Η BMW αποκάλυψε την νέα BMW Σειρά 5 Sedan, η οποία θα είναι διαθέσιμη στην αγορά τον Οκτώβριο του 2023. Η ολοκαίνουρια γενιά το premium σεντάν θα προσφέρεται για πρώτη φορά και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, την i5. Ανάλογα με την αγορά, η γκάμα θα περιλαμβάνει επίσης εκδόσεις βενζίνης και diesel με ήπια υβριδική τεχνολογία 48-volt, αλλά και plug-in hybrid.
Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο ακολουθεί μια πιο ήπια λογική, ειδικά στο πλάι, εστιάζοντας περισσότερο στην κομψότητα και λιγότερο στην σπορ αισθητική που μας είχε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια η BMW. Εμπρός ξεχωρίζουν φυσικά τα μεγάλα νεφρά της μάσκας, ενώ τα στενόμακρα φώτα με τη χρωμιωμένη λωρίδα στο αδιάφορο πίσω μέρος, περνούν σε δεύτερη μοίρα μπροστά στα μαύρα ένθετα χαμηλά στον προφυλακτήρα. Περισσότερο δυναμική εμφάνιση υπόσχονται το προαιρετικό M Sport Package και το M Sport Package Pro.
Σε σχέση με την προκάτοχό της, η νέα γενιά έχει μακρύνει 9,7 εκ. (μήκος 5,06 μ.), έχει φαρδύνει 3,2 εκ. (πλάτος 1,9 μ.) και έχει ψηλώσει 3,6 εκ. (ύψος 1,52 μ.). Σε συνδυασμό με το μεταξόνιο που αυξήθηκε κατά 2 εκ. και πλέον αγγίζει τα 3 μ., η νέα 5άρα υπόσχεται γενναιόδωρους χώρους για επιβάτες και επισκευές.
Το εντελώς νέο κόκπιτ χαρακτηρίζεται από σημαντικά μειωμένο αριθμό διακοπτών και χειριστηρίων σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Πρωταγωνιστής είναι το BMW Curved Display με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” και οθόνη αφής 14,9” για το σύστημα ελέγχου και πολυμέσων.
Το παρών δίνει και ο προσωπικός βοηθός BMW Intelligent Personal Assistant που λειτουργεί τόσο μέσω της οθόνης αφής όσο και με φυσική χρήση της γλώσσας. Επιπλέον, η νέα Σειρά 5 διαθέτει το BMW iDrive Controller στην κεντρική κονσόλα. Το προαιρετικό BMW Live Cockpit Professional περιλαμβάνει το Head-Up Display και το Augmented View, ενώ διατίθεται επίσης έλεγχος λειτουργιών με χειρονομίες.
Το τιμόνι έχει επανασχεδιαστεί, με πεπλατυσμένο κάτω τμήμα και 6 γωνίες στη στεφάνη, ενώ τα νέας σχεδίασης σπορ καθίσματα ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό. Η νέα Σειρά 5 Sedan είναι σύμφωνα με τη BMW το πρώτο μοντέλο της που διαθέτει ένα πλήρως vegan εσωτερικό, το οποίο περιλαμβάνει τις επιφάνειες των καθισμάτων, το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, καθώς και το τιμόνι, για πρώτη φορά. Οι επιφάνειες των καθισμάτων στην έκδοση Veganza διαθέτουν επένδυση που θυμίζει αλλά δεν είναι δέρμα και διατίθενται προαιρετικά με διάτρητη διακόσμηση.
Η γκάμα κινητήρων του νέου μοντέλου περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης και diesel με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt που συνδυάζονται στάνταρ με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic Sport. Στην Ευρωπαϊκή αγορά, το λανσάρισμα θα γίνει με την BMW 520i των 208 ίππων και τις BMW 520d και BMW 520d xDrive των 197 ίππων.
Η αμιγώς ηλεκτρική BMW i5 λανσάρεται σε δύο εκδόσεις. Η τετρακίνητη BMW i5 M60 xDrive διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα και έχει συνδυαστική ισχύ 601 ίππων και ροπή 820 Nm (στις λειτουργίες M Sport Boost και M Launch Control). Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα διαρκεί 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα.
Η δεύτερη έκδοση είναι η BMW i5 eDrive40 με έναν ηλεκτροκινητήρα, κίνηση στους πίσω τροχούς, μέγιστη ισχύ 340 ίππους, ροπή έως 430 Nm με λειτουργία Sport Boost ή με ενεργοποιημένο το Launch Control, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία έχει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 81,2 kWh και υπόσχεται αυτονομία 455 – 516 χλμ. για την BMW i5 M60 xDrive και 477 – 582 χλμ. για την BMW i5 eDrive40. Με τη νέα λειτουργία MAX RANGE, η αυτονομία μπορεί να αυξηθεί έως και 25% εάν χρειαστεί, περιορίζοντας την ισχύ και την ταχύτητα και απενεργοποιώντας τις λειτουργίες άνεσης. Η μονάδα συνδυασμένης φόρτισης επιτρέπει τη φόρτιση εναλλασσόμενος ρεύματος (AC) με ισχύ από 11 kW (στάνταρ) έως 22 kW (προαιρετικά).
Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί φυσικά να φορτιστεί με συνεχές ρεύμα (DC) ισχύος έως 205 kW. Αρκούν 30 λεπτά π.χ. για να φτάσει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας από το 10 στο 80%.
Η γκάμα των μοντέλων θα συμπληρωθεί το 2024 από δύο Plug-in hybrid εκδόσεις, ένας νέο εξακύλινδρο σε σειρά diesel και μια τετρακίνητη εκδοχή της BMW i5.
Στην οδήγηση, μια πλειάδα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού αναβαθμίζει την προσφερόμενη άνεση και ασφάλεια. Ανάμεσά τους το Driving Assistant Professional που περιλαμβάνει Steering & Lane Control Assist και Distance Control με λειτουργία Stop & Go, αλλά και το Active Lane Change Assistant με ενεργοποίηση ματιών, το οποίο αποτελεί παγκόσμια πρωτιά.