Η Mercedes-Benz αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες για την νέα CLA, η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της εντός του 2025.
Η CLA θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιεί και την ολοκαίνουργια πλατφόρμα, ονόματι MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), η οποία έχει σχεδιαστεί από το μηδέν ως αμιγώς ηλεκτρική.
Την ίδια πλατφόρμα θα υιοθετήσουν αργότερα τόσο η νέα CLA Shooting Brake, καθώς και δύο SUV.
Αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις
Η νέα πλατφόρμα διαθέτει το λεγόμενο “skateboard chassis” μια υποδομή σχεδιασμένη κυρίως για ηλεκτρικά οχήματα, που περιλαμβάνει τα αντίστοιχα εξαρτήματα κίνησης και ανάρτησης.
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που ενσωματώνει η Mercedes-Benz είναι το πρώτο από μια νέα γενιά ηλεκτρικών μονάδων (EDU 2.0), που σχεδιάστηκαν εξ’ ολοκλήρου από τους μηχανικούς της εταιρείας και ενσωματώνουν τεχνολογίες υψηλής απόδοσης.
Κίνηση στη νέα Mercedes-Benz CLA θα δίνει – μεταξύ άλλων – ο νέος ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 272 ίππων. Για πρώτη φορά θα διαθέτει αρχιτεκτονική 800V, η οποία επιτρέπει ταχύτατες φορτίσεις που στην περίπτωση της πρωτότυπης CLA φτάνει τα 300 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 10 λεπτά φόρτισης, νούμερο παρεμφερές με αυτό που υποστηρίζει πως θα επιτυγχάνει και η αμιγώς ηλεκτρική BMW Σειρά 3.
Στην περίπτωση των τετρακίνητων μοντέλων (4MATIC), υπάρχει ακόμα ένας νέος ηλεκτροκινητήρας 80 kW (109 ίππων), ο οποίος φιλοξενείται -χάρη στη νέα πλατφόρμα- στο πίσω τμήμα, δίνοντας ενέργεια στους πίσω τροχούς σε αστραπιαίο χρόνο, όταν χρειάζεται. Το νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης υπόσχεται σύμφωνα με την Mercedes-Benz αυτονομία 750 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.
Όλα τα νέα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα ΜΜΑ, συμπεριλαμβανομένης και της CLA, θα εξοπλίζονται με δύο διαφορετικές επιλογές μπαταρίας: Η μεγάλη χωρητικότητας 85 kWh (NMC) χρησιμοποιεί χημικές ουσίες που αυξάνουν την ενεργειακή πυκνότητα κατά 20% σε σχέση με τις παραδοσιακές μπαταρίες. Η ενεργειακή πυκνότητα όγκου φτάνει τα 680 Wh/l, ενώ η ποσότητα κοβαλτίου έχει μειωθεί σημαντικά. Η δεύτερη μπαταρία έχει χωρητικότητα 58 kWh και είναι τεχνολογίας LFP. Η ενεργειακή πυκνότητα όγκου σε αυτή την περίπτωση είναι 450 Wh/l.
Χάρη σε αυτή την υψηλή αυτονομία, μια πρωτότυπη εκδοχή της αμιγώς ηλεκτρικής CLA κατάφερε να καλύψει 3.717 χιλιόμετρα σε 24 ώρες στην πίστα δοκιμών Nardο στη νότια Ιταλία. Η Porsche Taycan έκανε την ίδια δοκιμή το 2019 και κάλυψε 3.425 χιλιόμετρα.
Εκδόσεις βενζίνης / hybrid
Από την γκάμα κινητήρων ωστόσο δε θα απουσιάζουν και οι βενζινοκίνητες – υβριδικές εκδόσεις. Ο νέος 1.500άρης 4κύλινδρος κινητήρας (Μ 252) που λειτουργεί στον κύκλο Miller θα διαθέτει τεχνολογία NANOSLIDE, η οποία σύμφωνα με την Mercedes-Benz μειώνει τις τριβές και ενισχύει την ανθεκτικότητα του κινητήρα.
Ο νέος κινητήρας συνεργάζεται με το καινούργιο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8F-eDCT (διπλού συμπλέκτη), στο οποίο βρίσκεται τοποθετημένο ένα ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 27 ίππων. Το σύστημα ολοκληρώνεται με μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 1,3 kWh, που μπορεί να προσφέρει επαρκή ενεργεία για ηλεκτρική οδήγηση εντός πόλης και κίνηση έως τα 100 χλμ./ώρα χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τα νέα υβριδικά μοντέλα της Mercedes-Benz θα είναι διαθέσιμα σε τρεις εκδόσεις ισχύος: 136 ίππους και 200 Nm ροπής, 164 ίππους και 250 Nm ροπής, και τέλος 191 ίππους και 300 Nm ροπής, με επιπλέον 27 ίππους από τον ηλεκτρικό κινητήρα.
Εμφανισιακά, η Mercedes-Benz μας έχει ήδη δώσει μια εικόνα από την νέα CLA, η οποία ωστόσο καλύπτεται από έντονο καμουφλάζ, εμποδίζοντάς μας από το να έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα από τις σχεδιαστικές της λεπτομέρειες. Βλέπουμε όμως ότι τα φωτιστικά σώματα φαίνονται επανασχεδιασμένα, όπως και ο προφυλακτήρας, εναρμονίζοντας το μοντέλο με την υπόλοιπη γκάμα της Mercedes-Benz.
Στο εσωτερικό θα υπάρχουν περισσότερες αλλαγές, καθώς η CLA θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα διαθέτει το νέο λειτουργικό σύστημα της Mercedes-Benz (MB.OS), το οποίο περιλαμβάνει ψηφιακή υποστήριξη με τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό το σύστημα σχεδιάστηκε σύμφωνα με την εταιρεία για να βελτιώνει τη σχέση αυτοκινήτου-οδηγού με «φυσική, διαισθητική αλληλεπίδραση και προληπτική υποστήριξη».