ID.4 GTX: Το πρώτο σπορ ηλεκτρικό της Volkswagen

Δύο ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν 299 ίππους και κίνηση σε όλους τους τροχούς

ID.4 GTX: Το πρώτο σπορ ηλεκτρικό της Volkswagen

Δύο ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν 299 ίππους και κίνηση σε όλους τους τροχούς

Η πορεία της Volkswagen προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της δεν θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει και μοντέλα με σπορ χαρακτήρα. Το ID.4 GTX είναι το πρώτο αυτοκίνητο της οικογένειας GTX, η οποία αποτελεί την μηδενικών ρύπων παραλλαγή των GTI. Το μήκους 4,48 μέτρων ID.4 GTX θα κάνει την εμφάνισή του στους ευρωπαϊκούς δρόμους το προσεχές καλοκαίρι, με το επόμενο διάστημα να ακολουθεί και η Ελλάδα. Η διαδικτυακή παρουσίαση του ID.4 GTX έγινε σε υπόστεγο αεροπλάνων στο πρώην αεροδρόμιο Tempelhof του Βερολίνου. Εκεί τα στελέχη της Volkswagen ανακοίνωσαν ότι στόχος της μάρκας είναι μέχρι το 2030 το μερίδιο πωλήσεων από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητά της στην Ευρώπη να φθάσει το 70%.

Σπορ και στην όψη

Σημεία στο αμάξωμα του ID.4 GTX αναλαμβάνουν να τονίσουν το δυναμικό του χαρακτήρα και να το διαφοροποιήσουν από το ID.4. Οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, τα 3D LED πίσω φώτα που με τα φώτα φρένων σχηματίζουν το X, οι ράγες οροφής σε γυαλιστερό ανθρακί, η μαύρη οροφή και πίσω αεροτομή, οι μεγάλοι τροχοί, είναι ορισμένα από αυτά. Λεπτομέρειες όπως οι κόκκινες ραφές, οι επιφάνειες από δερματίνη και το λογότυπο GTX στο τιμόνι και στα εμπρός καθίσματα, δίνουν το… σύνθημα στον οδηγό και τους επιβάτες.

Τετρακίνηση στην οικογένεια ID.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν τοποθετηθεί στους δύο άξονες και αποδίδουν συνδυαστικά 299 ίππους. Έτσι το ID.4 GTX προσφέρει ηλεκτρική τετρακίνηση, που αυξάνει τα επίπεδα πρόσφυσης και σε συνδυασμό με την απόσταση των 17 εκατ. από το έδαφος χαρίζει δυνατότητες κίνησης σε διαφορετικά τερέν. Οι επιδόσεις είναι ανάλογες ενός σπορ SUV: 0-60 χλμ/ώρα σε 3,2 δλ. Και 0-100 χλμ/ώρα σε 6,2 δλ. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα, ώστε να μην επηρεάζεται σημαντικά η αυτονομία. Αυτή φθάνει έως τα 480 χλμ. στον κύκλο WLTP, χάρη στην μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh.

Η τετρακίνηση του ID.4 GTX αποφασίζει πώς θα λειτουργούν οι δύο ηλεκτροκινητήρες και πώς θα κατανέμεται η διαθέσιμη ροπή στους δύο άξονες. Σε πολλές καταστάσεις οδήγησης, λειτουργεί μόνο το πίσω μοτέρ, ενώ το εμπρός ενεργοποιείται όταν π.χ απαιτηθεί έντονη επιτάχυνση ή ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης.

Για την επανάκτηση ενέργειας, ο οδηγός χρησιμοποιεί τον επιλογέα ταχυτήτων για να αποφασίσει εάν το ID.4 GTX θα πρέπει να ρολάρει ελεύθερα ή να ανακτά ενέργεια μόλις σηκώσει το πόδι του από το φρένο. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα ρολάρει στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες περιστρέφονται με σχεδόν μηδενικό φορτίο. Στη θέση Β (φρένο), οι κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες, τροφοδοτώντας ξανά την μπαταρία.

Στη Γερμανία οι τιμές του ID.4 GTX αρχίζουν από τα 50.415 ευρώ, όμως οι ιδιοκτήτες του δικαιούνται επιδότηση ύψους 7.500 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!