Νέο Range Rover Sport SV με 635 ίππους

Η ναυαρχίδα Range Rover Sport SV καταφθάνει με ένα ολοκληρωμένο πακέτο αναβαθμίσεων πλαισίου και απόδοση 635 ίππων.

Νέο Range Rover Sport SV με 635 ίππους

Η ναυαρχίδα Range Rover Sport SV καταφθάνει με ένα ολοκληρωμένο πακέτο αναβαθμίσεων πλαισίου και απόδοση 635 ίππων.

Η Land Rover αποκάλυψε το νέο Range Rover Sport SV, μια ναυαρχίδα υψηλών επιδόσεων που θα αντικαταστήσει το προηγούμενο SVR και θα ανταγωνίζεται τα κορυφαία SUV υψηλών επιδόσεων της Bentley, της BMW, ακόμη και της Lamborghini. Αυτό το νέο SV θα έχει αρκετά υψηλότερη τιμή από τον προκάτοχό του, αλλά έρχεται με πολλές νέες τεχνολογίες, πολυτέλεια και επιδόσεις που δικαιολογούν την αύξηση. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2024.

Όπως όλα τα νέα μοντέλα Range Rover και Range Rover Sport με κινητήρα V8, το νέο SV διαθέτει έναν twin-turbo κινητήρα 4,4 λίτρων από την BMW, ο οποίος σε αυτή την προδιαγραφή αποδίδει 635 ίππους. Αυτό ισοδυναμεί με την πιο ισχυρή εφαρμογή αυτού του κινητήρα (χωρίς υβριδικό σύστημα) από την BMW M, που χρησιμοποιούσε η προηγούμενη M5 CS, και αποτελεί μια αύξηση 60 ίππων σε σύγκριση με τον V8 του SVR. Η ροπή είναι επίσης αυξημένη κατά 50Nm, για να φτάσει τα 750 Nm.

Οι επιδόσεις είναι σημαντικά βελτιωμένες, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να μειώνεται σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, 0,7 δλ. ταχύτερα από πριν. Η τελική ταχύτητα είναι 290 χλμ./ώρα και αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι τιμές επιτυγχάνονται με ελαστικά παντός καιρού Michelin Pilot Sport.

Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων έχει αναβαθμιστεί, και διαθέτει ειδική βαθμονόμηση SV, ενώ υπάρχει ένα μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και ένα κεντρικό μπλοκέ διαφορικό για εκτός δρόμου χρήση. Η απόκριση του τιμονιού έχει επιταχυνθεί σε σχέση με το στάνταρ Range Rover Sport, και ενισχύεται περαιτέρω από το σύστημα τετραδιεύθυνσης.

Αλλά αυτά τα στοιχεία είναι μόνο η κορυφή ενός τεχνικού παγόβουνου που δείχνει πόσο μεγάλη έμφαση δίνει η Land Rover στη μηχανολογική υπεροχή στη νέα εποχή των μοντέλων SV. Το πλαίσιο και οι συνολικές διαστάσεις του είναι ίδιες με το στάνταρ Range Rover Sport, αλλά κάτω από αυτό τοποθετείται σε συνδυασμό με την υπάρχουσα αερανάρτηση ένα ολοκαίνουργιο σύστημα αμορτισέρ (υδραυλικά διασυνδεδεμένα μεταξύ τους σε χιαστί διάταξη), παρόμοιο με αυτό χρησιμοποιεί η McLaren 720S.

Με την τοποθέτηση αυτού του συστήματος, έγινε εφικτή η αφαίρεση των αντιστρεπτικών ράβδων, καθιστώντας κάθε τροχό πραγματικά ανεξάρτητο, γεγονός που απέφερε σημαντικά πλεονεκτήματα στη συμπεριφορά, τον έλεγχο του αμαξώματος και τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Αυτή είναι επίσης η πρώτη φορά που ένα υδραυλικά διασυνδεδεμένο σύστημα αμορτισέρ συνδυάζεται με ελατήρια αέρα (εξαιρουμένης της αμερικανικής start-up Rivian).

Το σύστημα ελέγχει πλήρως την κλίση του αμαξώματος, για να τη μειώσει στο σχεδόν στο μηδέν σε στροφές, επιταχύνσεις και φρεναρίσματα. Κατά τη διάρκεια ταξιδιών, το σύστημα είναι επίσης σε θέση να μπει σε λειτουργία «freevalve», δίνοντας σε κάθε τροχό εμβέλεια στο οδόστρωμα και βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα κύλισης.

Στην κανονική λειτουργία οδήγησης, το SV είναι 10 χιλιοστά χαμηλότερο από το κανονικό Range Rover Sport, ενώ στη λειτουργία «SV» χαμηλώνει κατά 15 χιλιοστά. Στο βασικό εξοπλισμό των μοντέλων Edition One, και προαιρετικά στη συνέχεια, περιλαμβάνονται ζάντες 23 ιντσών από ανθρακονήματα, που προέρχονται από την Carbon Revolution, την εταιρεία που προμηθεύει επίσης αυτοκίνητα όπως το Ford GT και τη Ferrari SF90 Stradale. Αυτές είναι 35,6 κιλά ελαφρύτερες από τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 23 ιντσών, και έχουν εξελιχθεί για να ανταπεξέρχονται στις ακραίες απαιτήσεις βάρους και φορτίου του SV.

