθεί premium συνήθειες σερβιρισμένες με μια εύστοχη ευρυχωρία και μια συνέπεια στην προσεγμένη λεπτομέρεια. Η έξυπνη εκπροσώπηση της Citroen δείχνει ότι έχει το πάνω χέρι στο κομμάτι της τοποθέτησης και του εντυπωσιασμού. Η βεντάλια της διαφορετικότητας άλλωστε στην κατηγορία C έχει ανοίξει για τα καλά και η Citroen ανέκαθεν είχε δημιουργικό κίνητρο να αποδείξει το όραμα για καινοτομία που την χαρακτηρίζει από τα γεννοφάσκια της.
Τώρα επαναπροσδιορίζει την παρουσία της, εμπλουτίζοντας παράλληλα το οπλοστάσιο με περισσότερα στοιχεία άνεσης και τεχνολογίας. Ειδικότερα ο επανασχεδιασμός επικεντρώθηκε στην πρόσοψη του αυτοκινήτου με όφελος μια ακόμα πιο μοντέρνα εικόνα. Η μάσκα και τα λεπτότερα φώτα LED έχουν αποκτήσει περισσότερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον στην παρουσία του αυτοκινήτου, ενώ το νέο σήμα της εταιρεία μέσα σε ένα κάθετο οβάλ δεσπόζει στην σχετικά κλειστή μάσκα.
Οι τριπλές φωτεινές υπογραφές των LED σε τρισδιάστατη εκτέλεση και οι λεπτομέρειες στους αεραγωγούς ανήκουν στα οπτικά bonus, ενώ διακριτικές είναι οι αλλαγές πίσω, με την C4 να διατηρεί τις ρευστές και ισορροπημένες αεροδυναμικές γραμμές. Η ουσιαστικότερη διαφορά αφορά το μαύρο φόντο που πλαισιώνει τα νέα φώτα και αφήνει ένα ικανό χώρο στο κέντρο για την επωνυμία του κατασκευαστή.
Στα ενδότερα διαπιστώνει κανείς μικρότερες αλλαγές, ξεχωρίζει μία νέα μεγαλύτερη ψηφιακή οθόνη με διαγώνιο 7 ίντσες που με νέα γραφικά στην απεικόνιση αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων. Πλαισιώνεται από ένα έγχρωμο head up display στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδοχές, καθώς και από μία οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα infotainment, με δυνατότητα ασύρματης διασύνδεσης τηλεφώνου. Το εσωτερικό διατηρεί την ευφυία της λιτής σχεδίασης, με καθαρές γραμμές και περιορισμό της υπερβολής. Κάτι που δίνει χαρακτήρα και κομψή αισθητική στο μικρομεσαίο Citroen, χωρίς να απέχει από την αρτιότητα της επιτυχίας.
Όλα τα οφέλη του προγράμματος Citroen Advanced Comfort είναι εδώ και προκύπτουν κυρίως χάρη στις 20 αναβαθμισμένες τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο του οδηγού, που περιλαμβάνουν σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης, προσαρμοζόμενο cruise control with Stop&Go και κάμερες οπισθοπορείας και περιμετρικής θέασης. Στις καινοτομίες συγκαταλέγεται το γεγονός ότι ο προαιρετικός εξοπλισμός του πακέτου Connect Plus Pack, περιλαμβάνει πλέον τη δυνατότητα χρήσης τεχνητής νοημοσύνης (ChatGPT) για τον χειρισμό διαφόρων λειτουργιών μέσω φωνητικών εντολών.
Βασικό σκέλος του προγράμματος η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, μια πατενταρισμένη από την γαλλική εταιρεία τεχνολογία που περιλαμβάνει δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση. Επιπροσθέτως τα κομψά στο μάτι καθίσματα Advanced Comfort, με τα +15 mm επιπλέον υλικού και το προσεγμένο σε πυκνότητα αφρώδες, αναλαμβάνουν να απορροφήσουν τις λεπτομέρειες που θα φτάσουν στο σώμα και να προσφέρουν μια εμπειρία άνεσης που ενισχύεται από ήσυχο περιβάλλον. Με μήκος 4,35 μ. και μεταξόνιο 2,675 μ. το Citroen C4 προσφέρει την ευρυχωρία που υπόσχονται οι διαστάσεις του.
Οι επιβάτες απολαμβάνουν μετακινήσεις και εκδρομικές στιγμές μέσα σε μια C4 που δεν διαφοροποιείται χωροταξικά, αλλά ωφελείται όσον αφορά ηχομόνωση και κύλιση. Ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων ικανοποιεί τις ανάγκες 4μελούς παρέας, αλλά σίγουρα δεν διεκδικεί τα πρωτεία αν αναζητάς ικανότερες μεταφορές. Άλλωστε στη γκάμα της Citroen υπάρχει και C5 Aircross.
