Volkswagen ID.7: Δρομέας μεγάλων αποστάσεων

Εξετάζουμε διεξοδικά τα χαρακτηριστικά του Volkswagen ID.7, της ηλεκτροκίνητης ναυαρχίδας της γερμανικής μάρκας, η οποία αποκαλύφθηκε πρόσφατα.

Volkswagen ID.7: Δρομέας μεγάλων αποστάσεων

Εξετάζουμε διεξοδικά τα χαρακτηριστικά του Volkswagen ID.7, της ηλεκτροκίνητης ναυαρχίδας της γερμανικής μάρκας, η οποία αποκαλύφθηκε πρόσφατα.

Η Volkswagen διεύρυνε τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της με το νέο ID.7. Αυτό το executive αυτοκίνητο βρίσκεται στην κορυφή της αμιγώς ηλεκτροκίνητης σειράς ID. της Volkswagen, αντιμετωπίζοντας μοντέλα όπως τα BMW i4 και Tesla Model 3. Είδαμε για πρώτη φορά το ID.7 σε μορφή concept ως I.D. Vizzion το 2018, ωστόσο τότε η VW επεδίωκε να δώσει στο αυτοκίνητο παραγωγής μέγιστη αυτονομία 526 χλμ.

Χάρη στις βελτιώσεις στην τεχνολογία μπαταριών κατά τη διάρκεια των ετών που μεσολάβησαν, η VW ισχυρίζεται ότι το ID.7 θα έρθει με πολύ πιο εντυπωσιακή αυτονομία, που θα φτάνει τα 700 χλμ. Για να συγκρίνουμε αυτή την τιμή, το Model 3 Long Range φτάνει τα 602 χλμ. και το νέο Hyundai Ioniq 6 θα καλύπτει 544 χλμ. με μία φόρτιση.

Το νέο ID.7 λαμβάνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 77 kWh στο εισαγωγικό ID.7 Pro, που θα είναι διαθέσιμο στο λανσάρισμα, ενώ το ID.7 Pro S των 82 kWh θα έρθει αργότερα. Η VW δίνει προβλεπόμενες τιμές αυτονομίας WLTP έως 615 χλμ. για το Pro, με το Pro S να αποκτά την πλήρη αυτονομία των 700 χλμ.

Ωστόσο, θα είναι πιο αργό από το μέσο Tesla, με ισχύ 210 kW (286 ίππων). Η VW δεν έχει ανακοινώσει ακόμη στοιχεία επιδόσεων, αλλά θα εκτιμούσαμε ότι το ID.7 θα είναι ικανό να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 6 δευτερόλεπτα. Ένα ταχύτερο ID.7 GTX με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση βρίσκεται ήδη στα σκαριά, και αναμένεται να αποδίδει έως και 400 ίππους. Οι αισθητικές βελτιώσεις είναι διακριτικές για το πιο σπορ μοντέλο, με μερικά σήματα «GTX» και διχρωμία. Η VW θα παρουσιάσει το GTX το Σεπτέμβριο.

Το GTX δεν θα είναι η μόνη παραλλαγή. Εντοπίσαμε επίσης το ID.7 station wagon σε δοκιμές, μία προεπισκόπηση του οποίου είδαμε με το concept I.D. Space Vizzion. Το station wagon θα απελευθερώσει λίγο επιπλέον χώρο αποσκευών, αλλά από ό,τι μπορούμε να εκτιμήσουμε, θα διατηρήσει την ίδια σχεδιαστική γλώσσα με το κανονικό ID.7.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχουν φυσικά χειριστήρια κλιματισμού. Αντ’ αυτού, η ροή του αέρα ρυθμίζεται μέσω της κεντρικής οθόνης, ενώ σε ορισμένες λειτουργίες το αυτοκίνητο την αλλάζει αυτόματα. Εναλλακτικά, οι ιδιοκτήτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το βελτιωμένο σύστημα φωνητικών εντολών «IDA», με προτροπές όπως «Τα χέρια μου κρυώνουν». Η ταχύτητα, η κατεύθυνση και η θερμοκρασία της ροής του αέρα θα προσαρμόζονται ανάλογα.

Ενσωματωμένος στο μινιμαλιστικό ταμπλό του ID.7 είναι ένας μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος είναι παρόμοιος με τη διάταξη που υπάρχει στο Skoda Enyaq iV. Τον πίνακα συμπληρώνει μια στάνταρ προβολή επαυξημένης πραγματικότητας (head-up display), η οποία φαίνεται να προβάλλει χαρακτηριστικά όπως οι οδηγίες δορυφορικής πλοήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Η προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή περιέχει ένα ειδικό «υγρό κρύσταλλο διασκορπισμένο σε πολυμερές», ώστε να γίνεται αδιαφανής ή διαφανής με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ διατίθεται ηχοσύστημα Harman Kardon 700 Watt με 14 ηχεία. Η λειτουργία Travel Assist της VW έχει αναβαθμιστεί για το ID.7 και χρησιμοποιεί δεδομένα swarm (σμήνους) από άλλα οχήματα του Ομίλου VW, για ακριβέστερη καθοδήγηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και έλεγχο της ταχύτητας. Προσφέρεται επίσης μια λειτουργία υποβοηθούμενης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας.

Η πλατφόρμα MEB του ID.7 επιτρέπει τη δημιουργία δύο αποθηκευτικών χώρων με μεγάλο βάθος στην κεντρική κονσόλα, ενώ το μήκους σχεδόν τριών μέτρων μεταξόνιο προσφέρει άφθονο χώρο για τα πόδια και επίπεδο δάπεδο στην πίσω σειρά καθισμάτων. Ο μεγάλος χώρος αποσκευών (η VW δεν έχει αποκαλύψει ακόμη τη χωρητικότητα) διαθέτει κινητό δάπεδο με αποθηκευτικό χώρο από κάτω για τα καλώδια φόρτισης.

Οι ταχύτητες φόρτισης θα εξαρτηθούν από τις προδιαγραφές. Η μεγαλύτερη μπαταρία του Pro S μπορεί να δεχτεί έως και 200 kW συνεχούς ρεύματος, ενώ το Pro περιορίζεται στα 170 kW, αν και οι χρόνοι φόρτισης δεν έχουν επιβεβαιωθεί. Δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση σχετικά με τις τιμές του ID.7, αλλά εκτιμάται ότι θα ξεκινούν από τα 55.000 ευρώ περίπου, όταν θα αρχίσει να πωλείται αυτό το καλοκαίρι.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!