Τα SUV παραμένουν διαχρονικά δημοφιλή στις παγκόσμιες αγορές και είναι λογικό οι αυτοκινητοβιομηχανίες να τα εξελίσσουν διαρκώς για να προσφέρουν άνεση, χώρους, επιδόσεις και οικονομία.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τρία από τα πιο νέα SUV της αγοράς, τα οποία παρουσιάστηκαν στο εξωτερικό και τα οποία σύντομα θα βρίσκονται στους ελληνικούς δρόμους.
Παρακάτω θα βρείτε τόσο μια πρώτη εικόνα για το κάθε ένα από αυτά, αλλά και σχετικά links για περισσότερες πληροφορίες.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Nissan Qashqai
Οδηγικά, το νέο Qashqai διατηρεί την premium αίσθηση που χαρακτήριζε το προ-facelift μοντέλο. Κυριαρχεί φυσικά η ποιοτική κύλιση και το υψηλό επίπεδο άνεσης που κάνουν τις καθημερινές αστικές διαδρομές και τα μεγάλα ταξίδια πιο ξεκούραστα και ήσυχα.
Παράλληλα, η ανάρτηση ελέγχει με μαεστρία τις κινήσεις του αμαξώματος και προσφέρει μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία βασισμένη στην ηρεμία και την αποτελεσματικότητα, κάνοντας κάθε μετακίνηση ξέγνοιαστη και ασφαλή. Στα θετικά και το σύστημα e-Pedal που επιβραδύνει το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Βολικό, τόσο στην οδήγηση στην πόλη όσο και σε επαρχιακή διαδρομή με συνεχείς στροφές.
Το ανανεωμένο Qashqai βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της Nissan στην Ελλάδα και είναι διαθέσιμο για παραγγελία με ανταγωνιστικές μάλιστα τιμές που ξεκινούν από 29.990 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, οι τιμές ανά έκδοση έχουν ως εξής:
- Qashqai 1.3 Mild Hybrid 140PS M/T: από 29.990 €
- Qashqai 1.3 Mild Hybrid 158PS X-Tronic: από 32.990 €
- Qashqai 1.3 Mild Hybrid 158PS X-Tronic 4WD: από 36.990 €
- Qashqai 1.5 e-Power 190PS: από 39.990 €
Δείτε περισσότερα για το Nissan Qashqai
Cupra Tavascan VZ
Στη διάθεση μας είχαμε το νέο Cupra Tavascan VZ και το οδηγήσαμε πέριξ της πόλης της Βαρκελώνης. Η εκρηκτική ροπή των 680 Nm έκανε την εμφάνισή της κάθε φορά που τα όρια ανέβαιναν ελάχιστα στους ισπανικούς δρόμους και ξεχνούσαμε ότι το Tavascan ζυγίζει λίγο πάνω από τους δύο τόνους. Το ακριβές τιμόνι “ακούει” πιστά την κάθε εντολή και η σεμιναριακή ανάρτηση DCC Sport χαρίζει στους επιβάτες μια απολαυστική εμπειρία. Σφιχτή όσο χρειάζεται, αλλά με τη μαεστρία να απορροφάει γλυκά όποιες κακοτεχνίες συναντούσαμε στους δρόμους της Ισπανίας.
Η προκαθορισμένη μας διαδρομή περιείχε αρκετά αυτοκινητόδρομο, όπου τόσο τα ηλεκτρικά όσο και συγκεκριμένα το Tavascan υπογράφουν για ένα σίγουρο, αθόρυβο και ξεκούραστο ταξίδι. Όσον αφορά τη διαχείριση ενέργειας, στον ανοιχτό δρόμο και πάντα με τα όρια ταχύτητας, το Tavascan σημείωσε εύκολα την κατανάλωση των 16 kWh/100 χλμ. Επομένως, τα 480 χιλιόμετρα αυτονομίας είναι εξακριβωμένα από την πρώτη μας επαφή.
Αναμφίβολα, το στιβαρό πλαίσιο και η σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους δίνουν τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να διαχειρίζεται σωστά την υψηλή ιπποδύναμη και τις εξαιρετικές επιδόσεις. Σίγουρα όμως η οδηγική συμπεριφορά ίσως είναι διαφορετική επί ελληνικού εδάφους, κάτι που θα γνωρίζουμε τον Σεπτέμβριο, όταν και αναμένεται στη χώρα μας. Η τιμή είναι ακόμα άγνωστη για την Ελλάδα, ωστόσο η εκτίμησή μας είναι πως το Cupra Tavascan θα ξεκινάει λίγο πάνω από τα 50.000 ευρώ.
Δείτε περισσότερα για το Cupra Tavascan VZ
BYD Seal U DM-i
Έχοντας ήδη εντυπωσιαστεί οδηγώντας τα Atto 3 και Seal στην Ελλάδα, βρεθήκαμε στη Ρώμη για το πρώτο υβριδικό μοντέλο της μάρκας στην Ευρώπη. Σε μια φράση, το Seal U DM-i είναι ένα plug-in hybrid D-SUV με χώρους, ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό που διακρίνεται σε αποδοτικότητα και είναι εστιασμένο στην άνεση.
Oδηγώντας το Seal U DM-I Design, διαπιστώνεις πως το σύστημα της BYD είναι εξαιρετικά αποδοτικό. Καταγράψαμε μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. σε μια διαδρομή 180 χλμ. περίπου που περιλάμβανε αυτοκινητόδρομο, πόλη και επαρχιακό, με τα πρώτα 60+ χλμ. να καλύπτονται μόνο με τη μπαταρία!
Ιδιαίτερη εντύπωση κάνει η ήσυχη λειτουργία του συστήματος. Ακόμη κι όταν ο βενζινοκινητήρας μπαίνει στο παιχνίδι, είναι πολύ καλά μονωμένος και ο ήχος του χάνεται κάπου στο βάθος.
Η επιτάχυνση στο σανίδωμα του γκαζιού από την άλλη έχει δύο πρόσωπα: ξεκινά πολύ ήρεμα και γραμμικά (δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων άλλωστε), με την κλωτσιά που γνωρίζουμε από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να απουσιάζει εντελώς ακόμη και στο sport προφίλ οδήγησης. Στη συνέχεια όμως γίνεται ισχυρή, φέρνοντας στην επιφάνεια την ισχύ των 324 ίππων. Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μεγάλο SUV 2,1 τόνων.
Το υβριδικό Seal U DM-i αναμένεται στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο. Αν και οι τιμές του για τη χώρα μας ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί, εκτιμούμε πως θα είναι έως και 1.000 € παραπάνω σε σχέση με αυτές των βασικών ευρωπαϊκών αγορών, όπου η έκδοση Boost ξεκινά από 38.800 € και η Design από 44.500 €.