Έκθεση Μονάχου: Νέο Renault Scenic E-Tech

Ένα αμιγώς ηλεκτρικό Scenic με έμφαση στην οικογενειακή πρακτικότητα α λα Renault.

Έκθεση Μονάχου: Νέο Renault Scenic E-Tech

Ένα αμιγώς ηλεκτρικό Scenic με έμφαση στην οικογενειακή πρακτικότητα α λα Renault.

Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του Renault Scenic E-Tech έγιναν στην έκθεση του αυτοκινήτου IAA 2023 του Μονάχου

To ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο των Γάλλων βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV της Renault που έχει κατασκευαστεί για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και αποτελεί το πιο πρόσφατο βήμα της εταιρίας στην καινοτόμο σειρά μοντέλων επόμενης γενιάς.

Μαζί με το εντυπωσιακό Megane E-Tech hatchback και το Rafale coupe-SUV, αποτελούν την «Renaulution» πρόγευση που θα αναπτυχθεί με το πολυαναμενόμενο Renault 5 το επόμενο έτος και το 2025 με ένα νέο Renault 4.

Το Renault Scenic E-Tech «πατάει» στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Renault, η οποία παρουσιάστηκε το 2022 με το πρωτότυπο Scenic Vision. Το Scenic E-Tech αποποιείται της λογικής ενός όγκου των MPV και υιοθετεί τη σιλουέτα των Crossover. Συνδυάζει στοιχεία που προέρχονται από SUV, όπως τα μαύρα φρύδια στους θόλους των τροχών, ενώ παράλληλα παραπέμπει στο μονοκόμματο στυλ του Espace και του αρχικού Megane Scenic, από τα τέλη της δεκαετίας του 1990.

Ευρυχωρία και πρακτικότητα

Το νέο Scenic είναι σχεδιασμένο για τις σύγχρονες ανάγκες μιας οικογένειας έτσι ώστε όλα τα μέλη της οικογένειας να ταξιδεύουν ξέγνοιαστα, με κάθε κομφόρ και με ασφάλεια. Για να μειώσει τις περιβαλλοντικές του επιπτώσεις, το Scenic έχει επίσης εξαλείψει κάθε χρήση δέρματος, ανοίγοντας το δρόμο για μια πιο βιώσιμη κινητικότητα

Η πληθωρική εξωτερική εικόνα, σχεδιασμένη από τον επικεφαλής σχεδιαστή Gilles Vidal, φαίνεται αρκετά στοχευμένη στο σκοπό της.

Ακροβολισμένοι τροχοί σε κάθε γωνία και δημιουργία μεγάλου μεταξονίου κάτι που προϊδεάζει για χώρους. Το μακρύ μεταξόνιο των 2,78 μέτρων και η επίπεδη οροφή του Scenic E-Tech συμβάλλουν στην αύξηση του εσωτερικού χώρου, ένα πλεονέκτημα που παραδοσιακά χαρακτηρίζει την Renault και θεωρεί ότι θα βοηθήσει στην προσέλκυση πελατών που αναζητούν το κάτι παραπάνω, ενώ δίνεται επίσης έμφαση στη βιωσιμότητα, με το 24% των υλικών του να προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά.

Η Renault ισχυρίζεται ότι η αεροδυναμική απόδοση αποτέλεσε κεντρικό μέλημα στη διαδικασία σχεδιασμού του Scenic E-Tech και για να συμβάλει στη μεγιστοποίηση της απόδοσης περιλαμβάνει μια σειρά από ανάλογα χαρακτηριστικά. Αεροκουρτίνες κάτω από τα φώτα ημέρας που συμβάλλουν στη βελτίωση της ροής του αέρα, μια σμιλευμένη πίσω αεροτομή, κρυφές χειρολαβές και ειδικά σχεδιασμένους εξωτερικούς καθρέφτες, ενώ ρόλο παίζουν και οι ελαφριές, σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου σε μεγέθη 19” ή 20”.

Στο εσωτερικό, η αισθητή ποιότητα είναι καλή και αρμόζει στις φιλοδοξίες της Renault για την νέα εξελιγμένη γενιά ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Ο άφθονος χώρος για τα πόδια και τα γόνατα στο πίσω μέρος προσθέτει στη συνολική πρακτικότητα, ενώ το εντελώς επίπεδο δάπεδο σημαίνει ότι οι ψηλότεροι επιβάτες εξυπηρετούνται καλά και θα βρουν το εσωτερικό του Scenic ένα άνετο περιβάλλον για να ταξιδέψουν.

Ο οδηγός απολαμβάνει μια υπερυψωμένη θέση οδήγησης που θυμίζει SUV, με μια γωνιακή κεντρική κονσόλα, αλλά στο επίκεντρο βρίσκεται το ψηφιακό πιλοτήριο OpenR του Scenic E-Tech, το οποίο αποτελείται από μια έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών. Μια οθόνη 12” αναλαμβάνει ρόλο infotainment με το σύστημα να προσφέρει ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto, ενώ συνοδεύεται από περισσότερες από 50 εφαρμογές.

Η εστίαση της Renault στις ανέσεις προκύπτει και με την πανοραμική γυάλινη οροφή Solarbay, η οποία μπορεί να «θολώνει» σε τέσσερις διαθέσιμες ρυθμίσεις. Οι πίσω επιβάτες επωφελούνται από το έξυπνο πίσω υποβραχιόνιο του Scenic που προσφέρει 3,6 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, δύο ποτηροθήκες και δύο πρίζες USB-C.

Ισχυρότατο σημείο ο χώρος αποσκευών των 545 λίτρων του προσφέρει μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα από τον ανταγωνισμό, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αγγίζει τα 1.670 λίτρα.

Το Renault Scenic E-Tech θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μπαταριών, 60 kWh ή 87 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας, που θα προσφέρουν μια θεωρητική αυτονομία περίπου 416 και 616 χιλιόμετρα, αντίστοιχα. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε αποδόσεις 168 ή 217 ίππων, ενώ για το μέλλον προβλέπονται μοντέλα με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!