Έναρξη παραγωγής για την BWM iX5 Hydrogen

Εκκίνηση παραγωγής για την iX5 με τεχνολογία κυψελών καυσίμου που θα αξιοποιηθεί για ερευνητικούς σκοπούς της ΒΜW σε ό,τι αφορά την υδρογονοκίνηση

Έναρξη παραγωγής για την BWM iX5 Hydrogen

Εκκίνηση παραγωγής για την iX5 με τεχνολογία κυψελών καυσίμου που θα αξιοποιηθεί για ερευνητικούς σκοπούς της ΒΜW σε ό,τι αφορά την υδρογονοκίνηση

Mετά από εκτεταμένες δοκιμές εξέλιξης η βαυαρική φίρμα, ανακοίνωσε την εκκίνηση της παραγωγής για την υδρογονοκίνητη έκδοση της iX5 χωρίς ωστόσο, τουλάχιστον, προς το παρόν να πρόκειται για ευρεία παραγωγή αλλά για ένα μικρό στόλο ο οποίος θα αξιοποιηθεί για λόγους επίδειξης αλλά και έρευνας.

Το πειραματικό μοντέλο επωφελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ -ένα για κάθε άξονα- με συνδυαστική ισχύ 375 ίππων, τα οποία «ανήκουν» στην πέμπτη γενιά eDrive η οποία εφοδιάζει την i7 και το iX.

Παρά τις τεχνολογικές ομοιότητες με τις  παραπάνω ηλεκτροκίνητες BMW, η συγκεκριμένη iX5 δεν αντλεί την ενέργειά της από μπαταρία ιόντων λιθίου, αλλά την παράγει μέσω της χημικής αντίδρασης μεταξύ υδρογόνου και ατμοσφαιρικού αέρα χάρη στην παρουσία συστήματος κυψελών καυσίμου το οποίο μπορεί να παραγάγει έως και 125 KW ενέργειας. Παράλληλα, η θερμότητα που εκλύεται από τη διαδικασία αξιοποιείται για το σύστημα θέρμανσης του θαλάμου επιβατών, όταν απαιτείται.

Το σύστημα κυψελών καυσίμου το οποίο έχει εξελιχθεί με την συνδρομή της Toyota, τροφοδοτείται από δύο δεξαμενές υδρογόνου υπό πίεση 700 bar που φιλοξενούν έξι κιλά υδρογόνου και  τοποθετούνται κάτω από το πάτωμα στο μπροστινό τμήμα εκεί που φυσιολογικά στις συμβατικές κατασκευές, φιλοξενείται το κιβώτιο.

Προκειμένου να γίνει εφικτή η τοποθέτηση των δύο δεξαμενών, η BMW έχει ανασχεδιάσει κατά ένα μέρος το πάτωμα της iX5 προκειμένου να φιλοξενήσει τις δύο δεξαμενές, το κύκλωμα των 400 Volt, την μπαταρία και φυσικά το σύστημα κυψελών καυσίμου που τοποθετείται κάτω από το καπό.

Σε ό,τι αφορά το πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου συνόλου εκτός, του προφανούς, δηλαδή της ενεργειακής αυτάρκειας και του μηδενικού αποτυπώματος για το περιβάλλον, οι δοκιμές της iX5 στον Αρκτικό Κύκλο, έχουν καταδείξει ότι, σε αντίθεση με την πλειονότητα των συμβατικών ηλεκτροκίνητων μοντέλων της,  η αυτονομία της δεν επηρεάζεται ακόμα και σε θερμοκρασίες έως και -20 βαθμών Κελσίου. Παράλληλα, ο ανεφοδιασμός σε υδρογόνο απαιτεί μόλις λίγα λεπτά κάτι που καθιστά την συγκεκριμένη τεχνολογία σαφώς καλύτερη από την αμιγή ηλεκτροκίνηση, σε ό,τι αφορά αυτήν την παράμετρο.

Ένα άλλο πλεονέκτημα της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι ότι, ελλείψει μεγάλων μπαταριών, οι αντίστοιχες κατασκευές είναι σαφώς ελαφρύτερες σε σχέση με τις συμβατικές ηλεκτροκίνητες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε όρους άνεσης, αλλά και ικανοτήτων ενώ, απαιτεί λιγότερη «αφοσίωση» από τους μηχανικούς ώστε να βρεθεί η ιδανική ισορροπία του πλαισίου.

Αν και προς το παρόν η BMW δεν ξεκαθαρίζει τις προθέσεις της σε σχέση με την μελλοντική χρήση της iX5 και της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, δεν αποκλείεται στο μέλλον η υδρογονοκίνητη iX5 να οδηγηθεί και στην μαζική παραγωγή με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα υπάρξει και η απαιτούμενη υποδομή σε όρους ανεφοδιασμού.

«Η παραγωγής της BMW iX5 Hydrogen και του συστήματος κυψελών καυσίμου αποδεικνύει την ευελιξία μας και την αδιαμφισβήτητη τεχνογνωσία μας στην παραγωγή μικρής κλίμακας. Δείχνει ότι διαθέτουμε ήδη την απαιτούμενη πείρα για να ενσωματώσουμε, εφόσον χρειαστεί, γραμμές παραγωγής υδρογονοκίνητων στα BMW iFactory ως εναλλακτικές μορφές μετακίνησης», δήλωσε ο επικεφαλής παραγωγής της BMW, Milan Nedelijkovic.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!