H κατηγορία των οικογενειακών SUV είναι μία από τις πιο δημοφιλείς στην ελληνική αγορά, πίσω μόνο από αυτή των B-SUV πόλης.
Οι κατασκευαστές παλεύουν να κερδίσουν τους υποψήφιους αγοραστές, δημιουργώντας οχήματα τα οποία προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες νέων οικογενειών, προσφέροντας αυξημένους χώρους, ασφάλεια, οικονομία και υψηλή τεχνολογία.
Σε αυτό το άρθρο θα βρείτε συγκεντρωτικά τις δοκιμές 5 υβριδικών οικογενειακών SUV, καθώς και links για περισσότερες πληροφορίες.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- Cupra: Νέο προωθητικό πρόγραμμα για τα E-Hybrid μοντέλα
- Alfa Romeo Junior με χαμηλότερη τιμή από 25.320 €
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Hyundai Tucson 1.6T 48V 160 PS N-Line
Στο ανανεωμένο Hyundai Tucson που ακολουθεί την εξελικτική λογική και ουσιαστικά ασχολείται με σημαντικότερα θέματα που το ωφελούν συνολικά, η προσφορά συνοδεύεται και από δελεαστική, χαμηλότερη τιμή.
Ως ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της Hyundai το Tucson αποκτά έναν νέο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο που αποτελεί και την βάση στην γκάμα Tucson. Ο βασικός κινητήρας είναι ένας 4κύλινδρος turbo βενζίνης 1,6 λίτρων με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V (ηλεκτροκινητήρας 17 ίππων, 55 Nm ροπής και μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kWh), συνολικής ισχύος 160 ίππων και 265 Nm ροπής.
Πρακτικά καταφέρνει χωρίς δυσκολίες και δείχνει γρήγορο, πόσο μάλιστα για C-SUV σχεδόν 1.700 κιλών. Απεικονίζεται άλλωστε σε αίσθηση και επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τις επιδόσεις του (194 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας και 9,9 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα).
Δείτε περισσότερα για το Hyundai Tucson 1.6T 48V 160 PS N-Line
Ford Kuga Active X 2.5L FHEV 183PS AWD Auto
Οπτικά, το εμπρός μέρος του νέου Ford Kuga FHEV είναι τώρα ακόμα πιο μυώδες και επιβλητικό με τα νέα φωτιστικά σώματα και την χαρακτηριστική μπάρα LED που εκτείνεται σε όλο το πλάτος να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Το 2,5λιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ των που κρύβει στα σωθικά του λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και συνυπάρχει με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 125 ίππων που εισπράττει ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,1 kWh. Μια ικανή απόδοση για να του δώσουν την δυνατότητα της αμιγούς ηλεκτρικής μετακίνησης σε ποσοστό έως και 64% σύμφωνα με την Ford. Η συνδυαστική λειτουργία βενζινοκινητήρα των 2.488 κ.εκ. με εκείνη του ηλεκτροκινητήρα προσφέρει 183 ίππους, απόδοση ικανή για καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα.) παρά τα σχεδόν 1.800 κιλά του.
Ο συνδυασμός των κινητήρων επιτρέπει γοητευτικές καταναλώσεις κάτω των 5 λτ./100 χλμ. σημαντικές παύσεις του βενζινοκινητήρα που εξασφαλίζουν την ήσυχη μετακίνηση και αν το κυνηγήσεις, αναζητώντας το μέγιστο, δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 7 λτ./100 χλμ. Πρακτικά και με βάση το ρεζερβουάρ των 54 λίτρων, αυτό μεταφράζεται σε περίπου 800 χλμ. αυτονομίας που απλώνουν εύκολα πάνω από τα χίλια, με ελαφρύ πόδι και συνέπεια οικονομίας.
Δείτε περισσότερα για το Ford Kuga Active X 2.5L FHEV 183PS AWD Auto
MG ZS MAX 1.5 Hybrid+
Η MG συνεχίζει την ισχυροποίηση της θέσης της στην ελληνική αγορά με ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον μοντέλο. Το ZS MAX Hybrid+ είναι ολοκαίνουριο και τοποθετείται σε μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες της αγοράς.
