Τέλος εποχής για τον Akio Toyoda ως CEO της Toyota

O πρώην CEO της Toyota, Akio Toyoda, εγγονός του ιδρυτή της, θα προεδρεύει πλέον το διοικητικό συμβούλιό της και τον προηγούμενο ρόλο του θα αναλάβει ο Koji Sato, πρώην επικεφαλής της Lexus και της Gazoo Racing.

Τέλος εποχής για τον Akio Toyoda ως CEO της Toyota

O πρώην CEO της Toyota, Akio Toyoda, εγγονός του ιδρυτή της, θα προεδρεύει πλέον το διοικητικό συμβούλιό της και τον προηγούμενο ρόλο του θα αναλάβει ο Koji Sato, πρώην επικεφαλής της Lexus και της Gazoo Racing.

H Toyota ανακοίνωσε ανακατατάξεις στην ανώτερη ιεραρχία της. Ο πρώην πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ιαπωνικής μάρκας, Takeshi Uchiyamada, γνωστός ως ο πατέρας του Prius για το έργο του στην ανάπτυξη του δημοφιλούς υβριδικού οχήματος, θα αποχωρήσει από τη θέση του επικεφαλής, αλλά θα διατηρήσει θέση στο ΔΣ.

Τη θέση του Uchiyamada στην προεδρία του ΔΣ θα αναλάβει ο 66χρονος Akio Toyoda, δισέγγονος του ιδρυτή της Toyota, Sakichi Toyoda και εγγονός του ιδρυτή της Toyota Motors, Kiichiro Toyoda. Ο Akio Toyoda ήταν CEO της ιαπωνικής μάρκας από το 2009, στην πρώτη χρονιά που σημείωσε λειτουργική ζημία έπειτα από 70 χρόνια, με το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Τη θέση αυτή θα αναλάβει ο 53χρονος Koji Sato, πρώην πρόεδρος της Lexus και της Gazoo Racing, που προσχώρησε στην Toyota το 1992.

Η αναδιοργάνωση αυτή, που θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Απριλίου, απαντά το ερώτημα σχετικά με τη διαδοχή του Toyoda, ο οποίος διοίκησε την Toyota σε μια ταραχώδη περίοδο προκλήσεων και επέκτασης, συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής κρίσης του 2009, ενός παγκόσμιου σκανδάλου ανάκλησης αυτοκινήτων λόγω ακούσιας επιτάχυνσης το 2010 και του τσουνάμι της Ιαπωνίας το 2011, και πιο πρόσφατα την έλλειψη ημιαγωγών.

Υπό την εποπτεία του Toyoda, η εταιρεία ξεπέρασε αυτές τις προκλήσεις για να επιτύχει ρεκόρ πωλήσεων και κερδών και να εδραιώσει τον τίτλο της ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Μεταξύ των προκλήσεων του Sato θα είναι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς η Toyota έχει καθυστερήσει λίγο σε αυτό τον τομέα σε σύγκριση με άλλες εταιρείες, την αυτόνομη οδήγηση, το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα της γραμμής παραγωγής και τη συνδεσιμότητα.

O Koji Sato δηλώνει αποφασισμένος να διαφοροποιηθεί από το παρελθόν της Toyota και να οδηγήσει την εταιρεία στην εξέλιξη αυτοκινήτων που είναι κομψά και διασκεδαστικά στην οδήγηση. Τα τελευταία χρόνια, η Toyota έχει εντείνει την πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση, επενδύοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες με στόχο την πώληση 3,5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων τη χρονιά του 2030.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!