O Finn Thomasen, Διευθυντής Επικοινωνίας στην Ford Ευρώπης επιβεβαίωσε και επίσημα ότι έκλεισαν οι εργοστασιακές παραγγελίες για το Focus ST.
Αυτό σημαίνει πως το τελευταίο βενζινοκίνητο hot-hatch της Ford θα είναι διαθέσιμο μόνο σε αποθέματα αντιπροσώπων. Η παραγωγή στο εργοστάσιο Saarlouis της Γερμανίας αναμένεται να σταματήσει τον Νοέμβριο του 2025, μαζί με το κανονικό Focus.
H κατηγορία των hot hatchback ετοιμάζεται πλέον να μεταβεί στην ηλεκτρική εποχή. Τα «παραδοσιακά» βενζινοκίνητα μοντέλα, ούτε λίγο ούτε πολύ έχουν εξαφανιστεί, μετά την απόσυρση του Peugeot 208 GTi, του Renault Clio RS και του Ford Fiesta ST.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Ειδικά η Ford ήταν ένας από τους πιο ισχυρούς «παίκτες» στην κατηγορία. Από την δεκαετία του ’80 και τα πρώτα «καυτά» Fiesta SuperSport και XR2, μέχρι την δεκαετία του 2000 και τα Focus ST και RS, η εταιρεία κυριαρχούσε στους δρόμους (και στη καρδιά) των petrolheads που έψαχναν να βρουν οικονομικά αλλά γρήγορα και διασκεδαστικά στον δρόμο μοντέλα.
Το τέλος της παραγωγής του Focus σημαίνει ότι από τον Νοέμβριο τα μόνα θερμικά μοντέλα στην γκάμα της Ford στην Ελλάδα θα είναι τα Kuga και Puma, καθώς και η Mustang. Η εταιρεία επιδιώκει να προχωρήσει στην αμιγώς ηλεκτρική εποχή με μια σειρά από νέα SUV μοντέλα, όπως το Puma Gen-E, το Explorer και το Capri.
Αυτό δε σημαίνει όμως ότι η Ford θα εγκαταλείψει για πάντα την κατηγορία των hot hatchback. Ήδη υπάρχουν φήμες για επιστροφή του μικρότερου Fiesta, με την βοήθεια της Volkswagen, ενω ο επικεφαλής μάρκετινγκ προϊόντων της Ford στην Ευρώπη, Jan Herzog, δήλωσε τον Απρίλιο στο Auto Express ότι η εταιρεία «θα ήθελε πολύ να μπει στην παραγωγή μια έκδοση ST ή RS» των EV μοντέλων της. Μπορεί βέβαια να χρειαστεί να περιμένουμε λίγο καιρό για τις εκδόσεις ST και RS των ηλεκτρικών Ford, ωστόσο φαίνεται πως η ιδέα υπάρχει στο μυαλό των στελεχών και των μηχανικών της εταιρείας.
Την απόφαση της Ford αναμένεται να επηρεάσει και η άφιξη του νέου Peugeot 208 GTi, το οποίο θα αναγεννηθεί ως ηλεκτρικό μοντέλο και θα παρουσιαστεί επίσημα στις 13 Ιουνίου.