Ρεαλιστική απόδοση και κατανάλωση
Η υιοθέτηση των υβριδικών 48V συνόλων και η ταυτόχρονη κατάργηση των turbodiesel προηγήθηκε της ανανέωσης των μοντέλων και η γκάμα πλέον περιλαμβάνει ήπια υβριδική εκδοχή του γνωστού 3κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα PureTech των 1.2 λίτρων που σε συνδυασμό με τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων και 55 Nm ροπής, αποδίδει συνδυαστικά, μέσω ενός 6αριού αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, 145 ίππους και 230 Nm ροπής.
Σύμφωνα με την Citroen μπορεί υπό συνθήκες να υλοποιεί τις μισές διαδρομές εντός πόλης αμιγώς ηλεκτρικά, κάτι που ρίχνει την κατανάλωση έως και 20%. Πέρα από τη θεωρεία, χάρη στο mild hybrid σύστημα και την αποθηκευμένη ενέργεια των 0,9 kWh στην μπαταρία ιόντων λιθίου, το όφελος στην κατανάλωση προκύπτει και στην πράξη με την μέση τιμή της να κάθεται ευκολότερα στα 7-7,5 λτ./100 χλμ. και με σύνεση από πλευράς οδηγού ένα λίτρο πιο κάτω. Η εργοστασιακή μέση τιμή των 4,7 λτ./100χλμ δεν είναι ανέφικτη όμως θα χρειαστεί επιμονή και τέχνη από πλευράς οδηγού για να «κλειδώσει» την τιμή κάτω από τα 5 λτ./100χλμ.
Από πλευράς επιδόσεων δεν πρέπει να υπάρχει παράπονο με την ήπια υβριδική C4 να αποδεικνύεται σβέλτη σε κάθε περίπτωση. Τα 8 δλ. για τα πρώτα 100χλμ./ώρα από στάση και τα 210 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας είναι τιμές που ικανοποιούν, ενώ η ευθυβολία και η ευχάριστη διάθεση για ήσυχο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο την κάνει φευγάτη και εκδρομική, κερδίζοντας οδηγό και επιβαίνοντες.
Στις επαρχιακές διαδρομές με την ήπια υβριδική C4 διαπιστώσαμε ότι κύρια μέριμνα της Citroen είναι η αποτελεσματικότητα και η άνεση και λιγότερο ο εντυπωσιασμός από εκρηκτικές επιταχύνσεις. Παραμένει ρεαλιστικά γρήγορη, αυτό δηλαδή που αναζητά το ευρύτερο αγοραστικό κοινό την ίδια στιγμή που χαρακτηρίζεται από φιλικότητα και ασφάλεια σε συμπεριφορά.
Συνολικά η ψηλή θέση οδήγησης, η ευχάριστη καμπίνα και τα αναπαυτικά καθίσματα, δίνουν μια ευχάριστη αίσθηση που φέρνει εικόνες από την ένδοξη εποχή της Citroen, τότε που ήταν ασυναγώνιστη σε άνεση.
Κύριο μέλημα είναι η άνεση και η αποτελεσματικότητα, έπεται η αμεσότητα και ο σπορτίφ χαρακτήρας, κάτι που αντιλαμβάνεσαι από τη στιγμή που επιτεθείς σε δρόμο με στροφές. Λίγο η απόσταση από το έδαφος, λίγο η μαλακή ρύθμιση στην γενναία διαδρομή των αναρτήσεων και οι κλίσεις που γίνονται αισθητές, χωρίς ποτέ όμως να επηρεάζουν την συμπεριφορά. Στην υπερβολή αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά με έξυπνη παρεμβατικότητα. Εν ολίγοις το ESC δεν κόβει το ρυθμό, απλά σε προειδοποιεί και σε προστατεύει.
Ένα δημιουργικό και προσιτό SUV Coupe
Με την ανανεωμένη C4, οι διαχρονικές αξίες Citroen επιστρέφουν στην επικαιρότητα. Η ολιστική άνεση που προσφέρεται γενναιόδωρα και διαχρονικά στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης της γαλλικής φίρμας, διατηρώντας τα βασικά χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει, όπως η συνολική καινοτομία και η ευχάριστη έκπληξη που προκύπτει στο ταμείο, με την ήπια υβριδική C4 να κοστίζει από € 24.900.