Το ηλεκτρικό Lexus RZ στο δρόμο… για την αποκάλυψη

Η Lexus επιβεβαίωσε την ημερομηνία αποκάλυψης του ηλεκτρικού SUV που θα κυκλοφορήσει μέσα στο έτος και χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του Toyota bZ4X.

Το ηλεκτρικό Lexus RZ στο δρόμο… για την αποκάλυψη

Η Lexus επιβεβαίωσε την ημερομηνία αποκάλυψης του ηλεκτρικού SUV που θα κυκλοφορήσει μέσα στο έτος και χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του Toyota bZ4X.

Το Lexus RZ 450e θα αποκαλυφθεί στις 20 Απριλίου σε μια «παγκόσμια εκδήλωση» που θα μεταδοθεί διαδικτυακά. Η μάρκα δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες, όμως γνωρίζουμε ήδη πολλά για το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Lexus.

Νωρίτερα εφέτος, η εταιρεία δημοσίευσε νέες εικόνες του SUV που θα ανταγωνιστεί το Tesla Model Y και το Skoda Enyaq. Το μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA, όπως και τα Toyota bZ4X και  Subaru Solterra. Όμως, ενώ το Lexus RZ έχει παρόμοιο μέγεθος και σχήμα με τα «αδέρφια» του, έχει και ορισμένες εξωτερικές σχεδιαστικές διαφορές.

Το εμπρός μέρος είναι πολύ πιο λείο από το bZ4X, ενώ στο πίσω μέρος έχει έναν ελαφρώς πιο επιθετικό διαχύτη και δύο έντονους αεραγωγούς πίσω από τους τροχούς. Μια αεροτομή τύπου ducktail, τοποθετημένη πάνω από την πόρτα του χώρου αποσκευών και η απαλοιφή των πλαστικών επενδύσεων στα φτερά σε σχέση με το Toyota, δίνουν στο RZ μια πιο καθαρή και premium εμφάνιση.

Ακόμα δεν έχουμε δει ξεκάθαρα το εσωτερικό της καμπίνας, αλλά η Lexus κυκλοφόρησε ένα σύντομο βιντεο teaser που έδειχνε τον Akio Toyoda να κάνει μια βόλτα τον πρόεδρο της εταιρείας, Koji Sato, με ένα πρωτότυπο RZ. Το βίντεο δεν αποκάλυψε πλήρως το εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά διακρίναμε κοινά χαρακτηριστικά με το bZ4X, όπως η υψηλή κεντρική κονσόλα και η πενταθέσια διαμόρφωση.

Καθώς βασίζεται στην  πλατφόρμα e-TNGA, το Lexus RZ θα είναι διαθέσιμο με την μπαταρία 71,4 kWh και το σύστημα μετάδοσης κίνησης με δύο κινητήρες, όπως η κορυφαία έκδοση του bZ4X. Στο Toyota, το σύστημα παράγει ισχύ 218 ίππων, κάνει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη αυτονομία 450 χιλιομέτρων.

Το RZ θα έχει το σύστημα τετρακίνησης DIRECT4, το οποίο παρακολουθεί συνεχώς τη δύναμη στους τροχούς και την προσαρμόζει με βάση το γκάζι, την κλήση του τιμονιού και τις συνθήκες του δρόμου. Σύμφωνα με τη Lexus, η τεχνολογία αυτή μπορεί να επιτρέψει στο RZ να μετατοπίζει την κίνηση «από τους εμπρός τροχούς στους πίσω και οτιδήποτε ενδιάμεσο, εν ριπή οφθαλμού».

Άλλες τεχνικές καινοτομίες θα περιλαμβάνουν την τεχνολογία steer-by-wire, η οποία καταργεί τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των εμπρός τροχών. Η Lexus υποστηρίζει ότι αυτό  βελτιώνει την απόκριση του τιμονιού και μεγιστοποιεί τα πλεονεκτήματα του DIRECT4.

Θεωρητικά το αυτοκίνητο δεν θα έχει παραδοσιακό στρογγυλό τιμόνι . Η Lexus έχει αναφερθεί σε έναν μηχανισμό με μοχλό που επιτρέπει στα όργανα του ταμπλό να φαίνονται καλύτερα. Ωστόσο, ο επικεφαλής της εταιρείας στην Ευρώπη ανέφερε ότι είναι πιθανό να προσφέρεται προαιρετικά με ένα παραδοσιακό τιμόνι.

Η Lexus δεν έχει ακόμα ανακοινώσει το κόστος του αμιγώς ηλεκτρικού RZ, αλλά, δεδομένου ότι έχει περίπου το ίδιο μήκος με το υβριδικό RX, αναμένεται να τοποθετηθεί στην κορυφή των SUV της μάρκας με τιμή που θα αρχίζει τουλάχιστον από τις 60.000 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!