Το υβριδικό σύστημα του ZS MAX Hybrid+ αποτελείται από έναν 1.500άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 102 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, ένα αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων, μια μπαταρία 1,83 kWh και μια γεννήτρια 45 kW.
Η συνδυαστική απόδοση που φτάνει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς ανέρχεται σε 197 ίππους και 465 Nm ροπής. Νούμερα που εξασφαλίζουν κορυφαίες επιταχύνσεις στο βάρους 1.420 κιλών SUV, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7’’) όσο κι εν κινήσει. Προϋπόθεση γι’ αυτό, βέβαια, είναι να υπάρχει επαρκής ενέργεια στη μπαταρία. Σε αυτή τη συνθήκη το ZS MAX είναι ζωηρό από χαμηλά χάρη στην αμεσότητα του ηλεκτρικού μοτέρ και επιταχύνει με σθένος και γραμμικά, ειδικά αν έχεις επιλέξει το Sport mode οδήγησης (Eco και Normal τα άλλα δύο).
Δείτε περισσότερα για το MG ZS MAX 1.5 Hybrid+
Suzuki S-Cross 1.4Τ 48V Hybrid 2WD 129 PS
Στόχος για τους Ιάπωνες ήταν και παραμένει το αυτονόητο! Η δημιουργία ενός αυθεντικού SUV με σχεδίαση που προσελκύει και δυνατότητες που γοητεύουν, που να συνδυάζει ιδανικά δύο διαφορετικούς κόσμους, τους οποίους η Suzuki γνωρίζει πολύ καλά, είτε η κουβέντα περιστρέφεται στα πρακτικά οικογενειακά αυτοκίνητα, είτε αναλώνεται γύρω από την εκδρομική αναζήτηση στη φύση. Το Suzuki S-Cross συνδυάζει λοιπόν δύο κόσμους σε ένα κομψό, πλούσια εξοπλισμένο και τεχνολογικά προηγμένο πακέτο, που συνολικά, αξίζει να το γνωρίσεις!
Η καρδιά του S-Cross είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος Boosterjet, 1.400άρης, απόδοσης 129 ίππων και 235 Nm ροπή και με μεγάλο εύρος απόδοσης που διευκολύνει στην χρήση είτε αναζητάς τις επιδόσεις είτε την ευκολία σου στην πραγματική αστική μετακίνηση. Ο κινητήρας συνδυάζεται δε με σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης 48 Volt και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά για ακομα καλύτερη αντιμετώπιση της κίνησης στην πόλη, υπάρχει και με 6άρι αυτόματο.
Οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα), συμβαδίζουν με την γεμάτη απόδοση του συνόλου και το S-Cross εκτός από γρήγορο, δεν εμφανίζεται σπάταλο στην βενζίνη. Ένδειξη της εύστοχης ήπιας υβριδικής βοήθειας είναι ότι η καθημερινότητα εκπληρώνεται με καταναλώσεις έως 6,5 λτ./100 χλμ, ενώ ακόμα και στο κυνήγι των επιδόσεων δεν θα ξεπεράσει τα 8 λτ./100 χλμ..
Δείτε περισσότερα για το Suzuki S-Cross 1.4Τ 48V Hybrid 2WD 129 PS
Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 PS
Οι σχεδιαστές του C-HR πέτυχαν διάνα. Το ιαπωνικό SUV πείθει τη ματιά σου να ασχοληθεί με την τολμηρή σχεδίαση και τις αιχμηρές λεπτομέρειες του αμαξώματος.
Η γκάμα του νέου C-HR απαρτίζεται αποκλειστικά από υβριδικές επιλογές. Στην περίπτωσή μας έχουμε την εισαγωγική έκδοση Hybrid 140 η οποία συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία 0,41 kWh και αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 140 ίππους, χαρίζοντας καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό C-SUV.
Για το 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 9,9’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Στην πράξη, η απόκριση στο γκάζι είναι καλή και η επιτάχυνση άμεση και δυνατή. Το πιο σημαντικό ωστόσο είναι πως έχει βελτιωθεί σημαντικά η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, έτσι ώστε ο θόρυβος κατά την επιτάχυνση να είναι αισθητά μειωμένος – βοηθά βέβαια σε αυτό και η καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας.
Δείτε περισσότερα για το Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 PS