Audi Q8 e-tron: Στην κορυφή της πυραμίδας

Το νέο Audi Q8 e-tron αποτελεί την εξέλιξη του e-tron και εισάγει αρκετούς νεοτερισμούς που αφορούν την τεχνολογία αλλά και τη σχεδίαση.

Audi Q8 e-tron: Στην κορυφή της πυραμίδας

Το νέο Audi Q8 e-tron αποτελεί την εξέλιξη του e-tron και εισάγει αρκετούς νεοτερισμούς που αφορούν την τεχνολογία αλλά και τη σχεδίαση.

Το e-tron ήταν αυτό που το 2018 έβαλε για τα καλά την Audi στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Από τότε, έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τις 150.000 μονάδες, ενώ η εξέλιξη που έχει ακολουθήσει θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία, περνώντας σήμερα σε μια νέα διάσταση, με τη μορφή του νέου Q8 e-tron.

Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις Q8 e-tron και Q8 e-tron Sportback, διακρίνεται για τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που ακολουθεί, με βελτιωμένη αεροδυναμική, μεγαλύτερη απόδοση και αυτονομία που αγγίζει τα 582 χιλιόμετρα στην έκδοση SUV και τα 600 χιλιόμετρα στην έκδοση Sportback.

Σήμερα η γκάμα της Audi είναι πλούσια σε ηλεκτρικά μοντέλα, περιλαμβάνοντας οκτώ συνολικά, ενώ μέχρι το 2026 η γερμανική εταιρεία έχει δεσμευτεί να διαθέτει 20 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Μεγάλος στόχος της Audi υπό τη νέα στρατηγική «Vorsprung 2030» είναι να σταματήσει τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και να εστιάσει αποκλειστικά στα ηλεκτρικά μέχρι το 2030.

Το νέο Q8 e-tron με τη βελτιωμένη απόδοσή του, την αυξημένη αυτονομία του, αλλά και την εκλεπτυσμένη σχεδίασή του, αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την Audi, εισάγοντας αρκετές καινοτομίες και νέα δεδομένα, στην κατηγορία, αλλά και εν γένει στη μάρκα.

Νέο πρόσωπο, νέο όνομα

Με την αλλαγή του ονόματος σε Q8 e-tron, η Audi κάνει σαφές ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί την κορωνίδα στη γκάμα των ηλεκτρικών SUV και crossover. Ξεκάθαρη και με την πρώτη κιόλας ματιά φαίνεται η νέα ηλεκτρικών ταυτότητα των Q8 e-tron και Q8 e-tron Sportback.

Αυτό οφείλεται στη νέα σχεδίαση, τόσο του εμπρός μέρους, όσο και του πίσω, που δείχνει ξεκάθαρα τα στοιχεία που συνοδεύουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Στους νεοτερισμούς του ανήκει και η νέα εν γένει σχεδιαστική φιλοσοφία του μοντέλου, που θα αποτελέσει και τη βάση για τη δημιουργία μελλοντικών μοντέλων αυτής της «οικογένειας».

Το σήμα με τους τέσσερις κύκλος της Audi στη μετώπη του αυτοκινήτου είναι δισδιάστατο, ενώ πλέον η επιγραφή του ονόματος βρίσκεται στη δεύτερη κολόνα.

Dynamic photo, Colour: Ultra Blue metallic.

Χώροι και άνεση

Το μήκος του νέου Q8 e-tron είναι 4,915 μέτρα, το πλάτος 1,937 μέτρα και το ύψος 1,619 μέτρα για το Sportback και 1,633 μέτρα για το SUV. Έτσι, είναι ευνόητο ότι το Q8 e-tron προσφέρει εξαιρετικούς χώρους και υψηλά επίπεδα άνεσης. Το SQ8 e-tron και το SQ8 Sportback e-tron έχουν το καθένα δύο χιλιοστά χαμηλότερο ύψος και έχουν παράλληλα 39 χιλιοστά μεγαλύτερο πλάτος.

Το μεταξόνιο που αγγίζει τα 2,928 μέτρων υπόσχεται τεράστιους χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών. Από την άλλη, γενναιόδωρος είναι ο χώρος αποσκευών, με όγκο που φτάνει τα 569 λίτρων στο SUV και τα 528 λίτρα στο Sportback. Επίσης, 62 ακόμα λίτρα είναι διαθέσιμα στο εμπρός μέρος, το εμπρός καπό δηλαδή ή αλλιώς στην αμερικάνικη αργκό «frunk».

