MG Cyberster: Με πρόθεση την επιστροφή στις ένδοξες ημέρες

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό MG Cyberster επιστρέφει τη βρετανική μάρκα στις roadster ρίζες της με κινεζική τεχνολογία.

MG Cyberster: Με πρόθεση την επιστροφή στις ένδοξες ημέρες

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό MG Cyberster επιστρέφει τη βρετανική μάρκα στις roadster ρίζες της με κινεζική τεχνολογία.

Έχουν περάσει σχεδόν 30 χρόνια από την τελευταία φορά που η MG αποκάλυψε ένα νέο διθέσιο cabrio και 60 χρόνια από την παρουσίαση του τελευταίου roadster της MG. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το MG Cyberster άργησε να έρθει.

Η μεγάλη είδηση, βέβαια, είναι ότι το MG Cyberster είναι αμιγώς ηλεκτρικό, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχει πραγματικούς αντιπάλους, μέχρι να βγει στην αγορά το Tesla Roadster, η ηλεκτρική Porsche Boxster ή ακόμα και το Fisker Ronin. Η διάσημη βρετανική μάρκα, η οποία ανήκει πλέον στην κινεζική SAIC, τους πρόλαβε όλους στην κατηγορία ηλεκτρικών roadster και θα έχει πολύ χαμηλότερες τιμές, ο οποίες αναμένεται να ξεκινούν από περίπου 50.000 λίρες Αγγλίας.

Το MG Cyberster θα μείνει ως ένα από τα χειρότερα κρατημένα μυστικά των τελευταίων ετών, λόγω πολυάριθμων σημαντικών διαρροών, αλλά τώρα μπορούμε να το δούμε σε όλη του την επίσημη δόξα. Ο σχεδιασμός είχε εμφανιστεί για πρώτη φορά στο πρωτότυπο Cyberster το 2021, αλλά έχει γίνει ένα σημαντικό άλμα σε αυτή την πιο συντηρητική έκδοση παραγωγής, με εκτεταμένη συμβολή από το τμήμα προηγμένου σχεδιασμού της SAIC που εδρεύει στο Λονδίνο, και έχει επικεφαλής τον Carl Gotham.

Σχεδιασμός

Αν και λιγότερο ακραίο από το concept, το Cyberster παραγωγής εξακολουθεί να διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός παραδοσιακού διθέσιου roadster, με ένα πολύ σύγχρονο σύστημα κίνησης κάτω από το αμάξωμα. Το πρότυπο αναλογιών ενός παραδοσιακού roadster έχει σίγουρα τηρηθεί, με ένα μακρύ καπό, σχετικά κοντή ουρά και διθέσια καμπίνα.

Η ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή έχει σχεδιαστεί όχι μόνο για να παρέχει ένα ασφαλές εσωτερικό περιβάλλον, αλλά και για να διατηρεί καθαρή τη σιλουέτα του MG Cyberster. Μια μοναδική και πολύ έξυπνη πινελιά είναι η χρήση μαύρων πλαστικών στοιχείων γύρω από την καμπίνα και στο πίσω μέρος. Αυτά ξεγελούν το μάτι, δίνοντας την εντύπωση διαθέτει πιο ακραίες γωνίες στο πίσω μέρος από ό,τι στην πραγματικότητα.

Το εμπρός μέρος εμπνέεται από τα προηγούμενα μοντέλα της MG, με μυώδεις επιφάνειες και κομψά φωτιστικά σώματα καθώς και ένα φωτιζόμενο σήμα. Το πίσω μέρος και τα πίσω φώτα είναι εμπνευσμένα από μια γραφική αναπαράσταση της σημαίας Union Jack του Ηνωμένου Βασιλείου. Ορισμένα από τα πιο εκκεντρικά σχεδιαστικά στοιχεία του concept, όπως η λωρίδα LED στο πλευρό του αυτοκινήτου, έχουν εξαιρεθεί από το μοντέλο παραγωγής, αλλά ένα στοιχείο που μεταφέρθηκε με επιτυχία είναι οι εντυπωσιακές θύρες που ανοίγουν προς τα επάνω.

Στις φωτογραφίες εικονίζεται μία διαμόρφωση που αντιστοιχεί στο 95% του τελικού αυτοκινήτου παραγωγής. Ο διευθυντής σχεδιασμού της MG, Carl Gotham, δήλωσε: «Δεν χρειάστηκε να συμβιβαστούμε πολύ όσον αφορά το σχεδιασμό για να κατασκευάσουμε το αυτοκίνητο παραγωγής. Είναι προφανώς μια λίγο πιο φιλική, μια λίγο πιο προσιτή σχεδιαστική γλώσσα, προς την οποία θέλουμε να κινηθεί η μάρκα».

Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα MG θα μοιάζουν με το Cyberster, ή ακόμα και μεταξύ τους, όπως ανέφερε ο Gotham: «Είναι ένα μοντέλο-κορωνίδα, οπότε πρέπει να στέκεται σε δικό του έδαφος, αλλά η MG δημιουργεί προϊόντα που είναι κατάλληλα για την αγορά εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή, οπότε δεν πρέπει να μοιάζουν όλα μεταξύ τους».

«Αυτό είναι μια επιστροφή στη φόρμα. Είναι πιο εξεζητημένο, εκλεπτυσμένο και κομψό. Φαίνεται ακριβό και αισθάνεται ακριβό». Ίσως υπάρχει περιθώριο και για μια έκδοση του Cyberster με σκληρή οροφή, με τον Gotham να δηλώνει ότι είναι πιο εύκολο να δημιουργηθεί ένα coupe από ένα cabrio παρά το αντίθετο. Ωστόσο, δεν είναι ακόμα βέβαιο ότι θα δούμε ένα Cyberster coupe.

