Πως θα κυμανθούν φέτος οι πωλήσεις ηλεκτρικών και Plug –in υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα;

Ο ΣΕΕΑ βλέπει σημαντική αύξηση των ταξινομήσεων BEV και PHEV σε σχέση με το 2021

Πως θα κυμανθούν φέτος οι πωλήσεις ηλεκτρικών και Plug –in υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα;

Ο ΣΕΕΑ βλέπει σημαντική αύξηση των ταξινομήσεων BEV και PHEV σε σχέση με το 2021

Το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης πρέπει να κερδηθεί και από την Ελληνική Πολιτεία, για αυτόν τον σκοπό φαίνεται πως αποδίδουν τα κίνητρα του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αφού, παρά τις όποιες τρέχουσες αντιξοότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν μερίδιο αγοράς και στην χώρα μας.

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, το ποσοστό των επαναφορτιζόμενων BEV – PHEV ανήλθε πέρυσι στο 6,9% επί των συνολικών ταξινομήσεων το 2021 έναντι 2,6% το 2020 και 0,5% το 2019, κυρίως λόγω της υιοθέτησης των κινήτρων που υιοθετήθηκαν από την Πολιτεία.

 

Σε απόλυτα νούμερα, το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα έναντι 2.135 το 2020 (2.178 ηλεκτρικά έναντι 679 το 2020 και 190 το 2019 και 4.789 υβριδικά έναντι 1.456 το 2020 και 290 το 2019).

“Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι ηλεκτρικό”, σύμφωνα με τον Δημήτρη Πάτσιο, Γενικό Διευθυντή του Συνδέσμου Εταιρειών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), σε τοποθέτησή του στα web panels του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022.

Όπως δήλωσε ο κ. Πάτσιος, στην Ελλάδα συντελείται αξιοσημείωτη άνοδος στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς, κατά τους πρώτους μήνες του 2022, το μερίδιο των οχημάτων αυτών έφτασε στο 8%, υπογραμμίζοντας ότι φέτος εκτιμάται ότι θα ταξινομηθούν 8.000 νέα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα, όλων των κατηγοριών.

Ωστόσο, σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης, η Ελλάδα υπολείπεται στο ποσοστό διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, καθώς, όπως επισήμανε, στην Ευρώπη οι ταξινομήσεις επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων κυμάνθηκαν στο 18,9%.

Αναφορικά με το υδρογόνο, σημείωσε πως θα αποτελέσει την “ενδιάμεση διαδικασία αποθήκευσης ενέργειας”, τονίζοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται ολοκληρωτικά προς τη λύση της ηλεκτροκίνησης.

Γενικότερα, ο κ. Πάτσιος αναγνώρισε την ανάγκη επίσπευσης της δημιουργίας σταθμών φόρτισης, προκειμένου ο χρήστης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να νιώθει «ασφάλεια».

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΑΑ δήλωσε ότι η Πολιτεία οφείλει να μεριμνήσει για την ύπαρξη άμεσων κινήτρων και για τα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία) στην ηλεκτροκίνηση.

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα διαθέτει τον παλαιότερο στόλο φορτηγών και λεωφορείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της ACEA.

 

Αναλυτικότερα, τα φορτηγά που κυκλοφορούν στη χώρα μας έχουν μ.ο. ηλικίας τα 21,4 έτη, ενώ τα λεωφορεία τα 19,4 έτη.

Στα επιβατικά οχήματα η εικόνα είναι λίγο καλύτερη, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 16,6 χρόνια, ενώ στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (βαν) ο μέσος όρος είναι τα 20,2 έτη.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!