Renault Scenic Vision: Με κινητήρα υδρογόνου

Η Renault γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της με το Scenic Vision, ένα καινοτόμο πρωτότυπο, που δείχνει το όραμα της γαλλικής εταιρείας για ένα πιο πράσινο και ασφαλές όχημα, χωρίς περιορισμούς.

Renault Scenic Vision: Με κινητήρα υδρογόνου

Η Renault γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της με το Scenic Vision, ένα καινοτόμο πρωτότυπο, που δείχνει το όραμα της γαλλικής εταιρείας για ένα πιο πράσινο και ασφαλές όχημα, χωρίς περιορισμούς.

Η Renault παρουσίασε το νέο Scenic Vision, ένα πρωτότυπο που ενσαρκώνει τις δεσμεύσεις της γαλλικής μάρκας για ένα βιώσιμο μέλλον. Σχεδιάστηκε με γνώμονα τη δέσμευση της Renault για την επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα στην Ευρώπη μέχρι το 2040 και παγκοσμίως μέχρι το 2050 και όσον αφορά την ίδια τη μάρκα, μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα μέχρι το 2030.

Το Renault Scenic μετασχηματίζεται στη νέα γενιά του, από MPV σε ένα χρηστικό και στιλάτο SUV οικογενειακών διαστάσεων. Είναι αμιγώς ηλεκτρικό με καύσιμο το υδρογόνο. Σχεδιασμένο από το επικεφαλής σχεδιασμού Gilles Vilad, το Scenic Vision δεν αποτελεί απλώς την προεπισκόπηση των μελλοντικών σχεδίων της Renault όσον αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Είναι η πλατφόρμα της μάρκας για την επίδειξη των καινοτομιών της όσον αφορά την βιωσιμότητα στην παραγωγή. Είναι κατασκευασμένο κατά 70% από ανακυκλώσιμα υλικά και το 95% ολόκληρου του οχήματος μπορεί να ανακυκλωθεί μετά το τέλος της ζωής του.

Το Scenic έχει συνδέσει το όνομά του με τα MPV, την εποχή που σημείωναν εμπορική επιτυχία, μέσα στη δεκαετία του 1990. Παρουσιάστηκε ως το μικρό 5θέσιο αδελφάκι του μεγάλου Espace το 1996 και πέτυχε εμπορικά. Αυτό εκείνη την εποχή, αφού σήμερα τα ΜPV δεν γνωρίζουν τις καλύτερες μέρες τους, υποχωρώντας υπό την πίεση των δημοφιλών SUV.

Με αυτή τη μορφή θα προσφέρεται πλέον το νέο Scenic, όταν θα είναι διαθέσιμο στην αγορά το 2024. Η Renault ωστόσο, υποστηρίζει ότι θα είναι ικανό να καλύψει την αρχική του αποστολή, δηλαδή την κάλυψη των οικογενειακών αναγκών, προσφέροντας αξιόλογους χώρους.

Το Scenic Vision χρησιμοποιεί μια ειδική πλατφόρμα, αλλά το αυτοκίνητο παραγωγής θα πατάει στη γνωστή CMF-EV, την ίδια που βρίσκουμε κάτω από το Megane E-Tech Electric, αλλά και το Nissan Ariya. Αυτό σημαίνει ότι θα εφοδιάζεται με μπαταρίες έως 90 kWh που θα του χαρίζει αυτονομία 480 χιλιομέτρων με μια πλήρη φόρτιση.

