Οι «φτωχές» χώρες μένουν πίσω στην ηλεκτροκίνηση

Σαφή σύνδεση του κατά κεφαλήν εισοδήματος με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καταδεικνύει έρευνα του ACEA

Οι «φτωχές» χώρες μένουν πίσω στην ηλεκτροκίνηση

Σαφή σύνδεση του κατά κεφαλήν εισοδήματος με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καταδεικνύει έρευνα του ACEA

Οι μεγάλες αντιθέσεις στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συσχετίζονται σαφώς με το βιοτικό επίπεδο της κάθε χώρας, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το 10,5% των καινούριων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ το 2020. Ωστόσο, 10 κράτη μέλη είχαν μερίδιο αγοράς χαμηλότερο από 3%. Τα στοιχεία δείχνουν η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές συνδέεται άμεσα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ μιας χώρας, υποδεικνύοντας ότι η προσιτή τιμή παραμένει μείζον ζήτημα.

«Όπως συμβαίνει με το δίκτυο υποδομής φόρτισης, υπάρχει σαφής διαχωρισμός στη δυνατότητας αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής του ACEA.

Οι χώρες με μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάτω του 3% έχουν μέσο κατά κεφαλήν ΑΕΠ κάτω των 17.000 ευρώ. Τέτοιες είναι οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης καθώς και η Ελλάδα. Επιπλέον, οι πέντε χώρες με τη μικρότερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν και πολύ λίγα σημεία φόρτισης, κάτω από το 1% του συνόλου της ΕΕ.

Διαβάστε επίσης: 5η από το τέλος σε αριθμό φορτιστών στην ΕΕ η Ελλάδα

Από την άλλη πλευρά, μερίδιο αγοράς άνω του 15% για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρατηρείται μόνο σε πλουσιότερες χώρες της Βόρειας Ευρώπης με μέσο κατά κεφαλήν ΑΕΠ άνω των 46.000 ευρώ. Σχεδόν τα 3/4 όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης με μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ (Σουηδία, Ολλανδία, Φινλανδία και Δανία). Το υπόλοιπο 1/4 των πωλήσεων κατανέμεται σε 23 κράτη μέλη.

Οι 5 χώρες με το μικρότερο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ τους (2020)

  1. Κύπρος : 0,5%          €23.580
  2. Λιθουανία : 1.1%    €17.460
  3. Εσθονία : 1,8%        €20.440
  4. Κροατία : 1,9%        €12.130
  5. Πολωνία : 1,9%       €13.600

Οι 5 πέντε χώρες με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ τους (2020)

  1. Σουηδία : 32,2%      €45.610
  2. Ολλανδία : 25,0%    €45.790
  3. Φινλανδία : 18.1%   €42.940
  4. Δανία : 16,4%           €53.470
  5. Γερμανία : 13,5%     €40.070

Όπως δείχνουν πρόσφατα στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, οι μεγάλες επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε οχήματα χαμηλών εκπομπών αποδίδουν. Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να τριπλασιάζονται μεταξύ 2019 και 2020, οι μέσες εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 12% πέρυσι.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν κίνητρα για την τόνωση των πωλήσεων αυτών των οχημάτων μακροπρόθεσμα και δεσμευτικούς στόχους υποδομής για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ.

Η ACEA δημοσίευσε αυτά τα στοιχεία ενόψει των προτάσεων της για νέους στόχους εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ΕΕ την επόμενη εβδομάδα και για επανεξέταση της οδηγίας που αφορά στην εναλλακτική υποδομή καυσίμων. Και οι δύο θα αποτελέσουν μέρος του πακέτου προτάσεων «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!