Skoda Enyaq Coupe iV: Εξελίσσοντας το είδος

Παρά την coupe σχεδίασή του το αμιγώς ηλεκτρικό SUV διατηρεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της ευρυχωρίας και συνδυάζει ποικιλία αυτονομίας και ισχύος παρουσιάζοντας για πρώτη φορά και μια αμιγώς ηλεκτρική RS έκδοση.

Skoda Enyaq Coupe iV: Εξελίσσοντας το είδος

Παρά την coupe σχεδίασή του το αμιγώς ηλεκτρικό SUV διατηρεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της ευρυχωρίας και συνδυάζει ποικιλία αυτονομίας και ισχύος παρουσιάζοντας για πρώτη φορά και μια αμιγώς ηλεκτρική RS έκδοση.

Καθώς η τάση της αγοράς επιβάλλει την δημιουργία νέων εκδόσεων που απευθύνονται περισσότερο στο θυμικό των υποψήφιων αγοραστών, τα coupe αμαξώματα επανέρχονται στο προσκήνιο αξιοποιώντας την κυριαρχία των SUV στην συνείδηση του κοινού. Με αυτή την παραδοχή η Skoda κάνει το επόμενο, αμιγώς ηλεκτρικό, βήμα της με το Enyaq Coupe iV που θα διατίθεται στην Ελλάδα πριν το ερχόμενο καλοκαίρι αναπαράγοντας σχεδόν όλα τα στοιχεία του γνωστού στους ελληνικούς δρόμους SUV, εκτός από την σχεδίαση του αμαξώματος και την κορυφαία έκδοση απόδοσης που φέρει πλέον τα διακριτικά RS με τους 299 ίππους.

Ομοιότητες και διαφορές

Βασισμένο στην πλατφόρμα MEB που αξιοποιούν τα ηλεκτρικά οχήματα του ομίλου VW, το Enyaq Coupe iV κατασκευάζεται δίπλα στην SUV εκδοχή του μοντέλου στην Τσεχία, στην γραμμή παραγωγής της Mlada Boleslav. Τα δύο τους αποτελούν τα μόνα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου με αυτή την αρχιτεκτονική που κατασκευάζονται εκτός Γερμανίας υιοθετώντας τα ίδια συστήματα μετάδοσης στις δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, την μπαταρία υψηλής τάσης στο δάπεδό τους και αντίστοιχους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες.

Παρά τον ελκυστικότερο σχεδιασμό του το Enyaq Coupe iV παρέχει χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 570 λίτρα (15 λιγότερα από αυτά του Enyaq iV) ενώ ο αρχικός αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0.26 του δεύτερου έχει βελτιωθεί φτάνοντας στο Cd 0.234 για το coupe, στοιχείο που συντελεί στην επίτευξη θεωρητικής αυτονομίας 545 χλμ. στον κύκλο μέτρησης WLTP.

Αισθητικά, πέρα από την γραμμή της οροφής το βλέμμα εγκλωβίζει τόσο η σπορ μπροστινή ποδιά όσο και οι πλαϊνές ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος που «κυλά» σε τροχούς αλουμινίου 19-21 ιντσών. Η πόρτα του χώρου αποσκευών διαθέτει ένα αιχμηρό τελείωμα ενώ οι γραμμές του αυτοκινήτου τονίζονται από τη σκούρα πανοραμική γυάλινη οροφή που αποτελεί θεμελιώδες χαρακτηριστικό του σχεδιασμού. Πρόκειται για την μεγαλύτερη πανοραμική γυάλινη οροφή στη γκάμα της Skoda που καταλαμβάνει ολόκληρη την οροφή και συγχωνεύεται με το πίσω παράθυρο.

Παράλληλα είναι λεπτότερη από την συμβατική, εξασφαλίζοντας περισσότερο εσωτερικό ύψος για τους επιβάτες που απολαμβάνουν το διάχυτο φυσικό φως. Επίσης όπως και στο Enyaq iV έτσι και η coupe έκδοσή του διατίθεται με το προαιρετικό Crystal Face, όπου οι κάθετες νευρώσεις της ιδιαίτερης σχεδιαστικά μάσκας φωτίζονται από 131 LED, ενώ μια οριζόντια φωτεινή λωρίδα ολοκληρώνει την διαφορετική εικόνα του μοντέλου. Ωστόσο το Crystal Face περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του Enyaq Coupe RS iV.

Δύναμη παντού

Τα διακριτικά RS iV αφορούν το κορυφαίο από τα τέσσερα επίπεδα ισχύος το οποίο ξεχωρίζει από τις αναρίθμητες μαύρες σχεδιαστικές λεπτομέρειες και την κόκκινη ανακλαστική λωρίδα που διατρέχει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ως σήμα κατατεθέν των μοντέλων RS της μάρκας. Με απόδοση 299 ίππων (και ροπή 460 Nm) από δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- το Enyaq Coupe RS iV επιταχύνεται από στάση σε 6,5 δευτερόλεπτα, με την μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα (20 χλμ./ώρα περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη έκδοση του μοντέλου) ενώ διατίθεται αποκλειστικά σε χρώμα  Mamba Green.

Κάτω από αυτή βρίσκονται η, επίσης τετρακίνητη, έκδοση Enyaq Coupe iV 80x των 265 ίππων (195 kW) και οι δικίνητες (με κίνηση στους πίσω τροχούς) iV80 των 204 ίππων με την μεγαλύτερη μπαταρία των 82 kWh (καθαρής χωρητικότητας 77 kWh) και iV60 απόδοσης 180 ίππων (132 kW) με την μικρότερη μπαταρία των 62 kWh (καθαρής χωρητικότητας 58 kWh). Εκτός πάντως από τα δύο μεγέθη μπαταριών και τα τέσσερα επίπεδα ισχύος, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μοντέλου περιλαμβάνονται ο προαιρετικός κοτσαδόρος με τον οποίο το Enyaq Coupe iV μπορεί να ρυμουλκήσει οχήματα βάρους έως 1.400 κιλών σε κλίσεις έως 8%, αλλά και τα Design Selections που αντικαθιστούν τα κλασικά επίπεδα επένδυσης.

Σε αυτή την φιλοσοφία εντάσσεται η χρήση φυσικών, βιώσιμα επεξεργασμένων, ανακυκλωμένων και μη υλικών (όπως τα καλύμματα καθισμάτων από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET σε συνδυασμό με μη ανακυκλωμένο μαλλί και οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα). Εδώ οι επιλογές εξατομίκευσης υπερβαίνουν τα γνωστά από το SUV Enyaq iV επίπεδα -Studio, Loft, Lodge, Lounge, Suite και Ecosuite- ενώ ανεξαρτήτως επιλογής τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου περιλαμβάνουν την κεντρική οθόνη infotainment 13 ιντσών αλλά και ένα προαιρετικό head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που συνδυάζεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Αντίστοιχα προαιρετική είναι και η υπηρεσία εγκατάστασης επιτοίχιου φορτιστή (wallbox) για ταχύτερη φόρτιση στο σπίτι ή στο γραφείο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η φόρτιση της μικρότερης μπαταρίας των 58 kWh σε wallbox 11 kW απαιτεί περίπου έξι ώρες ενώ το κόστος service του Enyaq Coupe iV  που απαιτείται κάθε 24 μήνες προσεγγίζει τα 200 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!