Volkswagen Tayron 1.5 eTSI: Η Tiguan ιστορία άρχισε να γράφεται το 2007 και από τότε κατάφερε με γεωμετρική πρόοδο να κάνει αίσθηση και νούμερα σε επίπεδο πωλήσεων.
Εξαιρώντας το Touareg που πρωτοεμφανίστηκε ως κορυφή στο παγόβουνο των SUV για την Volkswagen το 2002, το Tiguan ήταν το πρώτο σοβαρό και εξακριβωμένα πετυχημένο downsizing στην ανερχόμενη κατηγορία.
Σύντομα έδωσε έμπνευση στην εταιρεία του λαού να διευρύνει την SUV προσφορά της και ως παρακλάδια προέκυψαν τα T-Roc, T-Cross και Taigo που μαζί με τα Tiguan και Touareg συνέθεταν μια από τις πιο πλήρεις γκάμες στα εκδρομικά οχήματα.
Και εκεί που πιστέψαμε ότι δεν υπάρχει χώρος για κάτι άλλο, η ίδια η Volkswagen είχε κρυμμένο άσο στο μανίκι της και το πιο πρόσφατο παράδειγμα ήταν η απόδειξη.
Tayron: Το μοντέρνο 7θέσιο SUV
Τοποθετείται λοιπόν ανάμεσα στα Tiguan και Touareg και θα το βρείτε σε 5θεσιες(plug-in hybrid) και 7θεσιες εκδόσεις. Η επιβλητικότητα του νέου Tayron έρχεται με γενναιοδωρία σε τεχνολογία, ευρυχωρία, απόδοση, ενώ παρά τις διαστάσεις, υπόσχεται και ευελιξία.
Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB Evo, σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στο Wolfsburg της Γερμανίας και με 4,79 μέτρα μήκους δηλώνει εμφατικά την πληθωρικότητα του. Γιατί καλό και ευρύχωρο το μεσαίο Tiguan, όμως τι γίνεται όταν οι ανάγκες απαιτούν έξτρα χώρο, ενδεχομένως και θέσεις;
Πριν την εμφάνιση της 3ης γενιάς του δημοφιλούς μεσαίου SUV της Volkswagen, την απάντηση έδινε η έκδοση Allspace, σήμερα τον υπερ ευρύχωρο ρόλο αναλαμβάνει αυτόνομα, το Tayron. Η σχεδιαστική προσοχή της Volkswagen έπρεπε και εδώ να δοθεί στην νεανική διάθεση και στις μοντέρνες γραμμές και από την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι ότι ο δυναμισμός είναι κτήμα του.
Στην εικόνα του αναγνωρίζεις συγγένεια και καθαρές γραμμές α λα Tiguan, με πιο μακρόστενα στο σύνολό τους φωτιστικά σώματα που συνδέονται με LED κανάλι και φωτιζόμενο σήμα, διαφοροποιημένη μάσκα και αεραγωγούς, τονισμένα εξογκώματα τις άκρες του καπό, αλλά και τους πίσω θόλους.
Στο προφίλ του μεγάλου SUV της Volkswagen ξεχωρίζουν οι μεγάλες πίσω πόρτες και η χρωμιωμένη λεπτομέρεια που εκδηλώνεται σαν μπαστούνι του χόκεϊ όσο πλησιάζει στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Εκεί διατηρείται η φωτιζόμενη λεπτή LED μπάρα ανάμεσα στα πίσω φανάρια, ενώ τη διαφορά κάνει το φωτιζόμενο σήμα του κατασκευαστή και από κάτω η επωνυμία, Tayron!
Ανήκει με το σπαθί του στα D-SUV, με την διακόσμηση, την αισθητική και την ποιοτική υλοποίηση να το αποδεικνύουν όπου πέφτει το μάτι ή περνάει το χέρι. Μπορεί με ευκολία να πει κανείς ότι υιοθετεί στοιχεία από Touareg και από τα ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρίας, ενώ στον εσωτερικό του κόσμο συναντάς στοιχεία της τέταρτης γενιάς του Modular Infotainment Matrix (MIB4).
Το Digital Cockpit Pro ως διαδραστικός πίνακας οργάνων, μια μεγάλη οθόνη infotainment 12,9 ιντσών(προαιρετικά 15΄΄) με ούτως ή άλλως εντυπωσιακές δυνατότητες διασύνδεσης και στη βάση της κονσόλας ο κεντρικός διακόπτης Driving Experience Control με ενσωματωμένη κυκλική έγχρωμη οθόνη TFT LCD – που αναλαμβάνει πρόσβαση στα προγράμματα οδήγησης, την ένταση του ήχου αλλά και την ατμόσφαιρα του εσωτερικού φωτισμού – είναι τα σημεία που κερδίζουν τις εντυπώσεις στο εσωτερικό του Tayron.
