Το νέο supercar της McLaren, η 750S, αντικαθιστά την 720S

Η νέα McLaren 750S αποκαλύφθηκε σε μορφή coupe και ανοιχτή spider και όπως προδίδει το όνομά της, έρχεται με ισχύ 750 ίππων.

Το νέο supercar της McLaren, η 750S, αντικαθιστά την 720S

Η νέα McLaren 750S αποκαλύφθηκε σε μορφή coupe και ανοιχτή spider και όπως προδίδει το όνομά της, έρχεται με ισχύ 750 ίππων.

Το επόμενο κεφάλαιο της πορείας της McLaren αποκαλύφθηκε με τη νέα 750S (διάδοχο της 720S) που θα βρίσκεται στο κέντρο της γκάμας των supercar της McLaren. Διαθέσιμη τόσο ως coupe όσο και ως ανοιχτή spider από το λανσάρισμά της, η 750S αποτελεί σε μεγάλο βαθμό εξέλιξη για τη μάρκα, διατηρώντας τα γνωστά τεχνικά στοιχεία που περιλαμβάνουν ένα monocoque πλαίσιο από ανθρακονήματα, έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα και το σύστημα προσαρμοζόμενης ανάρτησης Proactive Chassis Control. Η νέα 750S είναι διαθέσιμη για παραγγελία, αν και οι τιμές δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί.

Τα κυριότερα σημεία της νέας 750S ξεκινούν με το σύστημα κίνησης, το οποίο διατηρεί τον twin-turbo 4λιτρο V8 που κατασκευάστηκε από την Ricardo, αντί να υιοθετήσει το plug-in υβριδικό σύστημα με κινητήρα V6 που παρουσιάστηκε στη νέα Artura. Ο κινητήρας έχει λάβει μια σειρά από διακριτικές αναβαθμίσεις για να βελτιώσει περαιτέρω τις ήδη εντυπωσιακές επιδόσεις του, όπως αυξημένη πιέση υπερπλήρωση για τα twin-scroll turbo, ελαφριά σφυρήλατα έμβολα, ειδικά σχεδιασμένο σύστημα διαχείρισης κινητήρα και μια νέα εξάτμιση από ανοξείδωτο ατσάλι που είναι 2,2 κιλά ελαφρύτερη από εκείνη της 720S. Το αποτέλεσμα είναι η μέγιστη ισχύς να αγγίζει τους 750 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και η ροπή τα 800 Nm στις 5.500 σ.α.λ., δηλαδή αυξήσεις 30 ίππων και 30 Nm, αντίστοιχα, σε σύγκριση με την 720S.

Όπως συμβαίνει με όλες τις McLaren, η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 -πιο κοντών- σχέσεων, για ακόμη πιο εκρηκτική επιτάχυνση. Σε αντίθεση με την Artura, στην οποία η McLaren υποχώρησε τελικά, και τοποθέτησε ένα παραδοσιακό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα, η 750S διατηρεί ένα ανοιχτό διαφορικό που χρησιμοποιεί τα φρένα για να περιορίσει το ανεπιθύμητο σπινάρισμα των τροχών.

Η 750S coupe θα επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα και θα φτάσει τα 200 χλμ./ώρα από στάση σε 7,2 δλ., και τα 300 χλμ./ώρα σε 19,8 δλ., πριν αγγίξει την τελική ταχύτητα των 332 χλμ./ώρα. Η Spider υστερεί σε επιτάχυνση μόλις 0,1 δλ. έως τα 200 χλμ./ώρα και 0,6 δλ. έως τα 300 χλμ./ώρα. Η McLaren θα προσφέρει τρεις επιλογές ελαστικών Pirelli, με τις στάνταρ επιλογές P Zero, P Zero Corsa και Trofeo R, που προορίζονται για την πίστα.

