Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα βρίσκεται συνολικά σε ανάκαμψη, μετά το πέρας της πανδημίας του κορωνοϊού.
Είναι επομένως λογικό οι κατασκευαστές να επιδιώκουν να παρουσιάσουν στη χώρα μας πολλά νέα μοντέλα, τα οποία θα επιδιώκουν να κεντρίσουν την προσοχή και το ενδιαφέρον του αγοραστικού – και όχι μόνο – κοινού.
Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα από τα 10 νέα μοντέλα τα οποία θα βρίσκονται στις αντιπροσωπείες μέσα στον Σεπτέμβριο του 2024, καθώς και σχετικά links με περισσότερες πληροφορίες.
Cupra: Νέα Leon και Formentor
Και οι δύο περιπτώσεις είναι εμβληματικές για την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία. Τα ανανεωμένα Cupra Formentor και Cupra Leon αναδεικνύουν την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, καθώς ο όμιλος Volkswagen στρέφει την Seat κυρίως προς την μικροκινητικότητα. Οι αθλητικές αναλογίες και ο χαρακτήρας και στα δυο μοντέλα γίνονται ακόμα πιο εμφανείς, με την 5η πόρτα να αναγράφει Cupra και η ταυτότητα του μοντέλου να φανερώνεται με διακριτικότητα στο πλάι των φωτιστικών σωμάτων.
Η πιο εμπορική επιλογή για Leon και Formentor θα είναι ο 1,5 TSI κινητήρας των 150 ίππων (1,5 eTSI με ήπια υβριδικό σύστημα και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη). Οδηγικά και στις δυο περιπτώσεις εισπράττεις μια μεστή αίσθηση συμπεριφοράς που ξεκινά από τον τρόπο που μεταφέρει τις πληροφορίες από πηδάλια, ανάρτηση, πλαίσιο και φρένα. Η νέα plug-in εκδοχή της εταιρίας, με τον 1,5 TSI αντί τον 1,4 TSI, έρχεται αναβαθμισμένη και στο υβριδικό της σύστημα με μεγαλύτερη μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh (συνδυαστικής απόδοσης 204 ή 272ίππων) υποστηρίζει ταχυφόρτιση 50 kW και διπλασιάζει την ηλεκτρική της αυτονομία στα 100 χλμ..
Δείτε περισσότερα για τα Cupra Leon και Formentor
Fiat: Νέα 600 και 600e
Το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 600e έρχεται να πλαισιώσει το Fiat 600 Hybrid. Το τελευταίο διαθέτει ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης (Mild Hybrid) και μαζί με το 600e συνθέτουν την πλήρως εξηλεκτρισμένη πρόταση της Fiat στα B-SUV. Σχεδιαστικά, είναι άμεσα εμφανής η συγγένεια με το 500e, το οποίο βέβαια με τη σειρά του αποτελεί ουσιαστικά μια εκμοντερνισμένη – και απόλυτα πετυχημένη – εκδοχή του θρυλικού Fiat 500.
Η υβριδική έκδοση του 600 συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με ισχύ 100 ίππων που λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller, μια μπαταρία ιόντων λιθίου τάσης 48V και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Στο τελευταίο ενσωματώνεται ο ηλεκτροκινητήρας των 28,6 ίππων, το inverter και η κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος μετάδοσης.
Το ηλεκτρικό 600e θα είναι πολύ νωρίτερα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, στα τέλη του ’23 με αρχές του ’24. Το σύστημα κίνησης απαρτίζεται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 156 ίππων και μια συστοιχία μπαταριών με χωρητικότητα 54 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία πάνω από 400 χλμ.. Μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως 100 kW (DC) και να φτάνει στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα. Οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα καλύτερες από την έκδοση Hybrid (0-100 χλμ./ώρα σε 9”).
Δείτε περισσότερα για τα Fiat 600 και 600e
Kia: Ανανεωμένα EV6 και Picanto
Τα δύο κορεάτικα μοντέλα αντικατοπτρίζουν τις επιθυμίες δύο διαφορετικών τύπων αγοραστών. Από την μία πλευρά το EV6 είναι το αμιγώς ηλεκτρικό σπορ crossover το οποίο, στην κορυφαία έκδοση GT είναι το πιο ισχυρό και το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής της Kia μέχρι σήμερα. Από την άλλη πλευρά της γκάμας, το Picanto έχει ως πεδίο δράσης την πόλη, με κύριο “όπλο” του τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις.