Δυο μεγάλες οθόνες υψηλής ευκρίνειας είναι τοποθετημένες η μία κάτω από την άλλη στην κεντρική κονσόλα. Με διαγώνιο 10,1 ίντσες η επάνω και 8,6 ίντσες η κάτω, εξυπηρετούν το σύστημα πολυμέσων και τις επιμέρους λειτουργίες αντίστοιχα. Φυσικά, υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου και μέσω φωνητικών εντολών. Την τεχνολογικά προηγμένη εικόνα συμπληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το head-up display, που προβάλει εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού, όλες τις πληροφορίες.

Τρία σύνολα…

Και για τους δύο τύπους αμαξώματος τα διαθέσιμα σύνολα είναι τρία αμιγώς ηλεκτρικά που συνδυάζονται με τετρακίνηση. Η εισαγωγική έκδοση έχει τα διακριτικά Q8 50 e-tron και εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες απόδοσης 250 kW (340 ίπποι) και 664 Nm ροπής. Η εργοστασιακή αυτονομία σύμφωνα με τον WLTP είναι 491 χιλιόμετρα για το SUV και 505 χιλιόμετρα για το Sportback.

Πιο πάνω τοποθετείται η έκδοση Q8 55 e-tron με την απόδοση σε αυτή την περίπτωση να ανεβαίνει στα 300 kW (408 ίπποι) και τη ροπή να παραμένει στα 664 Nm. Εδώ η αυτονομία αυξάνεται σημαντικά, με το SUV να έχει 582 χιλιόμετρα, ενώ το Sportback να φτάνει τα 600 χιλιόμετρα.

Στην κορυφή τοποθετείται το Audi SQ8 e-tron. Εδώ η απόδοση εκτοξεύεται στα 370 kW (503 ίπποι), με τη ροπή να φτάνει τα 973 Nm. Η αυτονομία είναι 494 χιλιόμετρα για το SUV και 513 χιλιόμετρα για το Sportback.

Δυο μπαταρίες…

Δύο είναι τα διαθέσιμα μεγέθη μπαταριών για το νέο Q8 e-tron. Η εισαγωγική έκδοση Q8 50 e-tron διαθέτει μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 89 kWh (95 kWh μικτή), ενώ το πιο ισχυρό Q8 55 e-tron και το SQ8 e-tron εφοδιάζονται με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητα 106 kWh (114 kWh μικτή).

Όσον αφορά τη δυνατότητα φόρτισης, μπορεί να φτάσει σε ταχυφορτιστή τις 150 kW στο Q8 50 e-tron, ενώ στα Q8 55 e-tron και SQ8 e-tron ανεβαίνει στις 170 kW. Η μεγάλη μπαταρία μπορεί να φορτίσει από 10% έως 80% σε 31 λεπτά, με την αυτονομία που ανακτά να αντιστοιχεί σε 420 χιλιόμετρα.

Από την άλλη, σε ένα σταθμό φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος ή σε ένα wallbox, το Audi Q8 e-tron φορτίζει με έως και 11 kW. Η Audi προσφέρει προαιρετικά απόδοση φόρτισης AC έως 22 kW. Έτσι, υπό ιδανικές συνθήκες το Audi Q8 50 e-tron μπορεί να φορτίσει πλήρως σε περίπου 9 ώρες και 15 λεπττά, ενώ με τον φορτιστή των 22 kW απαιτεί 4 ώρες και 45 λεπτά. Αντίστοιχα, τα νούμερα της μεγάλης μπαταρίας είναι περίπου 11 ώρες και 30 λεπτά στα 11 kW και 6 ώρες στα 22 kW.

Static photo, Colour: Mythos Black metallic.

Αναβαθμισμένη είναι και η ανάρτηση, με την οδική συμπεριφορά να ισορροπεί ανάμεσα στο σπορ και την άνεση. Φυσικά βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να έχει πάει από το Cd 0,24 στο Cd 0,26 όσον αφορά το Q8 Sportback e-tron και από το Cd 0,28 στο Cd 0,27 στο Q8 e-tron.

Όσον αφορά την ασφάλεια, το νέο Q8 e-tron είναι εξοπλισμένο με 40 βοηθήματα οδηγού, 5 αισθητήρες ραντάρ, πέντε κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων, που παρέχουν πληθώρα πληροφοριών που επεξεργάζεται η κεντρική μονάδα ελέγχου. Επιπλέον, στους νεοτερισμούς περιλαμβάνεται το σύστημα «remote park assist plus» που θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του 2023.

Το νέο Audi Q8 e-tron αναμένεται στην αγορά μέσα στο 2023 και προς τον Φεβρουάριο, με τις παραγγελίες να ξεκινούν από τα μέσα Νοεμβρίου του 2022. Ενδεικτικά η τιμή εκκίνησης του μοντέλου στη Γερμανία θα είναι τα 74.400 ευρώ.

Dynamic photo, Colour: Chronos Gray metallic.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!