Πρέπει να φύγει ο Michael Masi;

Ο διευθυντής αγώνων της Formula 1, Michael Masi, έχει δεχθεί υπεράριθμα πυρά για τις αποφάσεις που έλαβε στο περυσινό GP Άμπου Ντάμπι. Η πιθανότητα απομάκρυνσής του όμως δεν πρόκειται να λύσει από μόνη της όλα τα προβλήματα.

Πρέπει να φύγει ο Michael Masi;

Ο διευθυντής αγώνων της Formula 1, Michael Masi, έχει δεχθεί υπεράριθμα πυρά για τις αποφάσεις που έλαβε στο περυσινό GP Άμπου Ντάμπι. Η πιθανότητα απομάκρυνσής του όμως δεν πρόκειται να λύσει από μόνη της όλα τα προβλήματα.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Μία από τις πιο επίμονες εκκλήσεις πολλών οπαδών της Formula 1 στα κοινωνικά δίκτυα, είναι η απομάκρυνση του διευθυντή αγώνων, Michael Masi, δεδομένων των επιλογών που έκανε στο φινάλε της περασμένης σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, το οποίο έκρινε τον τίτλο του 2021 υπέρ του Max Verstappen.

Παρότι η ευθύνη για τα γεγονότα του Άμπου Ντάμπι βαραίνει αποκλειστικά τον ίδιο, η απομάκρυνσή του δεν αποτελεί από μόνη της επαρκή λύση. Άλλωστε, ο εν λόγω αγώνας δεν ήταν η μοναδική περίπτωση της περυσινής σεζόν στην οποία οι αποφάσεις που λήφθηκαν δεν ήταν ικανοποιητικές.

Θα πρέπει βέβαια να είναι κατανοητό ότι πρόκειται για μία από τις πιο δύσκολες «δουλειές» στον κόσμο. Άλλωστε, ένας από τους ανθρώπους που παρουσιάζεται ως πιθανός αντικαταστάτης του Αυστραλού, o διευθυντής αγώνων της Formula E (και του DTM), Scot Elkins, βρέθηκε σε μια αρκετά δύσκολη κατάσταση στο δεύτερο αγώνα του φετινού Πρωταθλήματος ηλεκτρικών οχημάτων την περασμένη Κυριακή.

Οι οδηγοί της Formula E επέκριναν τις επιλογές του Elkins στη Diriyah της Σαουδικής Αραβίας, καθώς εμφανίστηκε γερανός στην πίστα, ο οποίος προσπαθούσε να απομακρύνει ακινητοποιημένα μονοθέσια την ώρα που περνούσαν από το σημείο οι υπόλοιποι, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια εν δυνάμει επικίνδυνη κατάσταση.

Κανένας άνθρωπος δεν είναι αλάθητος. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ο Masi οδηγήθηκε στις επιλογές που είδαμε στο Άμπου Ντάμπι. Προτεραιότητα στο μυαλό του ήταν να τερματίσει ο αγώνας υπό το καθεστώς πράσινης σημαίας, όπως έχει συμφωνηθεί από τις ομάδες.

Michael Masi

Για να το καταφέρει αυτό, πραγματοποίησε μερικές… παρακάμψεις συγκεκριμένων άρθρων των κανονισμών. Αυτό συνέβη σε πολύ περιορισμένο χρονικό διάστημα και υπό την ασφυκτική πίεση δύο διευθυντών ομάδων, που χρησιμοποιούσαν απροκάλυπτα τα κανάλια επικοινωνίας προς τη διεύθυνση αγώνων για να προωθήσουν το προσωπικό τους όφελος.

Ο νέος πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, συγκάλεσε έκτακτη εικονική συνέλευση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στις 3 Φεβρουαρίου. Σε αυτό, ενδέχεται να εξεταστεί και το μέλλον του Michael Masi στη Formula 1. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ορισμένες ομάδες έχουν ζητήσει την απομάκρυνση του Masi. Αλλά ο πρόεδρος της FIA έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να αφήσει τις ομάδες να καθορίσουν το προσωπικό της.

Πάντως, ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού της FIA, Peter Bayer έχει ήδη προειδοποιήσει τον Αυστραλό ότι ενδέχεται να χάσει τη θέση του. Ο Bayer δήλωσε επίσης ότι η Διεθνής Ομοσπονδία εξετάζει διαφορετικούς τρόπους ενίσχυσης της διεύθυνσης αγώνων και μείωσης των καθηκόντων που έχει ο επικεφαλής της.

Υπάρχει η πιθανότητα να δημιουργηθεί μια απομακρυσμένη ομάδα ανθρώπων υποστήριξης, η οποία θα αναλύει καταστάσεις στο παρασκήνιο και θα επεμβαίνει εφόσον αυτό χρειαστεί. Υπάρχει επίσης και η ιδέα εναλλαγής του διευθυντή αγώνων σε κάθε Grand Prix, μεταξύ τριών αξιωματούχων της FIA, με τους άλλους δύο να εκτελούν υποστηρικτικά καθήκοντα.

Formula 1 2021: Abu Dhabi GP

Είναι προφανές ότι αυτοσχεδιαστικές ερμηνείες των κανονισμών δεν έχουν καμία θέση στο σπορ. Ωστόσο ο Masi δεν αποφάσισε από μόνος του μια ωραία πρωία να λειτουργήσει σχεδόν… αυθαίρετα. Αν ο σκοπός είναι να ολοκληρώνονται τα Grand Prix υπό το καθεστώς πράσινης σημαίας και όχι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, θα πρέπει να γραφτούν συγκεκριμένοι κανονισμοί οι οποίοι θα ορίζουν τι ακριβώς συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις, έτσι ώστε οι ομάδες να γνωρίζουν τι έχουν να αντιμετωπίσουν ανά πάσα στιγμή.

Αν δεν αποσαφηνιστούν καταστάσεις όπως αυτή, είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν ξανά αμφιλεγόμενες συνθήκες, τις οποίες η Formula 1 είναι σίγουρο ότι θέλει να αποφύγει. Οποιοσδήποτε και αν είναι ο διευθυντής αγώνων, θα πρέπει να λειτουργεί υπό ένα σαφώς προκαθορισμένο πλαίσιο κανονισμών.

Αν ο Masi παραμείνει στη θέση του διευθυντή αγώνων, υπάρχει περίπτωση όλες οι μελλοντικές του αποφάσεις να επισκιάζονται από τα γεγονότα του Άμπου Ντάμπι, τη στιγμή που η Formula 1 έχει ανάγκη να ανακτήσει την αξιοπιστία της όσον αφορά τη… διαιτησία. Ίσως η FIA επιλέξει να αντικαταστήσει τον Masi για να δείξει ότι έχουν γίνει ενέργειες για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση, αν και δεν είναι οργανισμός που φημίζεται για την παραδοχή των λαθών του.

Η κατάσταση που προέκυψε στο Άμπου Ντάμπι, αποκάλυψε μερικές από τις αδυναμίες του συστήματος υπό το οποίο λειτουργεί η F1. H επίλυση αυτών των προβλημάτων είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο Mohammed Ben Sulayem στην έναρξη της θητείας του ως πρόεδρος της FIA. Οι αποφάσεις που θα ληφθούν μπορεί να αποδειχθούν κρίσιμες για την εικόνα του σπορ στο μέλλον.

Mohammed Ben Sulayem

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!