Και τα δύο μοντέλα θα ανανεωθούν και θα έρθουν στην ελληνική αγορά, υιοθετώντας την νέα σχεδιαστική γλώσσα της Kia, την οποία έχουμε δει τόσο στο EV9 όσο και στο ανανεωμένο Sorento. To Picanto θα διατίθεται πλέον με νέες επιλογές ζαντών καθώς και με νέο εξοπλισμό τεχνολογίας στο εσωτερικό.
Οι αλλαγές στο EV6 θα είναι πιο εκτεταμένες, καθώς θα αποκτήσει ένα τροποποιημένο σύστημα ανάρτησης, προκειμένου να βελτιώσει την άνεση τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, ενώ πρόσθεσε και ηχομονωτικά υλικά γύρω από το ηλεκτρικό μοτέρ για να μειώσει τον θόρυβό του. Η μπαταρία είναι επίσης μεγαλύτερη, καθώς είναι πλέον χωρητικότητας 84 kWh σε σχέση με τα 77,4 kWh που ήταν το τωρινό μοντέλο.
Δείτε περισσότερα για τo Kia EV6
Δείτε περισσότερα για τo Kia Picanto
Skoda: Ανανεωμένα Scala και Kamiq
Η Skoda παρουσίασε τα ανανεωμένα Scala και Kamiq, δυο μοντέλα τα οποία έχουν γνωρίσει σημαντική επιτυχία τα τελευταία χρόνια με πάνω από 670.000 συνδυαστικές πωλήσεις. Το Scala πρόκειται για την πρόταση της Skoda στα μικρομεσαία αυτοκίνητα, ενώ το Kamiq τοποθετείται στην B-SUV κατηγορία.
Εξωτερικά οι επανασχεδιασμένες μπροστινές και πίσω ποδιές και τα έντονα σχεδιασμένα φωτιστικά σώματα ενισχύουν περισσότερο το σπορ στοιχείο του Scala, ενώ αυξάνουν την SUV παρουσία του Kamiq. Στο εσωτερικό υπάρχουν τεχνολογικές αναβαθμίσεις που ανανεώνουν την καμπίνα και των δύο μοντέλων. Με την στάνταρ ψηφιακή οθόνη 8 ιντσών, ο πίνακας οργάνων είναι πλέον πλήρως ψηφιακός. Στο κέντρο υπάρχει μία ακόμα οθόνη, επίσης 8 ιντσών, αποκλειστικά για το infotainment.
Όσον αφορά την γκάμα κινητήρων, οι τρικύλινδροι κινητήρες 1 λίτρου TSI προέρχονται πλέον από τη γενιά evo2 της οικογένειας EA211. Ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων TSI διατίθεται με βελτιστοποιημένο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT+ και αποδίδει 150 ίππους.
Δείτε περισσότερα για τα Skoda Scala και Kamiq
smart: Νέα #1 και #3
Η smart δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Έχει μία ιστορία 30 ετών, άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Mercedes–Benz αλλά και με την ηλεκτροκίνηση. Τα ολοκαίνουρια smart #1 και smart #3 παρουσιάστηκαν επίσημα στα μέσα Μαΐου. Αμφότερα αποτελούν το πρώτο δείγμα γραφής της αναγεννημένης smart και αποκαλύπτουν το νέο σχεδιαστικό DNA της μάρκας.
Το μήκους 4,27 μ. smart #1 εκμεταλλεύεται στο έπακρο το μακρύ μεταξόνιο των 2,75 μ. για να προσφέρει ένα εντυπωσιακά ευρύχωρο και φωτεινό εσωτερικό. Aντίστοιχα, το μήκους 4,4 μέτρων smart #3 διακρίνεται – όπως και το μικρότερο smart #1 – για τους μεγάλους χώρους και την hi–tech καμπίνα με τις δύο οθόνες, μία 9.2’’ για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία 12.8’’ για το infotainment.
Δείτε περισσότερα για τα smart #1 και #3