To SV διαθέτει επίσης νέα κεραμικά φρένα με τεράστιους δίσκους 440 χιλιοστών (ίσους με τους μεγαλύτερους της αγοράς) και καινοτόμες δαγκάνες με «σταυρωτά» έμβολα. Αυτές κατανέμουν την πίεση των φρένων πιο ομοιόμορφα στο δίσκο και ταυτόχρονα μειώνουν το βάρος της ίδιας της δαγκάνας. Αποτέλεσμα είναι ότι το SV αναπτύσσει μέγιστα πλευρικά φορτία 1,1 G, και πάλι με τα ελαστικά παντός καιρού.

Για να αξιοποιήσει όλα αυτά τα νέα δυναμικά στοιχεία, η Land Rover δημιούργησε μια ειδική λειτουργία οδήγησης SV, παράλληλα με τις υπάρχουσες λειτουργίες εντός και εκτός δρόμου, οι οποίες βελτιστοποιούν το hardware του για γρήγορη οδήγηση στο δρόμο. H συγκεκριμένη λειτουργία μπορεί να επιλεγεί από ένα αυτόνομο χειριστήριο στο ειδικά σχεδιασμένο τιμόνι, που διαθέτει φωτιζόμενα paddles.

Στο εσωτερικό υπάρχει μια ολόκληρη σειρά από εξατομικευμένα φινιρίσματα, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ενός νέου τονισμού χρωμίου για όλα τα διακοσμητικά στοιχεία του εσωτερικού και μοναδικές επενδύσεις από ανθρακονήματα. Τα μοντέλα Edition One θα διατίθενται με τρεις επιλογές εσωτερικού, δύο δερμάτινες και μία χωρίς δέρμα. Η μη δερμάτινη επιλογή χρησιμοποιεί μια ποικιλία καινοτόμων υλικών αντί για δέρμα, συμπεριλαμβανομένου ενός φουτουριστικού τρισδιάστατου υφάσματος που εφαρμόζεται στα νέα καθίσματα με επένδυση από ανθρακονήματα.

Τα νέα απτικά καθίσματα χρησιμοποιούν γεννήτριες παλμών για να μπορούν οι επιβάτες να «νιώθουν» τον ήχο που παράγεται από το σύστημα Meridian 19 ηχείων. Αντί να δημιουργούν απλώς παλμούς δονήσεων στην πλάτη σας κάθε φορά που ακούγονται μπάσα, το έξυπνο λογισμικό αντιλαμβάνεται πότε οι ήχοι που παράγονται θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια υποηχητική δόνηση, την οποία παράγουν μέσω τεσσάρων απτικών οδηγών υψηλής ακρίβειας στην πλάτη κάθε καθίσματος.

Το εξωτερικό έχει υποστεί μια πιο διακριτική ανανέωση, με τις αλλαγές να περιορίζονται στη μάσκα εμπρός και το αμάξωμα στο πίσω μέρος, τις πλαϊνές ποδιές και το καπό από ανθρακονήματα. Σε αντίθεση με το προηγούμενο SVR, το οποίο κάποιοι θεώρησαν λίγο επιδεικτικό, το νέο SV έχει σχεδιαστεί σκόπιμα για να είναι πιο διακριτικό και εκλεπτυσμένο. Αυτό φαίνεται και στα τρία διαθέσιμα χρώματα του μοντέλου Edition One, το οποίο διατίθεται είτε σε ματ φινίρισμα bronze, είτε σε μεταλλικό ασημί, είτε σε μαύρο οψιδιανού.

Μετά από μια αρχική παραγωγή 12 μηνών, το SV θα είναι διαθέσιμο στη βασική του μορφή, με ένα πρόσθετο επίπεδο εξατομίκευσης διαθέσιμο μέσω του νέου προγράμματος SV Bespoke. Με τόση τεχνολογία στο εσωτερικό το Range Rover SV ζυγίζει 2.560 κιλά, και ενώ τα στοιχεία οικονομίας ή εκπομπών CO2 δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, οι τελευταίες έχουν μειωθεί έως και 18% σε σύγκριση με το προηγούμενο SVR.

Η Land Rover είναι βέβαιη ότι αυτή η νέα ναυαρχίδα υψηλών επιδόσεων θα μπορέσει να ανταγωνιστεί μοντέλα που κάποτε ήταν μια κλάση παραπάνω, και τα αυτοκίνητα που θα περάσουν από την παραγωγή τους πρώτους 12 μήνες για την Edition One έχουν ήδη εξαντληθεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!