Η επιτυχία του Hyundai i20 στην κατηγορία των supermini φαίνεται πολύ λογική, καθώς συνδυάζει προσιτές τιμές με μεγάλους χώρους για το μέγεθός του και ποιοτική κατασκευή. Επίσης, με την τελευταία ανανέωση της 3ης γενιάς, στα μάτια μας είναι το πιο ελκυστικό i20 στην ιστορία του μοντέλου.
Κόντρα στην τάση των αυτοκινητοβιομηχανιών να αποχωρούν από το segment Β (π.χ. Ford Fiesta) και να εστιάζουν στα B-SUV, η Hyundai εξακολουθεί να βλέπει -και να διαμορφώνει- τις ευκαιρίες σε αυτή την κατηγορία, με πολύ έξυπνη προσέγγιση.
Αυτή περιλαμβάνει διάφορες παραλλαγές για να καλύπτει πέραν από την ευρεία γκάμα ανθρώπων και πιο εκλεπτυσμένα γούστα, αυτούς δηλαδή που ψάχνουν κάτι παραπάνω από απλά ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο για το γενικό κοινό.
Στην κορυφή της γκάμας του i20 για παράδειγμα, βρίσκεται η έκδοση N Line, η οποία προφανώς και δεν έχει τις επιδόσεις ενός πραγματικού σπορ αυτοκινήτου του τμήματος υψηλών επιδόσεων N της Hyundai, φέρει όμως στοιχεία που δίνουν ένα πιο δυναμικό στυλ στο αυτοκίνητο, εμπνευσμένα και από την εμπειρία που έχει αποκομίσει από τους αγώνες WRC – και όχι μόνο- η κορεατική μάρκα.
Τα βασικά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν το Hyundai i20 N Line από τις απλές εκδόσεις, πέραν από τις αγωνιστικές στυλιστικές πινελιές στο αμάξωμα και το εσωτερικό του, είναι το μπάσο… γουργουρητό από το σύστημα εξάτμισης και η ανάρτηση που εστιάζει περισσότερο στην ακρίβεια στις εντολές και λιγότερο στην άνεση. Εμείς είχαμε στα χέρια μας την κορυφαία έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και με ήπια υβριδικό σύστημα 48V που παρέχει υποβοήθηση στο χιλιάρη κινητήρα των 100 ίππων.
Πρώτη εικόνα
- Ανασχεδιασμένη μάσκα και διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα
- Αντίθεση χρώματος με οροφή σε μαύρη απόχρωση
- Νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 17”
Η 3η γενιά του i20 είναι κατά τη γνώμη μας η πιο όμορφη από όλες. Με καθαρές, λιτές γραμμές χωρίς φλυαρίες στο σχεδιασμό, στέκεται πιο κομψό και δυναμικό από ό,τι στο παρελθόν. Έπειτα από το τελευταίο facelift, η εμπρός μάσκα έχει ανασχεδιαστεί, με μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα και χαμηλότερο χείλος. Ειδικά σχεδιασμένος για τη σειρά N Line, ο εμπρός προφυλακτήρας φέρει μια αποκλειστική χαρακτηριστική γραμμή κάτω από τη γρίλια τύπου «καταρράκτη», που διαθέτει νέο μοτίβο.
To έμβλημα της Hyundai κοσμεί την εξαγωνική γρίλια η οποία φέρει και το σήμα N Line, όπως και τα πλαϊνά φτερά. Τα φώτα (full LED εμπρός-πίσω), συμπληρώνουν τον αρμονικό σχεδιασμό του εμπρός μέρους με προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος και αεροδυναμικά εξαρτήματα. H έκδοση N Line προσφέρεται σε εννέα χρώματα, με τέσσερις νέες καλαίσθητες αποχρώσεις Pearl γκρι, λευκού, μπλε και κίτρινου και διχρωμία με μαύρη οροφή και καθρέπτες.
Νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 17” με σήμανση N στο κέντρο συμπληρώνουν την εικόνα στο προφίλ, στην οποία έχει γίνει πολύ καλή δουλειά με τις γραμμές του αμαξώματος για να γίνει πιο έυπεπτη στο μάτι η ασυμμετρία των χειρολαβών των θυρών, με τις πίσω να στέκονται αρκετά πιο ψηλά από τις εμπρός.
