Υψηλό βιοτικό επίπεδο; Περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Άμεση σύνδεση του κατά κεφαλήν εισοδήματος με τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία

Υψηλό βιοτικό επίπεδο; Περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Άμεση σύνδεση του κατά κεφαλήν εισοδήματος με τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία

Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων συσχετίζεται άμεσα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ κάθε χώρας και το κόστος αγοράς παραμένει σημαντικό εμπόδιο για τους Ευρωπαίους καταναλωτές.

Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, το 10,5% όλων των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων που καταγράφηκαν το 2020 αφορούσαν είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε plug-in υβριδικά οχήματα.

ACEA: Μόνο με ανεπτυγμένο δίκτυο φόρτισης θα έχουμε φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ωστόσο, 10 κράτη μέλη της ΕΕ εξακολουθούν να διαθέτουν μερίδιο αγοράς μικρότερο από το 3%. Οι χώρες αυτές έχουν μέσο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) ανά κάτοικο κάτω από τα 17.000 € και συμπεριλαμβάνουν την Ελλάδα, η οποία με κατά κεφαλήν ΑΕΠ 15.490 € είχε 2,6 % μερίδιο αγοράς.

Παρά τα οικονομικά κίνητρα για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, η χώρα μας δεν έχει καταφέρει να αυξήσει σημαντικά το μερίδιο EV, κυρίως λόγω της ανασφάλειας που προκαλούν στους υποψήφιους αγοραστές τα λίγα σημεία φόρτισης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν άνω του 15% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων μόνο σε πλούσιες χώρες με μέσο κατά κεφαλήν ΑΕΠ άνω των €46.000, ενώ το 73% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκεντρώνονται σε μόλις 4 χώρες της δυτικής Ευρώπης με μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ.

Στο άλλο άκρο βρίσκεται η Κύπρος, με μόλις 42 ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020 και μερίδιο αγοράς 0,5%, παρά τα 23.580€ κατά κεφαλήν ΑΕΠ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!