Η Mazda ξεπέρασε την παραγωγή 2 εκατ. περιστροφικών κινητήρων

Η Mazda, που ξεκίνησε να παράγει περιστροφικούς κινητήρες το 1967, ξεπέρασε την παραγωγή 2 εκατομμυρίων μονάδων στην ιστορία της.

Η Mazda ξεπέρασε την παραγωγή 2 εκατ. περιστροφικών κινητήρων

Η Mazda, που ξεκίνησε να παράγει περιστροφικούς κινητήρες το 1967, ξεπέρασε την παραγωγή 2 εκατομμυρίων μονάδων στην ιστορία της.

Η Mazda ανακοίνωσε ότι ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με το φημισμένο περιστροφικό κινητήρα της Wankel ξεπέρασε τις δύο εκατομμύρια μονάδες. Το πρώτο όχημα της Mazda που εξοπλίστηκε με περιστροφικό κινητήρα ήταν το Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), το οποίο παρουσιάστηκε το 1967.

Από εκεί και πέρα, η Mazda συνέχισε να βελτιώνει την απόδοση των περιστροφικών κινητήρων της αυξάνοντας την απόδοση, την οικονομία καυσίμου και την αντοχή, και διατηρώντας τη θέση της ως ο μόνος κατασκευαστής που παρήγαγε μαζικά περιστροφικούς κινητήρες για πολλά χρόνια.

Τον Ιούνιο του 2023, η Mazda επανέλαβε την παραγωγή οχημάτων με περιστροφικούς κινητήρες για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια, αφού είχε τερματίσει την παραγωγή του Mazda RX-8 το 2012. Τώρα, ο περιστροφικός κινητήρας αναβιώνει στο plug-in υβριδικό Mazda MX-30 R-EV.

Η ιαπωνική εταιρεία πήρε το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30, μίκρυνε την μπαταρία και του προσέθεσε τη σύγχρονη αναβίωση του περιστροφικού κινητήρα, για να αυξήσει την αυτονομία του αυτοκινήτου στα 650 χλμ., με την προσθήκη ενός ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων. Ο ομοαξονικός θερμικός κινητήρας των 830 κ.εκ., με πλάτος 840 χλστ., διαθέτει μονό ρότορα πλάτους 76 χλστ. με ακτίνα 120 χλστ. και λειτουργεί ως γεννήτρια για την μπαταρία, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που μεταδίδει κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Σχολιάζοντας την επίτευξη του ορόσημου παραγωγής 2 εκατομμυρίων περιστροφικών κινητήρων, ο Takeshi Mukai, Διευθυντής και Ανώτερος Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda, δήλωσε: «Ο περιστροφικός κινητήρας είναι ένα ιδιαίτερο κομμάτι της ιστορίας της Mazda και αντιπροσωπεύει το “πνεύμα πρόκλησης που δε σταματά ποτέ“. Ο περιστροφικός κινητήρας αγαπήθηκε πολύ από τους πελάτες σε όλο τον κόσμο και είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεχίζουμε την παραγωγή και βλέπουμε την επιστροφή του».

Χρονοδιάγραμμα του περιστροφικού κινητήρα της Mazda

Ιούλιος 1961: Τεχνική συνεργασία με NSU και Felix Wankel

Μάιος 1967: Ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση του περιστροφικού κινητήρα και η κυκλοφορία του Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S)

Mazda Familia Rotary Coupe (1968)

Ιούλιος 1968: Παρουσιάστηκε το Mazda Familia Rotary coupe (Mazda R100 coupe)

Οκτώβριος 1969: Παρουσιάστηκε το Mazda Luce Rotary coupe (Mazda R130 coupe)

Mazda Capella RX-2 Coupe

Μάιος 1970: Παρουσιάστηκε η σειρά Mazda Capella Rotary (Mazda RX-2)

Σεπτέμβριος 1971: Παρουσιάστηκε το Mazda Savanna (Mazda RX-3)

Mazda Luce 2nd gen (1972)

Νοέμβριος 1972: Παρουσιάστηκε η σειρά Mazda Luce Rotary 2ης γενιάς (Mazda RX-4)

Ιούνιος 1973: Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα έφτασε τις 500.000

Mazda Capella RX-2 Coupe (1974)

Φεβρουάριος 1974: Παρουσιάστηκε η 2η γενιά Mazda Capella (Mazda RX-2)

Mazda Rotary Pickup (1974)

Απρίλιος 1974: Η Mazda Rotary Pickup (REPU) λανσάρεται στη Βόρεια Αμερική

Mazda Parkway Rotary (1974)

Ιούλιος 1974: Παρουσιάστηκε το Mazda Parkway Rotary 26

Mazda Roadpacer (1975)

Απρίλιος 1975: Παρουσιάστηκε το Mazda Roadpacer AP

Οκτώβριος 1975: Παρουσιάστηκε η 2η γενιά Mazda Cosmo AP (Mazda RX-5)

Mazda Luce 929L (1977)

Οκτώβριος 1977: Παρουσιάστηκε η 3η γενιά Mazda Luce (Mazda 929L)

Μάρτιος 1978: Παρουσιάστηκε η 1η γενιά Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7)

Mazda RX-7 (1978)

Νοέμβριος 1978: Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα έφτασε το 1 εκατομμύριο

Mazda Cosmo RE Turbo

Νοέμβριος 1981: Λανσάρισμα της 3ης γενιάς Mazda Cosmo και της 4ης γενιάς Luce Rotary (Mazda 929)

Mazda RX-7 Savanna (1986)

Οκτώβριος 1985: Παρουσιάστηκε η 2η γενιά Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7)

Απρίλιος 1986: Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα έφτασε το 1,5 εκατομμύριο

Σεπτέμβριος 1986: Παρουσιάστηκε η 5η γενιά Mazda Luce (Mazda 929)

Mazda Eunos Cosmo (1990)

Απρίλιος 1990: Παρουσιάστηκε η 4η γενιά Mazda Cosmo (Eunos Cosmo), εξοπλισμένη με περιστροφικό κινητήρα τριών ρότορων

Mazda 787B 24 Ώρες Le Mans 1991

Ιούνιος 1991: Το Mazda 787B κέρδισε την 59η έκδοση του αγώνα 24 Ωρών του Le Mans

Δεκέμβριος 1991: Παρουσιάστηκε η 3η γενιά Mazda RX-7 (ɛ̃fini RX-7)

Απρίλιος 2002: Παρουσιάστηκε το τελευταίο μοντέλο περιορισμένης έκδοσης του Mazda RX-7, το Spirit R Series

Mazda RX-8 (2003)

Απρίλιος 2003: Παρουσιάστηκε το Mazda RX-8

Νοέμβριος 2011: Λανσαρίστηκε η τελευταία ειδική έκδοση του Mazda RX-8, το Spirit R

Ιούνιος 2012: Η παραγωγή του Mazda RX-8 ολοκληρώνεται

Ιούνιος 2023: Ξεκινά η παραγωγή του Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Οκτώβριος 2023: Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει τα 2 εκατομμύρια μονάδες

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!