Τα τριγωνικά πίσω φώτα προσδίδουν μία άμεσα αναγνωρίσιμη υπογραφή και συνδυάζονται άψογα με τις γραμμές του αμαξώματος, τη διχρωμία οροφής που επεκτείνεται κάτω από το πίσω παρμπρίζ με μία κόκκινη μπάρα, αλλά και τη θύρα ανεφοδιασμού στο πλάι. Η σπορ εξάτμιση με διπλή απόληξη και επικάλυψη χρωμίου δίνει έναν αγωνιστικό τόνο και συμπληρώνει μία εντυπωσιακή εικόνα, η οποία όμως δεν φλερτάρει με τα όρια του εξεζητημένου.
Εσωτερικός κόσμος
- Αγωνιστική ατμόσφαιρα με κόκκινες πινελιές σε όλη την καμπίνα
- Προσθήκη χρωμάτων στον ατμοσφαιρικό φωτισμό
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη infotainment 10,25”
Στο εσωτερικό, η ατμόσφαιρα είναι εμπνευσμένη από το μηχανοκίνητο αθλητισμό με πινελιές σε κόκκινο χρώμα, όπως στις ραφές του σπορ τιμονιού N Line με διάτρητο δέρμα και τα σπορ καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Οι κόκκινες πινελιές συνεχίζονται στους αεραγωγούς και τα χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού καθώς και τα πάνελ των θυρών.
Ο ειδικά σχεδιασμένος επιλογέας του κιβωτίου με δερμάτινη επένδυση, έντονες κόκκινες πινελιές και λογότυπο “N”, συνοδεύεται από αντιολισθητικά σπορ πεντάλ αλουμινίου. Οριζόντιες λεπίδες καλύπτουν τη δεξιά επιφάνεια του ταμπλό.
Ο ψηφιακός πίνακας 10,25 ιντσών είναι διαμορφώσιμος και ευκρινής ενώ η κεντρική οθόνη αφής -και αυτή με διαγώνιο 10,25”– είναι ψηλά τοποθετημένη. Διαθέτει απλά γραφικά και λειτουργικό μενού, αλλά θα θέλαμε ασύρματη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, αντί η σύνδεση δεδομένων να πραγματοποιείται μόνο μέσω USB-A – αν και… μικρό το κακό. Παρέχεται επίσης θύρα ταχείας φόρτισης USB-C στο εμπρός μέρος.
Σημαντική στη διαμόρφωση της ατμόσφαιρας στο εσωτερικό είναι και η προσθήκη νέων χρωμάτων (64 στο σύνολο) στο φάσμα φωτισμού που προσφέρουν μία ευρύτερη αισθητική γκάμα κατά τις βραδινές βόλτες. Παράλληλα, έχουν τοποθετηθεί led φώτα στο εσωτερικό της οροφής για καλύτερη ορατότητα εντός της καμπίνας τη νύχτα.
Ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων στην κατηγορία, αν και ένα 5ο άτομο θα στριμωχτεί. Μία θύρα USB-C καλύπτει τις ανάγκες φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών για τους πίσω επιβάτες. Μεταξύ των κορυφαίων στην κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών 352 λίτρων, ο οποίος επεκτείνεται σε 1.165 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Οδηγικός χαρακτήρας
- Χιλιάρης κινητήρας 100 ίππων με ήπια υβριδικό σύστημα 48V
- Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
- Σφιχτή ανάρτηση και πανταχού παρών μπάσος ήχος εξάτμισης
Η έκδοση N Line προσδίδει στο i20 λίγο πιο… παιχνιδιάρικη φύση. Μικρό, ευέλικτο και ελαφρύ, το Κορεατικό σουπερμίνι έχει χαρίσματα στην οδηγική συμπεριφορά που στα γούστα κάποιων υπερτερούν των εκκεντρικοτήτων του. Όταν βέβαια προσπαθήσεις να κινηθείς με λίγο πιο γρήγορο ρυθμό, αντιλαμβάνεσαι ότι ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας των 1.000 κ. εκ. δεν είναι ρυθμισμένος για εκρηκτικές επιδόσεις. Αποδίδει παρόλα αυτά την ικανοποιητική ισχύ των 100 ίππων και ροπή 175 Nm.
Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,4 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα. Το ήπια υβριδικό σύστημα 48V (με μοτέρ 13,6 ίππων) θα το αντιληφθείς ελάχιστα όταν σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι στο πρόγραμμα οδήγησης Eco.
Τα τρία προγράμματα (Eco, Normal, Sport) έχουν σαφή διαφορά στην απόκριση του κιβωτίου, όσον αφορά τις στροφές των αλλαγών. Με συγκρατημένη οδήγηση, η κατανάλωση μπορεί να πέσει στην περιοχή των 7 λτ./100 χλμ., ενώ στα χέρια μας «έπαιζε» περισσότερο στην περιοχή των 8 λτ./100 χλμ..
Η μπάσα βραχνάδα από την σπορ εξάτμιση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας εντός της καμπίνας. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ικανοποιεί με τη συμπεριφορά του, κάνοντας τις σωστές επιλογές, με ανεπαίσθητες αλλαγές μεταξύ των 7 σχέσεων και ανταποκρίνεται άμεσα στην πίεση που ασκεί ο οδηγός στο δεξί πεντάλ, χωρίς να έχει απότομη λειτουργία.
Κοιτάζοντας τη γενική εικόνα, το κιβώτιο είναι ένα από τα καλύτερα highlight του αυτοκινήτου. Σε αυτούς που θέλουν να αναλάβουν τις αλλαγές ταχυτήτων, θα λείψουν τα paddles πίσω από το τιμόνι, καθώς υπάρχει μεν επιλογή αλλαγών μέσω του επιλογέα που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, αλλά δεν είναι το ίδιο βολική και άμεση.
Στην έκδοση N Line η ανάρτηση έχει σπορ ρυθμίσεις, γεγονός που κάνει το i20 πιο πρόθυμο να κατευθυνθεί πιο άμεσα ακριβώς εκεί που θέλεις στις στροφές, μέσω ενός αξιόλογου συστήματος διεύθυνσης. Η ευστάθεια συνοδεύεται από ισχυρή πέδηση την αναλαμβάνουν δισκόφρενα και στους δύο άξονες (αεριζόμενα μπροστά). Προσωπικά, θα θέλαμε λίγο μικρότερη τη διαδρομή στο πεντάλ του φρένου.
Παράλληλα, το i20 διαθέτει εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και ασφάλειας, με μία ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών Smart Sense της Hyundai. Ανάμεσά τους το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) και το Lane Following Assist (LFA), το eCall δεύτερης γενιάς που βασίζεται σε δίκτυο 4G, η κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης και τα στατικά φώτα στροφής, που ανάβουν προς την κατεύθυνση που στρίβεις το τιμόνι.
Τελικά;
Η έκδοση N Line προσφέρει όλα τα καλά του απλού Hyundai i20, όπως υψηλή ποιότητα κατασκευής, κορυφαίους χώρους για την κατηγορία και πλούσιο εξοπλισμό σε πολύ προσιτή τιμή. Σε αυτά προσθέτει στοιχεία όπως ο ήχος της σπορ εξάτμισης που εμπλουτίζει την εμπειρία εντός της καμπίνας, η πιο σφιχτή ανάρτηση που το κάνει πιο ακριβές και υπάκουο στις εντολές, το αγωνιστικό μοτίβο με τις κόκκινες πινελιές στο εσωτερικό.
Με λίγα λόγια, το i20 N Line απευθύνεται σε όσους αναζητούν μία αγωνιστική ατμόσφαιρα, χωρίς να θεωρούν απαραίτητες τις ανάλογες επιδόσεις. Στα πλεονεκτήματα συγκαταλλέγεται η τιμή που διαμορφώνεται στα 24.390 ευρώ με την ισχύουσα έκπτωση της Hyundai, και συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση με απεριόριστο αριθμό χιλιομέτρων. H έκδοση χωρίς το υβριδικό σύστημα 48V κοστίζει 1.000 ευρώ λιγότερα.