Δοκιμάζουμε το νέο BYD Atto 3

Το αμιγώς ηλεκτρικό C-SUV Atto 3 εκπλήσσει ευχάριστα, σκοράρει ψηλά σε όλους σχεδόν τους τομείς και αποδεικνύει στην πράξη πως η BYD είναι μια εταιρεία την οποία ο ανταγωνισμός πρέπει να πάρει στα σοβαρά.

Δοκιμάζουμε το νέο BYD Atto 3

Το αμιγώς ηλεκτρικό C-SUV Atto 3 εκπλήσσει ευχάριστα, σκοράρει ψηλά σε όλους σχεδόν τους τομείς και αποδεικνύει στην πράξη πως η BYD είναι μια εταιρεία την οποία ο ανταγωνισμός πρέπει να πάρει στα σοβαρά.

Build Your Dreams: Το μότο από το οποίο γεννήθηκε το αρκτικόλεξο BYD, κοσμεί ολογράφως το πίσω μέρος του νέου Atto 3, ενός από τα δύο μοντέλα – και το σημαντικότερο κατά τη γνώμη μας – με τα οποία η ασιατική μάρκα κάνει το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά, μέσω του Ομίλου Σφακιανάκη που έχει αναλάβει την εκπροσώπησή της στη χώρα μας.

Με το αμιγώς ηλεκτρικό C-SUV έγινε και η πρώτη μας οδηγική γνωριμία με τη μάρκα επί ελληνικού εδάφους. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, γίνεται σαφές πως το παραπάνω μότο, μόνο τυχαία δεν έχει επιλεγεί. Η BYD χτίζει το δικό της όνειρο για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου κολοσσού παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, με στοχευμένες κινήσεις και εξαιρετικά ποιοτικά προϊόντα, σαν το Atto 3.

Καθόλου τυχαίο λοιπόν που η Κινεζική BYD είναι η μόνη εταιρεία που κοντράρει σε παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων την Tesla! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Υψηλή ποιότητα αισθητικής & κατασκευής

Εμφανισιακά, το Atto 3 δεν πέφτει στην παγίδα του έντονου φουτουρισμού που συνήθως ιντριγκάρει μεν, παραξενεύει δε τον παρατηρητή. Ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από κομψές, μοντέρνες γραμμές που ρέουν χωρίς να προκαλούν.

Ξεχωρίζουν οι στενόμακροι εμπρός προβολείς που εκτείνονται προς τα φτερά, η οροφή που χαμηλώνει αισθητά προς το πορτμπαγκάζ, τα πίσω φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μια ενιαία λεπτή φωτιζόμενη μπάρα και τα καλύμματα στις πίσω κολώνες.

Η συνολική εμφάνιση είναι τόσο αρμονική που κρύβει τις διαστάσεις του αυτοκινήτου (μήκος 4,6 μ., πλάτος 1,88 μ., ύψος 1,62 μ.) και το κάνει να δείχνει πιο κόμπακτ απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα.

Το εσωτερικό από την άλλη είναι μια εντελώς άλλη υπόθεση. Πολύ πιο εξωστρεφές, εκφραστικό, αλλά και hi-tech. Κυριαρχεί φυσικά η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής12,8’’ στη βασική έκδοση Comfort, 15,6’’ στην έκδοση Design της δοκιμής!

Το πιο εντυπωσιακό ωστόσο δεν είναι το μέγεθός της, αλλά η δυνατότητα περιστροφής της, από οριζόντια (landscape) σε κάθετη (portrait) θέση!! Προφανώς ενσωματώνει την αφρόκρεμα σε ψηφιακές τεχνολογίες και υπηρεσίες, όπως ψηφιακό βοηθό που απαντά στο Hi BYD, συνδεσιμότητα 4G, Αndroid Auto & Apple CarPlay, πλοήγηση και DAB+.

Η πληθώρα λειτουργιών και ενδείξεων σημαίνει πως απαιτείται εξοικείωση με το μενού της, ενώ τα γραφικά και η απόκριση παίρνουν άριστα.

Το θετικό επίσης είναι πως, κόντρα στην τάση κατάργησης του πίνακα οργάνων, εδώ υπάρχει μια μικρότερη οθόνη 5’’ πίσω από το τιμόνι όπου είναι συγκεντρωμένες οι πλέον χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν την οδήγηση, όπως η ταχύτητα κίνησης, η αυτονομία, οι χιλιομετρητές κλπ.

Το αμέσως επόμενο που κάνει μεγάλη εντύπωση στο εσωτερικό του Atto 3, είναι η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Το ταμπλό και οι πόρτες καλύπτονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από άριστης υφής μαλακό υλικό, η συναρμογή είναι αψεγάδιαστη και οι vegan δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα μοιάζουν με αληθινό δέρμα.