Όλα τα μοντέλα 750S διαθέτουν στάνταρ κεραμικά φρένα, αλλά διατίθεται ένα νέο πακέτο συστήματος πέδησης πίστας, εμπνευσμένο από τη Senna. Σε αυτό χρησιμοποιούνται αναβαθμισμένοι κεραμικοί δίσκοι και δαγκάνες monoblock. Η αναβάθμιση των φρένων συνδυάζεται με έναν μεγαλύτερο ενισχυτή φρένων και μια αντλία κενού για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των φρένων κατά τη συνεχή χρήση στην πίστα.

Η 750S διατηρεί το σύστημα Proactive Chassis Control της McLaren, το οποίο καταργεί τις παραδοσιακές αντιστρεπτικές ράβδους και αντ’ αυτού συνδέει σε διαγώνια ζεύγη τα τέσσερα υδραυλικά αμορτισέρ. Το σύστημα βρίσκεται πλέον στην τρίτη γενιά του και έχει ανασχεδιαστεί για να δώσει στην 750S ένα ακόμα μεγαλύτερο εύρος δυνατοτήτων.

Τα σπειροειδή ελατήρια είναι πιο μαλακά από ό,τι στην 720S, αλλά έχουν ρυθμιστεί με νέα αμορτισέρ και γεωμετρία, ώστε να προσφέρουν περισσότερη σταθερότητα στις πιο σκληρές λειτουργίες της ανάρτησης. Ο νέος σχεδιασμός ελατηρίων και αμορτισέρ μειώνει επίσης το συνολικό βάρος του συστήματος κατά 2 κιλά. Επιπλέον, η McLaren έχει αυξήσει το μετατρόχιο στον εμπρός άξονα κατά 6 χλστ., βελτιώνοντας την πρόσφυση του εμπρός μέρους.

Το βάρος της 750S βάρος είναι 1.389 κιλά, και η McLaren έχει καταφέρει να εξοικονομήσει 30 κιλά σε σύγκριση με την προκάτοχό της. Όταν είναι εφοδιασμένη με όλες τις διαθέσιμες πιο ελαφριές επιλογές, οι οποίες περιλαμβάνουν νέα καθίσματα από ανθρακονήματα και τις ελαφρύτερες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε McLaren παραγωγής, το βάρος μπορεί να μειωθεί σε μόλις 1.277 κιλά (ξηρό).

Χάρη στην κατασκευή του πλαισίου από ανθρακονήματα, η Spider δεν απαιτεί ιδιαίτερη πρόσθετη ενίσχυση και ζυγίζει μόνο 49 κιλά περισσότερα από την coupe έκδοση. Συνολικά, η McLaren αναφέρει ότι πάνω από το 30% του συνολικού αριθμού εξαρτημάτων της 750S είναι ολοκαίνουργια.

Η McLaren έχει αναβαθμίσει το εσωτερικό με το πιο πρόσφατο σύστημα infotainment, που είδαμε για πρώτη φορά στην Artura, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας στατικής οθόνης οργάνων με παρόμοιους διακόπτες λειτουργίας τοποθετημένους στα άκρα της.

Η εξωτερική σχεδίαση έχει τροποποιηθεί ελάχιστα σε σχέση με την 720S που αντικαθιστά, με ελαφρώς διαφορετικό splitter εμπρός, νέους αεραγωγούς στο πίσω μέρος που πλαισιώνουν το διαχύτη και μια κεντρικά τοποθετημένη απόληξη εξάτμισης. Η ενεργή πίσω αεροτομή είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από πριν, ενώ οι προαναφερθέντες υπερσύγχρονοι προαιρετικοί τροχοί εντάσσονται στο οπλοστάσιο του αυτοκινήτου.

Ο βασικός αντίπαλος της McLaren 750S είναι η Ferrari 296 GTB, ένα supercar που υιοθετεί μια πιο σύνθετη προσέγγιση στη σχεδίαση και τη μηχανική του, ενσωματώνοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα. Άλλες, πιο παραδοσιακές εναλλακτικές λύσεις είναι η Maserati MC20 και η Lamborghini Huracan Tecnica.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!