Στην Ελλάδα το σπορ ηλεκτρικό Volkswagen ID.4 GTX (τιμή)

Το πρώτο μέλος της οικογένειας GTX έρχεται με 299 ίππους και κίνηση σε όλους τους τροχούς

Στην Ελλάδα το σπορ ηλεκτρικό Volkswagen ID.4 GTX (τιμή)

Το πρώτο μέλος της οικογένειας GTX έρχεται με 299 ίππους και κίνηση σε όλους τους τροχούς

Την έναρξη διάθεσης του ID.4 GTX στην ελληνική αγορά ανακοίνωσε η Kosmocar-Volkswagen. Το μήκους 4,48 μέτρων ηλεκτρικό SUV είναι το πρώτο μοντέλο που αποκτά το λογότυπο GTX, το οποίο συμβολίζει την μηδενικών ρύπων παραλλαγή των GTI. Το ID.4 GTX είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα, με τιμή από τα 53.500 ευρώ, η οποία με την κρατική επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» υποχωρεί στα 47.500 ευρώ. Χάρη στους δύο ηλεκτροκινητήρες που έχουν τοποθετηθεί στους άξονες και αποδίδουν συνδυαστικά 299 ίππους, το ID.4 GTX απολαμβάνει ηλεκτρική τετρακίνηση, που αυξάνει τα επίπεδα πρόσφυσης. Σε συνδυασμό με την απόσταση των 17 εκατ. από το έδαφος του επιτρέπει να κινείται σε διαφορετικά τερέν. Οι επιδόσεις είναι ανάλογες ενός σπορ SUV: 0-60 χλμ/ώρα σε 3,2 δλ. και 0-100 χλμ/ώρα σε 6,2 δλ. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα, ώστε να μην επηρεάζεται σημαντικά η αυτονομία. Αυτή φθάνει έως τα 481 χλμ. στον κύκλο WLTP, χάρη στην μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh.

Η τετρακίνηση του ID.4 GTX αποφασίζει πώς θα λειτουργούν οι δύο ηλεκτροκινητήρες και πώς θα κατανέμεται η διαθέσιμη ροπή στους δύο άξονες. Σε πολλές καταστάσεις οδήγησης, λειτουργεί μόνο το πίσω μοτέρ, ενώ το εμπρός ενεργοποιείται όταν π.χ απαιτηθεί έντονη επιτάχυνση ή ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης. Για την ανάκτηση ενέργειας, ο οδηγός χρησιμοποιεί τον επιλογέα ταχυτήτων για να αποφασίσει εάν το ID.4 GTX θα πρέπει να ρολάρει ελεύθερα ή να ανακτά ενέργεια μόλις σηκώσει το πόδι του από το φρένο. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα ρολάρει στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες περιστρέφονται με σχεδόν μηδενικό φορτίο. Στη θέση Β (φρένο), οι κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες, τροφοδοτώντας ξανά την μπαταρία.

Στο ID.4 GTX υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 5 προφίλ οδήγησης: Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction, που παραμετροποιούν το προοδευτικό τιμόνι, τους ηλεκτροκινητήρες και το προσαρμοστικό πλαίσιο ελέγχου DCC (διαθέσιμο στο προαιρετικό πακέτο Sports Plus). Η λειτουργία Eco έχει σχεδιαστεί για αποδοτική οδήγηση, ενώ η λειτουργία Comfort εξασφαλίζει υψηλή άνεση. Η λειτουργία Individual προσφέρει τη δυνατότητα ενδιάμεσων ρυθμίσεων μεταξύ Comfort και Sport ή ρύθμιση σε ακόμα πιο ακραίες τιμές. Το προφίλ οδήγησης Traction επιπλέον πρόσφυση και σταθερότητα οδήγησης, ακόμα και σε ανώμαλο ή ολισθηρό έδαφος, παρέχοντας μόνιμη τετρακίνηση με ταχύτητες έως περίπου τα 20 χλμ/ώρα.

Διάφορες λεπτομέρειες στο αμάξωμα αναλαμβάνουν να τονίσουν το χαρακτήρα του μοντέλου και να το διαφοροποιήσουν από το ID.4. Οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, τα 3D LED πίσω φώτα που με τα φώτα φρένων σχηματίζουν το X, οι ράγες οροφής σε γυαλιστερό ανθρακί, η μαύρη οροφή και πίσω αεροτομή, οι μεγάλοι τροχοί, είναι ορισμένες από αυτές. Στο εσωτερικό συναντάμε κόκκινες ραφές, επιφάνειες από δερματίνη και το λογότυπο GTX στο τιμόνι και τα εμπρός καθίσματα. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ατμοσφαιρικός φωτισμός με 30 χρώματα, θερμαινόμενο δερμάτινο τιμόνι και αναδιπλούμενα χωριστά υποβραχιόνια στα εμπρός καθίσματα. Επίσης, το πακέτο Infotainment με το σύστημα πλοήγησης Discover Pro.

Δείτε ακόμα: Οδηγούμε το Volkswagen ID.4 GTX

Τα συστήματα υποβοήθησης για το ID.4 GTX ομαδοποιούνται  με τον όρο IQ.Drive. Το στάνταρ σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα ελιγμών αυτόματης πέδησης. Άλλα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, καθώς και το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένου φρεναρίσματος του οχήματος κατά τη επικίνδυνη διασταύρωση πορείας με αντίθετα ερχόμενο. Επιπρόσθετα στον βασικό εξοπλισμό, συναντάμε το εξελιγμένο Predictive Adaptive Cruise Control, με λειτουργία stop & go, το οποίο ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και αναλύει επίσης οδικές πινακίδες και δεδομένα πλοήγησης. Ένα άλλο στάνταρ σύστημα είναι το Car2X, το οποίο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ανταλλάσσει πληροφορίες σχετικά με τοπικούς κινδύνους με άλλα οχήματα και την υποδομή κυκλοφορίας – μέσω του ασύρματου προτύπου WLANp.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!