Την άνιση ανάπτυξη του δημόσιου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καταγράφει έρευνα του ACEA. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων χαρακτηρίζει ως «εντελώς μη ισορροπημένη» την εικόνα εντός της ΕΕ.
Χαρακτηριστικό των ανισοτήτων είναι ότι μόλις τρεις χώρες συγκεντρώνουν το 70% όλων των σταθμών φόρτισης: Ολλανδία με 66.665, Γαλλία με 45.751 και Γερμανία με 44.538. Και το στοιχείο αυτό είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό αν αναλογιστούμε ότι οι συγκεκριμένες χώρες αντιστοιχούν μόλις στο 23% της συνολικής έκτασης της ΕΕ! Η Ρουμανία, με εξαπλάσια έκταση από την Ολλανδία, διαθέτει μόλις 493 σταθμούς φόρτισης.
ACEA: Μόνο με ανεπτυγμένο δίκτυο φόρτισης θα υπάρχουν φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Όπως αναφέρει ο ACEA, η δύο ταχυτήτων ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης είναι ανάλογη του ΑΕΠ κάθε χώρας. Η τρίτη σε μερίδιο φορτιστών χώρα (Γερμανία με 19,9%) απέχει πάρα πολύ από την τέταρτη Ιταλία (με μερίδιο μόλις 5,8% στην ΕΕ). Και τα ποσοστά πέφτουν ακόμη πιο… κάθετα στη συνέχεια.
Η θέση της Ελλάδας
Με μόλις 275 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, η χώρα μας είναι στην 5η θέση από το τέλος, εντός της ΕΕ. Μόνο η Κύπρος, η Μάλτα, η Λιθουανία και η Βουλγαρία υπολείπονται της Ελλάδας.
«Όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχουν ανάγκη από ένα αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης. Είτε πρόκειται για σημείο φόρτισης στο σπίτι, στο χώρο εργασίας ή στο δρόμο», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του ACEA, Eric-Mark Huitema. «Έχει έρθει η ώρα για τις κυβερνήσεις στην Ευρώπη να επιταχύνουν τις διαδικασίες προς την πράσινη κινητικότητα».
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για να μειωθούν οι εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα κατά 50% έως το 2030, απαιτούνται περίπου 6 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης. Από τα μόλις 225.000 διαθέσιμα σήμερα, η απόσταση είναι χαοτική.