Η εποχή των θηριωδών κινητήρων W12 τελείωσε για την Bentley. Ο τελευταίος 6λιτρος δωδεκακύλινδρος κινητήρας εγκατέλειψε το εργοστάσιο του Crewe, κλείνοντας 21 χρόνια στην παραγωγή.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από την Volkswagen, στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και μπήκε πρώτη φορά στην παραγωγή το 2001 στο Audi A8.
Δύο χρόνια αργότερα, μια ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση του ίδιου κινητήρα κατέληξε στην Bentley Continental GT, η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 2003. Η Bentley αύξησε την ισχύ με 2 turbo, φέρνοντας την συνολική ιπποδύναμη στους 560 ίππους και την ροπή στα 479 Nm.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Σταδιακά και με το πέρασμα των χρόνων, ο κινητήρας δέχτηκε επιπρόσθετες παρεμβάσεις, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τα νούμερα αυτά. Ωστόσο, η άφιξη του νέου υβριδικού V8 με 782 ίππους και 1.000 Nm ροπής σήμανε και το τέλος της παραγωγής του W12.
Συνολικά κατασκευάστηκαν πάνω από 100.000 τέτοιοι κινητήρες, οι οποίοι βρέθηκαν στην Continental GT, την Flying Spur, αλλά και την Bentayga.
Για αυτή την ειδική περίσταση, πραγματοποιήθηκε στο Bentley Heritage Garage στο Crewe ένα αναμνηστικό γεύμα για τις ομάδες συναρμολόγησης και έρευνας και ανάπτυξης της W12. Στη συνέχεια, οι καλεσμένοι συγκεντρώθηκαν για να βγάλουν μια αναμνηστική φωτογραφία με τον W12 στο Pyms Lane Plaza. Οι παρευρισκόμενοι έλαβαν επίσης ως δώρο ένα έμβολο από κινητήρα W12 ως ένα ιδιαίτερο αναμνηστικό.