Audi Q4 e-tron: Ηλεκτροκίνηση και τεχνολογία για όλους

Με το compact SUV η μάρκα από το Ingolstadt προσφέρει ένα προσιτό «διαβατήριο» στη νέα εποχή

Audi Q4 e-tron: Ηλεκτροκίνηση και τεχνολογία για όλους

Με το compact SUV η μάρκα από το Ingolstadt προσφέρει ένα προσιτό «διαβατήριο» στη νέα εποχή

Μετά το μεγάλο SUV e-tron και το σπορ e-tron GT, η Audi κάνει στροφή σε πιο mainstream προτάσεις μοντέλων μηδενικών ρύπων. Το Q4 e-tron αποτελεί, όπως δηλώνουν εξάλλου τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας, το αυτοκίνητο γνωριμίας ενός πελάτη της Audi με τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Διαθέσιμο σε δύο αμαξώματα (SUV και coupe Sportback) και τρεις εκδόσεις ισχύος, το Q4 e-tron θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το καλοκαίρι. Οι τιμές του στη Γερμανία θα αρχίζουν από τα 41.900 ευρώ.

Η Audi «προικίζει» το νέο της ηλεκτρικό SUV με δυναμική σχεδίαση και μία σειρά από χαρακτηριστικά που δεν μπορείς να αγνοήσεις: μεγάλη αυτονομία (έως 528 χλμ. με την μπαταρία των 77 kWh) και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον τομέα της υποβοήθησης του οδηγού, όπως το head up display επαυξημένης πραγματικότητας.

Compact απέξω, μεγάλο από μέσα

Με μήκος στα 4,6 μέτρα, το Q4 e-tron είναι κατά 30 εκατ. μικρότερο σε μέγεθος από το e-tron. Παράλληλα θα έχει αρκετά χαμηλότερη τιμή και άρα θα απευθύνεται σε μεγαλύτερο κομμάτι του καταναλωτικού κοινού. Πέρα από το φιλικότητα προς το περιβάλλον, το ψηφιακό περιβάλλον στην καμπίνα φέρνει το αύριο… σήμερα.

Παρά τις compact εξωτερικές διαστάσεις του, χάρη στη χρήση της πλατφόρμας MEB, τη σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών και την τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος, το Q4 e-tron προσφέρει χώρους που συναντάμε στα μεγάλα SUV. Το μεταξόνιο (2,76 μέτρα) παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία, ομοίως και το πορτμπαγκάζ που καλύπτει τις ανάγκες μιας οικογένειας (520 λίτρα στο Q4 e-tron και 535 στο Q4 Sportback e-tron).

Χαρακτηριστικό σημείο στο εμπρός μέρος του Q4 e-tron είναι η μεγάλη κάθετη μάσκα με την κλειστή γρίλια και το μαύρο πλαίσιο που εκτείνεται έως τα φωτιστικά σώματα. Η σχεδίαση (ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,28 στο Q4 e-tron και 0,26 στο Sportback) και τα αεροδυναμικά βοηθήματα περιορίζουν το θόρυβο στο ταξίδι και αυξάνουν την αυτονομία.

Για πρώτη φορά, η Audi δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 4 συνδυασμούς της φωτεινής υπογραφής που προσφέρουν οι προβολείς LED, κάνοντας το δικό του Q4 e-tron να ξεχωρίζει από μακριά. Οι δυναμικές γραμμές στο αμάξωμα, οι κολόνες Α με την μεγάλη κλίση και τα φουσκωμένα φτερά συνθέτουν την εικόνα του Q4 e-tron, ενώ επιπλέον η κλίση της οροφής προς τα πίσω και η χαμηλά τοποθετημένη αεροτομή τονίζουν το χαρακτήρα του Sportback.

Interior

Το ψηφιακό ταμπλό είναι στραμμένο προς τον οδηγό, δίνοντας την αίσθηση ενός πιλοτηρίου. Αποτελείται από την οθόνη 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ (προς τα τέλη του έτους θα είναι διαθέσιμη και μεγαλύτερη, διαγωνίου 11,6 ιντσών). Το νέας γενιάς τιμόνι ενσωματώνει κουμπιά αφής για εύκολη διαχείριση μίας σειράς λειτουργιών από τον οδηγό.

Τεχνολογικό highlight είναι το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας. Τα σύμβολα πλοήγησης και οι λοιπές πληροφορίες προβάλλονται σε μεγάλο εύρος του παρμπρίζ και εμφανίζονται σαν να «επιπλέουν» στο δρόμο. Στόχος είναι η μικρότερη δυνατή απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Πέρα από το στάνταρ σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ΜΜΙ, προαιρετικά διαθέσιμα είναι τα MMI plus και MMI pro. Το Audi connect παρέχει διαδικτυακές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού διαδρομών με συνυπολογισμό των σημείων φόρτισης. Προσφέρεται ασύρματη σύνδεση smartphone με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ προαιρετικό είναι το premium σύστημα ήχου από την εταιρεία Sonos.

Με κίνηση πίσω ή σύστημα quattro

Τρεις εκδόσεις ηλεκτροκινητήρα και δύο μπαταρίας για διαφορετικές ανάγκες προσφέρει η Audi στο Q4 e-tron: ισχύς 125 kW (170 ίπποι) και κίνηση στους πίσω τροχούς, μεσαία έκδοση με 150 kW (204 PS), κορυφαία με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS), συνδυασμένη με τετρακίνηση. Η πρώτη έκδοση έχει μπαταρία 52 kWh που χαρίζει αυτονομία έως 349 χλμ., ενώ η μεγάλη των 77 kWh δίνει πλήρως φορτισμένη έως 528 χλμ. Σε ταχυφορτιστή 125 kW,  απαιτούνται μόλις δέκα λεπτά για αυτονομία περίπου 130 χιλιομέτρων (στον κύκλο WLTP).

Έκδοση Ισχύς Ροπή Μπαταρία Αυτονομία 0-100 χλμ/ώρα
Q4 35 e-tron 170 ίπποι 310 Nm 52 kWh 341-349 χλμ. 9 δλ.
Q4 40 e-tron 204 ίπποι 310 Nm 77 kWh 520-528 χλμ. 8,5 δλ.
Q4 50 e-tron quattro 299 ίπποι 460 Nm 77 kWh 488-497 χλμ. 6,2 δλ.

 

Η ανάκτηση της ενέργειας κατά το ρολάρισμα του αυτοκινήτου (coasting) μπορεί να βελτιστοποιηθεί από τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία προγράμματα, χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι. Η ανάκτηση ενέργειας στην επιβράδυνση γίνεται είτε με το φρένο είτε με τον επιλογέα στη θέση Β.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και πέντε συνδέσμων πίσω. Προαιρετική είναι η σπορ ανάρτηση (στάνταρ στην έκδοση εξοπλισμού S line), ενώ το Audi drive select είναι στο βασικό εξοπλισμό του Sportback.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!