Ο πολυδιακόπτης αριστερά στην κολώνα του τιμονιού, περιλαμβάνει και τις λειτουργίες που συναντούσε κανείς στον αντίστοιχο στη δεξιά πλευρά, γιατί τώρα η θέση του καταλαμβάνεται από τον έμπνευσης ID.7 επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου.
Με την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι ότι εκτός από hi-tech και premium παροχές, προσφέρει πρακτικότητα με MPV λύσεις και φυσικά διαπρέπει χωροταξικά. To γενναιόδωρο μεταξόνιο που φθάνει τα 2.788 χιλ. δημιουργεί ανέσεις και έξυπνες λύσεις! Το πληθωρικό SUV της Volkswagen έχει τα σχόλια με το μέρος του όταν το θέμα είναι η φιλοξενία επιβατών ή αποσκευών.
Ακόμα και η 3η σειρά επιτρέπει σε ενήλικες να ταξιδέψουν από εκεί, δεν επιτρέπει βέβαια ιδιαίτερη κινητικότητα στα πόδια τους. Αναμενόμενα στη δεύτερη σειρά το ταξιδιωτικό περιβάλλον είναι ξεκούραστο για non stop προορισμό, ανεξάρτητα από τις διαστάσεις των επιβαινόντων.
Τα εργονομικά καθίσματα ergoActive Plus για οδηγό και συνοδηγό προσφέρουν την δυνατότητα κλιματισμού και μασάζ, ενώ κερδίζουν και σε ουσία, καθώς στηρίζουν ιδανικά το σώμα αν επιλέξεις την δυναμική οδήγηση.
Ο χώρος αποσκευών των 345 λίτρων στην 7θεσια διάταξη, αυξάνεται στα 850 και τα 1.995 λίτρα, στην 5θεσια και 2θεσια διάταξη αντίστοιχα. Ακόμα και αν δεν φτάνει όμως τόσος χώρος, το Tayron εξακολουθεί να σε εκπλήσσει.
Tayron ευρυχωρία και αποτελεσματικότητα
Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον γνωστό μας υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1.5 eTSI που είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει 150 ίππους. Διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ACT plus (Active Cylinder Management), λειτουργία κύκλου Miller και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας.
Στις οδηγικές εντυπώσεις το Tayron αποδείχτηκε άνετο και αποδοτικό για να εκπληρώσει τον SUV ρόλο του. Με τον οδηγό και τους συνοδοιπόρους του φυσικά να κάθονται ψηλά, η εποπτική θέση αποκτά σωστή ορατότητα, αλλά και την ταξιδιάρικη αίσθηση που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους.
Οι επιδόσεις δεν λείπουν (0-100 χλμ/ώρα: 9,4 δλ. και 204 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα) και έρχονται απλοποιημένα χάρη και στο 7άρι DSG, ενώ και οι καταναλώσεις κρίνονται λογικές, εξαρτώμενες φυσικά από την ανησυχία και το βάρος του δεξιού ποδιού.
Τιμές ανάμεσα στα 7 με 8 λτ./100 χλμ. είναι συνηθέστερες στην καθημερινότητα του Tayron με έναν φυσιολογικό τρόπο χρήσης χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς.
Στην πράξη απολαμβάνεις ένα καλοστημένο σύνολο που ανταποκρίνεται με σαφήνεια, χωρίς έντονες κλίσεις, προσφέροντας σωστές και άμεσες πληροφορίες από το τιμόνι για τα τεκτενόμενα. Στον ανοιχτό δρόμο εισπράττεις την ευθυβολία του συνδυασμένη με ποιοτική κύλιση, ένα προνόμιο για premium ταξιδιωτικές στιγμές, ενώ η συνολική αίσθηση είναι υπερ της αποτελεσματικότητας ισορροπώντας ποιοτικά και την άνεση.
Το σωστό στήσιμο αποτελεί σύμμαχο του δραστήριου οδηγού που αναζητά τη σβέλτη οδήγηση σε δρόμους με στροφές. Το Tayron «ξεχνάει» το μέγεθος και ακολουθεί το ρυθμό με ευστοχία στην είσοδο και χωρίς να νιώσει άβολα, αρκεί φυσικά να θυμάσαι τι οδηγείς και να το κρίνεις ανάλογα.
Premium ευρυχωρία
Το D-SUV της Volkswagen καλύπτει με γενναιοδωρία το πεδίο τεχνολογίες και premium προσέγγιση, διαπρέπει σε χώρους και έξυπνες λύσεις που απαλύνουν την καθημερινότητα και ακολουθεί με συνέπεια την φιλικότητα, την ασφάλεια, την απόδοση και την κατανάλωση. Ενσωματώνει στο καλάθι τα ουσιαστικά θέλω του ώριμου αγοραστή, διαθέτει γκάμα και δεν κανει εκπτώσεις στις παροχές του ακόμα και από την βάση που το γνωρίσαμε στην δοκιμή μας. Αν θεωρείτε το Tiguan μικρό για τις ανάγκες σας, το Tayron είναι η λύση.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