Εδώ και καιρό ακούγαμε για μια νέα, υβριδική Porsche 911, με την γερμανική εταιρεία να επιβεβαιώνει μάλιστα πριν λίγες μέρες πως δοκιμάζει ήδη το νέο κινητήριο σύνολο στην πίστα του Nurburgring.
Και να που ήρθε η ώρα για την επίσημη αποκάλυψη της ανανεωμένης Porsche 911, η οποία στην κορυφαία έκδοση GTS διατίθεται με το νέο υβριδικό σύνολο.
Αυτό το σύνολο διαφέρει αισθητά από τα υβριδικά συστήματα που γνωρίζουμε και που συνήθως δίνουν έμφαση κυρίως στην οικονομία καυσίμου. Η υβριδική τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην 911 προέρχεται από τους μηχανοκίνητους αγώνες και έχει στόχο να βελτιώσει τις επιδόσεις και όχι την κατανάλωση. Άλλωστε η μικρή μπαταρία των 1,9 kWh και 400V δεν μπορεί να παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια για να κινηθεί το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά.
Το σύστημα της Porsche ονομάζεται T-Hybrid και αξιοποιεί αυτή τη μικρή μπαταρία προκειμένου να τροφοδοτήσει, όχι ένα αλλά δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Το ένα από αυτά βρίσκεται μέσα στο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο turbo, μεταξύ της φτερωτής και του συμπιεστή.
Μπορεί να αυξήσει πίεση ακριβώς τη στιγμή που ο οδηγός βυθίζει το πόδι του στο γκάζι, καταργώντας το turbo lag, δίνοντας έως και 15 ίππους ισχύος. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως γεννήτρια, αποθηκεύοντας ενέργεια πίσω στην μπαταρία.
Το σύστημα αυτό θυμίζει πολύ τις MGU-H μονάδες ισχύος που χρησιμοποιούνται στη Formula 1 τα τελευταία 10 χρόνια και αντικαθιστά το προηγούμενο σύστημα twin turbo της Porsche.
Το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται μέσα στο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο PDK και παράγει 54 ίππους και 140 Nm ροπής. Δίνει κίνηση απευθείας στους τροχούς, ενώ παράλληλα τροφοδοτεί μερικά από τα περιφερειακά συστήματα, όπως τον κλιματισμό.
Ως αποτέλεσμα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης απαλλάσσεται από τους πολλούς ιμάντες, γεγονός που αφενός μειώνει τις απώλειες ισχύος, αφετέρου συρρικνώνει τις διαστάσεις του. Η συνολική συνδυαστική ισχύς υπολογίζεται στους 541 ίππους και η ροπή στα 610 Nm.
Προφανώς, το υβριδικό σύστημα πρόσθεσε λίγα κιλά στην ανανεωμένη 911, αλλά όχι πολλά. Το βάρος είναι αυξημένο μόλις κατά 50 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, που σημαίνει πως οι επιδόσεις παραμένουν εντυπωσιακές.
Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 3,0 δευτερόλεπτα, ενώ το κοντέρ συνεχίζει να σκαρφαλώνει μέχρι τα 312 χλμ./ώρα. Η ενεργή τετραδιεύθυνση είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού στην GTS, καθώς και μια αναβαθμισμένη έκδοση του PDCC, του ενεργού συστήματος ελέγχου πλαισίου της Porsche.
Οι αναβαθμίσεις φαίνονται και στην εξωτερική εμφάνιση της 911, όπου πλέον σε όλα τα μοντέλα GTS υπάρχει ένας νέος μπροστινός προφυλακτήρας με ενεργά κλαπέτα διεύθυνσης αέρα. Αυτά μετακινούνται ανάλογα και προσαρμόζονται με βάση τις απαιτήσεις για αεροδυναμική απόδοση ή για καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Τα φωτιστικά σώματα έχουν ανασχεδιαστεί, τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ υπάρχει και η επιλογή για σταθερή πίσω αεροτομή.
Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές, ωστόσο αποχαιρετούμε το αναλογικό στροφόμετρο το οποίο βρισκόταν στο μοντέλο από το 1964 και την θέση του παίρνει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Η ανανεωμένη γκάμα της 911 απαρτίζεται προς το παρόν από την «βασική» Carrera και την αναβαθμισμένη GTS. Το βασικό μοντέλο έχει μικρότερες αλλαγές, κληρονομώντας τα μεγαλύτερα turbo της προηγούμενης GTS. Αυτό της δίνει 10 παραπάνω ίππους (394 στο σύνολο), με τη ροπή να παραμένει ίδια στα 450 Nm. Το χειροκίνητο κιβώτιο μας αποχαιρετά – προς το παρόν, καθώς η Porsche θα το επαναφέρει εν καιρώ σε όλες τις μη υβριδικές εκδόσεις.
Στην Ελλάδα η νέα Porsche 911 Carrera ξεκινάει από 184.630 ευρώ, ενώ η 911 Carrera GTS ξεκινάει από τα 243.580 ευρώ. Όπως και στα προηγούμενα μοντέλα, είναι διαθέσιμη σε εκδόσεις με τετρακίνηση, Cabrio και Targa.
Τιμές Porsche 911
- 911 Carrera: Από 184.630 €
- 911 Carrera GTS: Από 243.580 €
- 911 Carrera 4 GTS: Από 255.090 €
- 911 Carrera Cabriolet: Από 204.280 €
- 911 Carrera GTS Cabriolet: Από 263.260 €
- 911 Carrera 4 GTS Cabriolet: Από 274.930 €
- 911 Targa 4 GTS: Από 274.930 €