Η Toyota παρουσίασε για πρώτη φορά στο Land Cruiser ένα εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο, με την μορφή ενός ήπια υβριδικού πετρελαιοκινητήρα.
Το υβριδικό Land Cruiser αξιοποιεί την ίδια πλατφόρμα TNGA, καθώς σχεδιάστηκε για να μπορεί να φιλοξενήσει το συγκεκριμένο σύνολο.
Το σύστημα Hybrid 48V αξιοποιεί τον ίδιο πετρελαιοκινητήρα 2,8 λίτρων με το αμιγώς θερμικό Land Cruiser, ενσωματώνοντας έναν ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια στο σύνολο. Η κίνηση περνά στον δρόμο μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Direct Shift 8 σχέσεων.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Τα εξαρτήματα είναι σχεδιασμένα και τοποθετημένα έτσι ώστε να μην επηρεάζουν την ικανότητα του Land Cruiser να λειτουργεί σε ακραίες συνθήκες και ανώμαλο έδαφος. Ως παράδειγμα η Toyota αναφέρει ότι ο ηλεκτροκινητήρας έχει τοποθετηθεί ψηλά στο μπλοκ του κινητήρα, ώστε το όχημα να μπορεί να περνά απροβλημάτιστα μέσα από νερό βάθους έως 70 εκατοστά.
Ο ηλεκτροκινητήρας ανακτά ενέργεια από την στιγμή που ο οδηγός θα σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, αποθηκεύοντάς την σε μια μπαταρία που αποτελείται από 13 κυψέλες και έχει χωρητικότητα 4,3 Ah. H ενέργεια αυτή χρησιμοποιείται στην συνέχεια για το σύστημα Start-Stop, βελτιώνοντας παράλληλα την αίσθηση στον δρόμο, με ομαλές και γραμμικές επιταχύνσεις, συμβάλλοντας σε μια πιο συγκροτημένη και άνετη οδήγηση.
Το βάρος της μπαταρίας είναι 7,6 κιλά, ενώ όταν είναι πλήρως φορτισμένη, μπορεί να παρέχει επιπλέον ισχύ 12 kW και ροπή 65 Nm στο σύστημα κίνησης κατά την εκκίνηση.
To mild hybrid σύστημα δεν αλλάζει κάτι στα νούμερα απόδοσης, με το Land Cruiser να διατηρεί τους 205 ίππους και τα 500 Nm ροπής της αμιγώς θερμικής έκδοσης.
Το μηχανικό σύνολο διαθέτει διπλό «τεντωτήρα», ειδικά σχεδιασμένο για diesel κινητήρα που βρίσκεται σε αυτοκίνητα με off-road δυνατότητες. Σύμφωνα με την Toyota, λειτουργεί μεταξύ άλλων και υπέρ των καλύτερων επιταχύνσεων και ως υποβοήθηση στην επανεκκίνηση του θερμικού κινητήρα. Επιπλέον, μειώνει τους κραδασμούς και το θόρυβο στα επίπεδα ενός βενζινοκινητήρα.
Όλες οι αγορές της Ευρώπης θα αποκτήσουν την υβριδική έκδοση 48V. Τα βιβλία παραγγελιών θα ανοίξουν σύντομα για την Γηραιά Ήπειρο, ενώ τα πρώτα μοντέλα αναμένεται να φτάσουν στους πελάτες από το τέλος του 2025 – περίπου την ίδια περίοδο που θα είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα το υβριδικό Toyota Land Cruiser.