Υπάρχουν επίσης ατμοσφαιρικός φωτισμός (ρυθμιζόμενος) που συμβάλλει στην ευχάριστη αύρα του εσωτερικού, θήκη ασύρματης φόρτισης κινητού, καθώς και πρακτικοί διακόπτες στην κονσόλα για άμεση πρόσβαση σε λειτουργίες οδήγησης και κλιματισμού.

Πολύ βολικό είναι επίσης το χειριστήριο επιλογής κίνησης που θυμίζει αεροπορικό μοχλό, ενώ ιδιαίτερη είναι η θέση των κεντρικών αεραγωγών, χαμηλά στην κονσόλα. Χαριτωμένες λεπτομέρειες είναι και τα λάστιχα συγκράτησης στις θήκες των θυρών που βγάζουν ήχο σαν χορδές, αλλά και οι περιστρεφόμενες λαβές που «αγκαλιάζουν» τα πλευρικά twitters, με τις οποίες ανοίγουν οι πόρτες.

Οι χώροι είναι ένα ακόμη από τα πλεονεκτήματα του κινεζικού C-SUV. Πίσω θα χωρέσουν ακόμη και τρεις ενήλικες, χάρη στο εντελώς επίπεδο πάτωμα, τον πολύ μεγάλο χώρο για τα γόνατα και τον επαρκή αέρα για το κεφάλι, παρά την ύπαρξη πανοραμικής ηλιοροφής. Η τελευταία είναι στάνταρ και στις δύο εκδόσεις, με ανοιγόμενο το εμπρός της μέρος.

Μεγάλος και πρακτικός είναι και ο χώρος αποσκευών, με όγκο 440 λίτρων που αυξάνει στα 1.3380 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, ηλεκτρικό άνοιγμα/κλείσιμο, διπλό δάπεδο και τετραγωνισμένο σχήμα για καλύτερη εκμετάλλευσή του.

Απόδοση ουσίας

Η ιδιαίτερα ευχάριστη και φιλόξενη ατμόσφαιρα που κυριαρχεί στην καμπίνα, ενισχύεται με την εμπειρία οδήγησης του Atto 3. Όλα γίνονται ήσυχα, ήρεμα, αβίαστα και με ασφάλεια. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα γίνεται αντιληπτή η αποτελεσματική ηχομόνωση και η ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης.

Ο οδηγός κάθεται σωστά στο άνετο – αλλά κάπως στενό – κάθισμα και έχει καλή εποπτεία του δρόμου εμπρός και πίσω. Μπορεί να επιλέξει ένα από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport), σε κάθε περίπτωση όμως έχει στη διάθεσή του ισχύ 204 ίππων και ροπή 310 Nm, για να επιταχύνει και να προσπεράσει γρήγορα και ασφαλώς.

Το σανίδωμα του γκαζιού από στάση προκαλεί ένα στιγμιαίο σπινάρισμα των εμπρός τροχών, αλλά στη συνέχεα η ισχύς ξεδιπλώνεται γραμμικά και με σθένος, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,3’’ και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα – επαρκέστατα – 160 χλμ./ώρα.

Στον αυτοκινητόδρομο το ηλεκτρικό SUV των 1.750 κιλών ταξιδεύει άνετα και ήσυχα, καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις ξεκούραστα και με περίσσεια αίσθηση ασφάλειας. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, αν κινηθείς σβέλτα και με γραμμές απολαμβάνεις αποτελεσματικότητα και σιγουριά.

Αν όμως αποφασίσεις να πιέσεις με απότομες τιμονιές και φρεναρίσματα της τελευταίες στιγμής, το Atto 3 θα σου υποδείξει ευγενικά αλλά σαφώς πως δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, τόσο με το μέτριο σε πληροφόρηση τιμόνι όσο και με τις αντιδράσεις της μαλακής ανάρτησης.

Στην πόλη, το Atto 3 είναι πολύ άνετο κι ευέλικτο, ακόμη και στις αναστροφές, αφού το τιμόνι του «κόβει» πολύ, παρά την εμπρός κίνηση που συνήθως αυξάνει τον κύκλο στροφής συγκριτικά με τα πισωκίνητα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σε κάθε περίπτωση, το πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης φροντίζει έτσι ώστε το όχημα να παραμένει στην πορεία του.