Ωστόσο, το σύστημα κίνησης στο πρωτότυπο δεν είναι αυτό που θα πωλείται σε δυο χρόνια από τώρα. Αντίθετα, είναι μια ματιά στην επόμενη δεκαετία, χρησιμοποιώντας αυτό που η Renault ονομάζει «μοναδικό στο είδος του» υβριδικό σύστημα κίνησης που χρησιμοποιεί τεχνολογία μπαταριών και κυψελών καυσίμου υδρογόνου για την κίνηση ενός ηλεκτρικού μοτέρ που θα είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος και θα αποδίδει 218 ίππους. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα range-extender που χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για τη φόρτιση των μπαταριών αντί ενός μικρού κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Για τη δημιουργία αυτού του είδους κινητήριου συνόλου η Renault σχεδίαση κάτι που θα ήταν ένα όχημα κυψελών καυσίμου, αλλά με διαφορετική αναλογία ηλεκτρικών στοιχείων και υδρογόνου. Με μπαταρία 40 kWh, αυτή που χρησιμοποιείται και στη μικρή ηλεκτρική έκδοση του Megane E-Tech, που είναι τοποθετημένη εμπρός, διατηρεί μεγαλύτερη ενέργεια από αντίστοιχες άλλων αυτοκινήτων κυψελών καυσίμων, αλλά έχει το μισό μέγεθος και βάρος από μια μπαταρία που χρησιμοποιείται σε ένα ηλεκτρικό με μεγάλη αυτονομία, που διατίθεται σήμερα στην αγορά.

Έχει τη δυνατότητα φόρτισης από μια πρίζα σε ένα σημείο φόρτισης, αλλά παράλληλα υποστηρίζεται και από μία κυψέλη καυσίμου 15 kWh στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που του επιτρέπει να φορτίζεται και μακριά από πρίζα. Αυτή τροφοδοτείται από μια δεξαμενή υψηλής πίεσης που είναι τοποθετημένη κάτω από το καπό και είναι μικρότερη και ελαφρύτερη από αντίστοιχη ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κυψέλες καυσίμου. Με βάρος 2,5 κιλών ζυγίζει το μισό από αυτή που χρησιμοποιείται σε ένα Toyota Mirai.

H Renault ισχυρίζεται ότι μετά από το 2030 και με την υποστήριξη ενός επαρκούς δικτύου ανεφοδιασμού υδρογόνου, ένα τέτοιο σύστημα κίνησης θα είναι ικανό να προσφέρει αυτονομία 800 χιλιομέτρων, με μόνο μια 5λεπτη στάση για ανεφοδιασμό. Δεν θα υπάρχει ανάγκη φόρτισης, καθώς η κυψέλη καυσίμου θα φροντίζει για αυτό.

Μέσα και έξω

Με μήκος 4,490 μ. είναι λίγο μικρότερο από το Volkswagen ID.4 και λίγο μεγαλύτερο από τη Mercedes EQA. Το μεταξόνιό του είναι 2,835 μ. τιμάει με το παραπάνω το βαρύ όνομά του και προσφέρει αξιόλογους χώρους στο εσωτερικό του, σημαντικά ανώτερους από το αδελφό μοντέλο Austral από το οποίο έχει 200 χιλ. μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Σχεδιαστικά δεν ακολουθεί τα συμβατικά μοτίβα, με την τετραγωνισμένη αισθητική να κυριαρχεί. Οι πόρτες ανοίγουν αντικριστά, με την απουσία της δεύτερης κολόνας να απελευθερώνει χώρο για πρόσβαση στο εσωτερικό και να το χαρίζει αναμφίβολα στιλ. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι μεγάλοι τροχοί με την αεροδυναμική σχεδίαση και τις διαστάσεις των 21 ιντσών.

Όταν το αυτοκίνητο φτάσει στην παραγωγή αναμένεται να έχει πιο.. γήινη σχεδίαση, με λιγότερες γωνίες. Σχήμα το οποίο προέκυψε από το σήμα της εταιρείας και θα αποτελέσει έμπνευση για το μέλλον. Τα νέα φωτιστικά σώματα αποτελούν την ταυτότητα του μοντέλου, τόσο εμπρός, όσο και πίσω.

Η είσοδος στο εσωτερικό γίνεται με το πάτημα ενός πλήκτρου αφής που έχει το σχήμα της εταιρείας και βρίσκεται στη βάση εκεί όπου θα έπρεπε να είναι η δεύτερη κολόνας των θυρών. Το άνοιγμά τους αποκαλύπτει ένα ευρύχωρο 4θέσιο εσωτερικό, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του να είναι ανακυκλωμένα. Φυσικά απουσιάζει εντελώς το δέρμα στις επενδύσεις, με το χώρο να είναι κυρίως σε λευκό χρώμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!