Σύστημα κίνησης και επιδόσεις

Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του MG Cyberster πρόκειται να είναι διαθέσιμο με έναν και δύο ηλεκτροκινητήρες και έχει υπαγορεύσει τις συνολικές αναλογίες του νέου μοντέλου σε μεγάλο βαθμό.

Αυτό δημιουργεί ένα roadster που είναι μεγαλύτερο από οποιοδήποτε άλλο της MG στο παρελθόν, με τις καταθέσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που διέρρευσαν να επιβεβαιώνουν ότι το αυτοκίνητο θα έχει μήκος 4,535 μέτρα, πλάτος 1,913 μ. και ύψος 1,329 μ., παρόμοια νούμερα με μια σύγχρονη BMW Z4. Οι στάνταρ τροχοί θα είναι 19 ιντσών, ενώ οι εκδόσεις υψηλών προδιαγραφών θα φέρουν το σετ των 20 ιντσών, που φαίνεται σε αυτές τις φωτογραφίες.

Οι διαρροές διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας παρείχαν επίσης ορισμένες πληροφορίες σχετικά με τις προδιαγραφές του Cyberster. Μια αρχική έκδοση με έναν κινητήρα θα αποδίδει 230 kW (313 ίππους), ενώ ένα δεύτερο μοντέλο με δύο ηλεκτροκινητήρες και απόδοση 400 kW (544 ίππων) θα ολοκληρώνει τη γκάμα.

Αυτά τα πολύ εντυπωσιακά νούμερα ισχύος μετριάζονται από το πρόσθετο βάρος που πάντα συνδέεται με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, καθώς το Cyberster με μονό κινητήρα αναμένεται να ζυγίζει 1.850 κιλά (περίπου όσο μια BMW M3 Touring), ενώ η διάταξη δύο ηλεκτροκινητήρων θα φτάσει τα 1.985 κ. Η τελική ταχύτητα θα πρέπει να κυμαίνεται γύρω στα 200 χλμ./ώρα.

Δεν έχουν αναφερθεί συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με το πακέτο μπαταριών, αλλά η MG ισχυρίστηκε ότι το Cyberster concept μπορεί να διανύσει 800 χλμ. με μία μόνο φόρτιση και να επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3 δλ. Με πολύ περισσότερους από 500 ίππους, το αυτοκίνητο παραγωγής με διπλό ηλεκτροκινητήρα μπορεί να προσφέρει παρόμοια νούμερα, αλλά υποψιαζόμαστε ότι σε αυτή την περίπτωση μία αυτονομία 480 χλμ. είναι πιο ρεαλιστική, λαμβάνοντας υπόψη τη σύγχρονη τεχνολογία μπαταριών.

Εσωτερικό και τεχνολογία

Αναμένεται ότι τα μοντέλα MG Cyberster της κινεζικής αγοράς θα είναι διαθέσιμα με ένα τιμόνι τύπου yoke ως προαιρετική επιλογή, αλλά τα στάνταρ αυτοκίνητα θα διαθέτουν ένα παραδοσιακό στρογγυλό τιμόνι μέσα πλαισιωμένο από υψηλή τεχνολογία και πολλές οθόνες στο εσωτερικό. Θα υπάρχει επίσης μια κάμερα οπισθοπορείας.

Ο συνολικός σχεδιασμός της καμπίνας δανείζεται από πολλά υπάρχοντα σπορ αυτοκίνητα, αλλά περιέχει τέσσερις ψηφιακές οθόνες. Τρεις από αυτές θα περιβάλλουν το πίσω μέρος του τιμονιού, προσφέροντας ένα ψηφιακό πακέτο επιλογών, με μια τέταρτη οθόνη αφής τοποθετημένη στο ταμπλό για τον έλεγχο λειτουργιών όπως ο κλιματισμός και το σύστημα πολυμέσων.

Πότε θα κυκλοφορήσει – πόσο θα κοστίζει

Το νέο MG Cyberster αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2024, ενώ οι τιμές και οι συνολικές προδιαγραφές δεν έχουν ακόμη καθοριστεί. Θα ενταχθεί σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής από την MG και άλλους κατασκευαστές που γίνονται με ταχύτατους ρυθμούς όλο και πιο ανταγωνιστικά έναντι των κορεατικών, ιαπωνικών και ευρωπαϊκών αντιπάλων τους.

Ο Guy Pigounakis, εμπορικός διευθυντής της MG, δήλωσε κατά την αποκάλυψη του Cyberster ότι «θα στοχεύαμε σε μια τιμή της τάξης των 50.000 λιρών για το μονοκινητήριο και των 60.000 λιρών για αυτό με διπλό κινητήρα, αν ξεκινούσε σήμερα η πώλησή του. Δεν θα πουλήσουμε επιθετικά το Cyberster, θα πουλήσουμε όσα χρειάζονται». Μίλησε επίσης για το ρόλο του Cyberster μέσα στην γκάμα της MG. «Η μάρκα της MG είναι ισχυρή και δημιουργεί συναισθήματα, αλλά για το νεανικό κοινό δεν υπάρχουν αρνητικά ή θετικά στοιχεία γύρω από αυτήν, το Cyberster θα βοηθήσει σε αυτό».

Αν φτάσει με το είδος της πρότασης αξίας που έχουμε αρχίσει να συνηθίζουμε από τους Κινέζους κατασκευαστές γενικά, αλλά και από την ίδια τη μάρκα της MG, το Cyberster μπορεί να αποδειχθεί εξίσου καινοτόμο και πρωτοποριακό με τους διάσημους Βρετανούς προγόνους του στον τομέα των σπορ αυτοκινήτων.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!