Με αιχμηρή σχεδίαση το επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό Lexus RZ 450e

Λίγο πριν την κυκλοφορία του νέου ηλεκτρικού SUV, η Lexus δημοσίευσε περισσότερες εικόνες του μοντέλου που χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το Toyota bZ4X.

Με αιχμηρή σχεδίαση το επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό Lexus RZ 450e

Λίγο πριν την κυκλοφορία του νέου ηλεκτρικού SUV, η Lexus δημοσίευσε περισσότερες εικόνες του μοντέλου που χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το Toyota bZ4X.

Η Lexus ετοιμάζεται για την παρουσίαση του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, του RZ 450e και δημοσίευσε περισσότερες εικόνες teaser με λεπτομέρειες του SUV που θα κυκλοφορήσει την άνοιξη και θα ανταγωνιστεί τα Tesla Model Y και Skoda Enyaq. Θα βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA όπως τα «αδέρφια» του Toyota bZ4X και Subaru Solterra.

Μικρές λεπτομέρειες διαφοροποιούν τα τρία μοντέλα, όπως το εμπρός μέρος, που στο Lexus είναι πιο λείο από το bZ4X, ενώ στο πίσω μέρος έχει έναν πιο επιθετικό διαχύτη, ένα ζευγάρι πτερύγια και μια αεροτομή τύπου ducktail στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Η έντονη πλαστική επένδυση των θόλων και των προφυλακτήρων του Toyota, σε αυτό το μοντέλο έχει «μαλακώσει» για να δώσει μια πιο καθαρή και premium εμφάνιση.

Παρά τις καινούριες εικόνες ακόμα δεν έχουμε δει την καμπίνα του Lexus RZ. Η εταιρεία δημοσιοποίησε ένα σύντομο βίντεο teaser που έδειχνε τον Akio Toyoda να οδηγεί ένα πρωτότυπο RZ, σε πίστα και δίπλα του βρισκόταν ο πρόεδρος της εταιρείας, Koji Sato. Στο video δεν φάνηκε ξεκάθαρα το εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών, αλλά καταφέραμε να διακρίνουμε ότι μοιάζει να έχει ίδια διάταξη με το bZ4X, με την ψηλή κεντρική κονσόλα και πενταθέσια διαμόρφωση. Το Subaru Solterra δεν έχει πολλές διαφορές από το bZ4X και αναμένουμε ότι η Lexus θα υιοθετήσει την ίδια στρατηγική, διατηρώντας και το σύστημα infotainment.

Καθώς χρησιμοποιεί την πλατφόρμα e-TNGA, το Lexus RZ θα είναι διαθέσιμο με την μπαταρία 71,4 kWh και δύο κινητήρες, όπως η κορυφαία έκδοση του Toyota bZ4X. Εκεί το σύστημα παράγει 218 ίππους και 336 Nm ροπής, που του δίνουν επιτάχυνση 0-100 σε 7,7 δευτερόλεπτα και μέγιστη αυτονομία 450 χιλιομέτρων. Το RZ θα εφοδιάζεται με το DIRECT4, ένα σύστημα τετρακίνησης που παρακολουθεί συνεχώς την ισχύ στους τροχούς και την προσαρμόζει με βάση το πόσο πατά ο οδηγός το γκάζι, τη γωνία του τιμονιού και τις συνθήκες του δρόμου.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στο RZ να αλλάζει «από προσθιοκίνητο σε πισωκίνητο και οτιδήποτε ενδιάμεσο, εν ριπή οφθαλμού». Άλλες τεχνικές καινοτομίες περιλαμβάνουν την τεχνολογία steer-by-wire, η οποία καταργεί τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των εμπρός τροχών και βελτιώνει την απόκριση του τιμονιού για να μεγιστοποιήσει τα πλεονεκτήματα του DIRECT4.

Ενδεχομένως το αυτοκίνητο να μην έχει εμπρός από τον οδηγό ένα παραδοσιακό, στρογγυλό τιμόνι. Άλλωστε η μάρκα έχει αναφερθεί σε έναν μηχανισμό που επιτρέπει ορατότητα στον πίνακα οργάνων, όχι μέσα από ένα συμβατικό τιμόνι. Ωστόσο είναι πιθανό το στρογγυλό τιμόνι να προσφέρεται προαιρετικά.

Η Lexus δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει πληροφορίες για το κόστος του RZ, όμως με δεδομένο ότι έχει περίπου το ίδιο μήκος με το υβριδικό RX, αναμένεται να τοποθετηθεί στην κορυφή των SUV της μάρκας, με τιμή που θα αρχίζει τουλάχιστον από τις 60.000 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!