Το ενδεχόμενο ενός ηλεκτρικού Volvo station wagon

Η Volvo έχτισε το όνομά της με station wagon μοντέλα, αλλά υπάρχει περίπτωση να τα εγκαταλείψει καθώς στρέφεται προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μας λέει ότι η απόφαση επί αυτού θα ληφθεί πολύ σύντομα.

Το ενδεχόμενο ενός ηλεκτρικού Volvo station wagon

Η Volvo έχτισε το όνομά της με station wagon μοντέλα, αλλά υπάρχει περίπτωση να τα εγκαταλείψει καθώς στρέφεται προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μας λέει ότι η απόφαση επί αυτού θα ληφθεί πολύ σύντομα.

Η Volvo εξετάζει αν θα πρέπει να δεσμευτεί στην κατασκευή ενός αμιγώς ηλεκτρικού station wagon ή να αφήσει αυτή την αγορά με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε ανταγωνιστές όπως η Skoda και η Volkswagen, όπως παραδέχτηκε ο επικεφαλής της σουηδικής εταιρείας. Η Volvo θα λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο την επόμενη πενταετία, καθώς στοχεύει να κάνει τις μισές πωλήσεις να αποτελούνται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2025 και στη συνέχεια να απομακρυνθεί εντελώς από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030.

Έχει ήδη λανσάρει νέα μοντέλα στα άκρα της γκάμας της, την SUV ναυαρχίδα EX90 και το μικρό EX30 και αναμένεται να παρουσιάσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό XC40 δεύτερης γενιάς και έναν ηλεκτρικό αντικαταστάτη του XC60, καθώς καλύπτει τα κενά που υπάρχουν μεταξύ τους. Αναμένεται επίσης να βασίσει ένα νέο ηλεκτρικό sedan στην πλατφόρμα SPA2 του EX90, στοχεύοντας σε πελάτες στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.

Καμία μεγάλη μάρκα δεν έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής ένα ηλεκτρικό station wagon μοντέλο, πέραν από το MG5. Μιλώντας στο Auto Express κατά την αποκάλυψη του EX30, ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, παραδέχτηκε ότι η ομάδα του πρέπει να αξιολογήσει αν ένας ηλεκτρικός διάδοχος του V90 θα είχε νόημα, ή αν η εταιρεία θα πρέπει να αφήσει μια περιοχή της αγοράς που σύντομα θα καλυφθεί από οχήματα της Skoda (η οποία έχει επιβεβαιώσει ότι θα παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό station wagon το 2026), της Audi (A6 Avant e-tron) και της VW, η οποία σχεδιάζει ένα station wagon με την ονομασία ID.7.

Όταν ρωτήθηκε ευθέως αν η Volvo πρέπει να εξετάσει μια ηλεκτρική έκδοση του τύπου οχήματος με το οποίο έχει γίνει συνώνυμο επί πολλές δεκαετίες, ο Rowan απάντησε: «Ναι, φυσικά και πρέπει. Πρέπει να εξετάσουμε την γκάμα μας. Έχουμε προσθέσει βαθμίδες προς τα επάνω και προς τα κάτω (με τα EX90 και EX30) και όπως γνωρίζετε, τα C40 και XC40 έχουν γεννηθεί από ένα αυτοκίνητο που στην πραγματικότητα ήταν υβριδικό, οπότε δεν χρειάζεται να είναι κανείς πυρηνικός φυσικός για να καταλάβει ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να το κάνουμε ηλεκτρικό. Και μετά πρέπει να συμπληρώσουμε και τα υπόλοιπα».

«Κάποια από αυτά είναι αρκετά εύκολα, και για άλλα πρέπει να κάνουμε επιλογές. Και λαμβάνω τόσα πολλά email που με ρωτούν πότε κάποιος θα φτιάξει ένα ηλεκτρικό station wagon, κυρίως άνθρωποι στη βόρεια Ευρώπη και το Maine (της Αγγλίας). Αλλά μετά λες: ‘Τι θα γινόταν αν το κάναμε αυτό;’ Τι θα γινόταν αν κάναμε μια έκδοση Cross Country αυτού;’. Θα ήταν κάτι που θα μπορούσε να λειτουργήσει στη γκάμα μας; Δεν πρόκειται να δώσω απάντηση σε αυτό τώρα, αλλά θα πω ότι είναι κάτι που έχει νόημα να εξετάσουμε».

«Μπορούμε να κάνουμε ένα πραγματικά όμορφα σχεδιασμένο και έξυπνο station wagon; Ναι, φυσικά και μπορούμε. Το θέμα είναι αν πρέπει πραγματικά να το κάνουμε. Υπάρχει αρκετό περιθώριο και αρκετή ζήτηση για αυτό το αυτοκίνητο; Οι άνθρωποι θα πουν πραγματικά: ‘Εντάξει, προτιμώ να έχω ένα όμορφα σχεδιασμένο station wagon από το να επιλέξω ένα sedan ή ένα SUV;’»

«Πιστεύουμε ότι η αγορά θα επιστρέψει σε αυτόν τον τομέα; Διότι η ζήτηση για τα αυτοκίνητα τύπου station wagon και sedan έχει μειωθεί στην Ευρώπη. Είναι μια απόφαση που πρέπει να πάρουμε, και πρέπει να την πάρουμε με τις πληροφορίες που έχουμε για την αγορά. Θα λανσάρουμε ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάθε χρόνο για τα επόμενα πέντε χρόνια. Θα είναι ένα από αυτά ένα ηλεκτρικό station wagon; Θα πρέπει να περιμένετε για να μάθετε».

Η αποκλειστική μας εικόνα δείχνει πώς η τελευταία γλώσσα σχεδιασμού της Volvo από τα EX90 και EX30 θα μπορούσε να μεταφερθεί σε πιο χαμηλό αλλά και πρακτικό μοντέλο, που θα μπορούσε σχεδόν σίγουρα να μοιράζεται εργοστάσιο παραγωγής με το επερχόμενο ηλεκτρικό sedan.

Ο πρόσφατα διορισμένος επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Jeremy Offer, δήλωσε ότι ενδέχεται να χρειαστούν εξελίξεις στην τεχνολογία εγκατάστασης των μπαταριών, όπως η απευθείας ένωση των κυψελών στη δομή του πλαισίου, ώστε να γίνει πιο λεπτό το δάπεδο, πριν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο συνδυάσει την πρακτικότητα των σημερινών station wagon με μια αρκετά χαμηλή γραμμή οροφής.

Αλλά ο Offer προσέθεσε: «Υπάρχει πάντα ένας συμβιβασμός με τα station wagon μεταξύ της μεγιστοποίησης του χώρου της καμπίνας και της βελτιστοποίησης της αεροδυναμικής. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας λόγος, αν θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα station wagon, ένα sedan, ή οτιδήποτε άλλο, ο εξαιρετικός σχεδιασμός θα μπορούσε να το κάνει ελκυστικό».

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Volvo στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!