Στάνταρ μεταξύ άλλων είναι συστήματα που φρενάρουν αυτόματα το αυτοκίνητο σε ενδεχόμενη περίπτωση σύγκρουσης (Automatic Emergency Braking), το κρατούν μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Keep Assistant), εποπτεύουν το χώρο γύρω από το αυτοκίνητο με κάμερες 360 μοιρών, ενημερώνουν για όρια ταχύτητας (Traffic Sign Recognition) και οχήματα που πλησιάζουν από πίσω είτε στο δρόμο (Blind Spot Detection) είτε στο ξεπαρκάρισμα από κάθετη θέση (Rear Cross Traffic Alert & Rear Cross Traffic Brake), ή συγκρατούν το όχημα κατά την εκκίνηση (Auto Hold). Στα θετικά να προσθέσουμε επίσης τα αποδοτικά και με καλή αίσθηση – σε σχέση με άλλα ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα – φρένα.

Αυτό που μας έλειψε, είναι η λειτουργία one-pedal-drive, ή έστω πιο ισχυρή ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Υπάρχει βέβαια η δυνατότητα να ρυθμίσεις την τελευταία σε δύο επίπεδα, αλλά ακόμη και στο δυνατό, το αυτοκίνητο δεν φρενάρει αισθητά – μοιάζει περισσότερο σαν να ρολλάρει χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση.

Εκτός από γρήγορο και ασφαλές, το Atto 3 είναι αποδοτικό. Βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα της BYD, e-Platform 3.0, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μοντέλα που λειτουργούν στα 400 V – όπως στην περίπτωσή μας – ή και στα 800 V. Η μπαταρία των 60,4 kWh τεχνολογίας «Blade Battery» υπόσχεται πολύ υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας, μεγάλη αυτονομία και διάρκεια ζωής.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το ηλεκτρικό C-SUV μπορεί να διανύσει έως και 420 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση (ή 565 χλμ. στην πόλη) πετυχαίνοντας μέση κατανάλωση ενέργειας 16 kWh/100 χλμ..  Στη πράξη, και με αρκετά διαστήματα πίεσης και οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο, καταγράψαμε μέση κατανάλωση 17,5 kWh/100 χλμ. και αυτονομία κοντά στα 350 χλμ., χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Με τον ενσωματωμένο φορτιστή (OBC) των 11 kW και με δυνατότητα ανεφοδιασμού σε ταχυφορτιστή DC με (όχι ιδιαίτερη υψηλή) ισχύ έως 88 kW, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 10% στο 80% σε 40’. Μία πλήρης φόρτιση σε wallbox 11kW διαρκεί 6 ώρες και 20 λεπτά. Τέλος, το Atto 3 είναι εξοπλισμένο και με δυνατότητα φόρτισης εξωτερικών συσκευών (V2L), καθώς και με αντλία θερμότητας για την ομαλότερη φόρτιση της μπαταρίας.

Τελικά;

Η BYD κάνει αυτό που έκαναν οι Κορεάτες πριν από 20 χρόνια και οι Ιάπωνες παλιότερα: φέρνει στην αγορά ένα εξαιρετικής ποιότητας, προσεγμένο στην ουσία αυτοκίνητο, σε λογική τιμή. Και το κάνει στην ιδιαίτερη αγορά των ηλεκτρικών, όπου τα σήματα των μαρκών παίζουν μικρότερο ρόλο από το ίδιο το προϊόν. Το έχουμε ξαναπεί: η ηλεκτροκίνηση εξισώνει και φέρνει αντιμέτωπες εταιρείες γοήτρου με mainstream κατασκευαστές που μέχρι χτες ούτε θα τολμούσαν να βάλουν στο λεξιλόγιό τους τον όρο “premium”.

Το στοίχημα βέβαια είναι να εδραιωθεί το brand BYD στη συνείδηση του Έλληνα υποψηφίου αγοραστή ως μια από τις top επιλογές. Το Atto 3 το υποστηρίζει αυτό. Είναι ένα πολύ καλοφτιαγμένο, πρακτικό, πλούσια εξοπλισμένο και αποδοτικό ηλεκτρικό C-SUV, που διατίθεται σε δελεαστική τιμή, αντίστοιχη ενός ηλεκτρικού B-SUV (από 29.990 € με την κρατική επιδότηση).

Όποιος βρίσκεται στην διαδικασία επιλογής ενός τέτοιου αυτοκινήτου, αξίζει να το βάλει στο ραντάρ του και να επισκεφθεί μία από τις δύο εκθέσεις της BYD που λειτουργούν ήδη στο Μαρούσι (Λ.Κηφισίας 57) και στην Αθήνα (Λεωφ. Αθηνών 173 & Λ. Κηφισού) για να το δει και να το οδηγήσει.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!