F1: Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ Oscar Piastri και Lando Norris

Είχαμε γράψει και στη στήλη μας για την Jeddah ότι αυτό που ξεχωρίζει τον Oscar Piastri από τον Lando Norris είναι η ποιότητα της «τέχνης» του Αυστραλού στις μάχες στην πίστα και αυτό αποδείχθηκε περίτρανα και στο GP Μαϊάμι.

F1: Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ Oscar Piastri και Lando Norris

Είχαμε γράψει και στη στήλη μας για την Jeddah ότι αυτό που ξεχωρίζει τον Oscar Piastri από τον Lando Norris είναι η ποιότητα της «τέχνης» του Αυστραλού στις μάχες στην πίστα και αυτό αποδείχθηκε περίτρανα και στο GP Μαϊάμι.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Στο Μαϊάμι, η McLaren είχε την πιο κυριαρχική εμφάνιση που έχουμε δει μέχρι στιγμής στη φετινή σεζόν της Formula 1 στον πιο ζεστό αγώνα της χρονιάς. Όπως είχαμε δει και σε άλλες -όχι απαραίτητα αγωνιστικές περιπτώσεις- όταν ο υδράργυρος ανεβαίνει, η McLaren δεν έχει αντίπαλο, καθώς διαχειρίζεται άψογα τις θερμοκρασίες των πίσω ελαστικών της.

Αυτό έχει τραβήξει και την προσοχή της Red Bull, η οποία είναι πεπεισμένη ότι η McLaren κάνει κάποιο «κόλπο» με τα πίσω ελαστικά της, τα οποία έχει παρακολουθήσει με θερμικές κάμερες και έχει δει ότι λειτουργούν σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σε σχέση με τα Pirelli όλων των υπόλοιπων μονοθεσίων.

Ο Zak Brown, CEO της McLaren Racing, έχει βαρεθεί τους ισχυρισμούς των αντιπάλων του, τους οποίους βλέπει ως μια συνεχή προσπάθεια να αποσταθεροποιήσουν την ομάδα του. Ο Brown ισχυρίζεται ότι αν η Red Bull πιστεύει ότι η McLaren κάνει κάτι παράνομο, θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί επίσημα στη FIA. Αλλά η Red Bull δεν έχει ανακαλύψει τι ακριβώς κάνουν οι αντίπαλοί τους και ψάχνουν στο… σκοτάδι με… θερμικές κάμερες.

Όσο όμως και αν προσπαθούν, τόσο η Red Bull, όσο και ο Max Verstappen, δεν έχουν απάντηση αυτή τη στιγμή απέναντι στην ανωτερότητα της McLaren. Επίσης, φαίνεται ότι ο Oscar Piastri γνωρίζει πολύ καλά πώς να διαχειριστεί την επιθετικότητα του Ολλανδού εντός της πίστας. Στα δύο τελευταία Grand Prix, ο Αυστραλός έχει κερδίσει τις μονομαχίες του με τον Verstappen με αποφασιστικό τρόπο.

Ξέρει πού πρέπει να τοποθετήσει το μονοθέσιό του, γνωρίζει ποιες καταστάσεις πρέπει να αποφύγει. Ξέρει κάθε «κόλπο» που θα προσπαθήσει να του «παίξει» ο αντίπαλός του και με ήρεμο τρόπο αποφεύγει να αφήσει τον εαυτό του εκτεθειμένο ή να χάσει χρόνο. Όπως ακριβώς είχε συμβεί και στο GP Σαουδικής Αραβίας στις μάχες των οδηγών της McLaren με τον Lewis Hamilton, έτσι και στο Μαϊάμι, οι μάχες των πορτοκαλί μονοθεσίων με τον Verstappen απέδειξαν τη διαφορά στην ποιότητα του λεγόμενου racecraft που έχουν οι δύο οδηγοί, δηλαδή της τέχνης τους στις μάχες στην πίστα.

F1 Grand Prix of Miami

Ο Piastri έχει τη δυνατότητα να φέρει την αποστολή εις πέρας, με περισσότερη ίσως αυτοπεποίθηση και πιο ακονισμένο ένστικτο χωρικής αντίληψης του χώρου και των πιθανοτήτων σχετικά μα το πώς μπορούν να εξελιχθούν τα πράγματα στην πίστα. Γνωρίζοντας ότι έχει το καλύτερο μονοθέσιο, «ζύγισε» τις αντιδράσεις του Verstappen στην πίστα και τον οδήγησε στην υπερβολή. Όταν ο Piastri βρέθηκε μπροστά στο προσπέρασμα του 14ου πριν από τα φρένα της 1ης στροφής, είχε φροντίσει να κλείσει τη γραμμή του για να κάνει ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα για τον Verstappen, που στην προσπάθειά του να υπερασπιστεί τη θέση από την εσωτερική μπλόκαρε τα φρένα του και έχασε τη μάχη.

Ήταν μία βουτιά υπερβολής που ο Piastri περίμενε ότι θα έρθει, και από εκεί και έπειτα χρειαζόταν απλά να αποφύγει την εκτός ελέγχου Red Bull και να οδεύσει προς την πρωτοπορία. Αντιθέτως, στον επόμενο γύρο, στο ίδιο σημείο, ο Lando Norris άφησε για μία ακόμη φορά εκτεθειμένο τον εαυτό του, όπως κάνει πολλές φορές στις μάχες του με τον Verstappen ο οποίος όπως δήλωσε, δεν είχε τίποτα να χάσει στις μάχες που έδινε στο Μαϊάμι και κοίταζε να το διασκεδάσει. Ο Norris είχε στριμωχτεί στο kerb της εξωτερικής και επιλέγοντας να επιμείνει, επέτρεψε στον Verstappen να τον στριμώξει.

Ίσως παραμείνει για πάντα ερωτηματικό γύρω από το αν ο Verstappen είχε μία στιγμή υπερστροφής που αναγκάστηκε να διορθώσει στη 2η στροφή του αγώνα και για αυτό ώθησε τον Norris εκτός πίστας, ή αν ήταν ξανά μία από τις τρομοκρατικές τακτικές του Ολλανδού, ακολουθώντας την τακτική «ή δεν περνάς ή έχεις ατύχημα» όπως την αποκάλεσε ο Norris. Εμείς τείνουμε να πιστέψουμε ότι ήταν το δεύτερο.

F1 Grand Prix of Miami

Το περιστατικό της 2ης στροφής ήταν αυτό που έκρινε ότι ο Norris δεν θα νικούσε στο Μαϊάμι, έχοντας πέσει στην 6η θέση. Ο Βρετανός θα είχε μια «δεύτερη ευκαιρία» όταν βρέθηκε ακριβώς πίσω από το μαχόμενο δίδυμο Piastri-Verstappen όταν ο Αυστραλός πραγματοποίησε το προσπέρασμά του.

Αλλά ο Norris δεν κατάφερε να την εκμεταλλευτεί καθώς ο Verstappen είχε και πάλι τη δυνατότητα να ανακόψει τη φόρα του Βρετανού για τέσσερις γύρους, παρά την ανωτερότητα της McLaren. Σε αυτό το διάστημα, ο Piastri ανέπτυξε τη διαφορά που του εξασφάλισε τη νίκη, καθώς δυσκολεύτηκε περισσότερο από τον team-mate του με τη σκληρή γόμα ελαστικών στο δεύτερο stint.

Ενώ ο Norris δήλωσε ότι για να αποφύγει τα… κακά συναπαντήματα με τον Verstappen πρέπει να εξασφαλίσει ότι βρίσκεται μπροστά στις κατατακτήριες δοκιμές, τον Piastri δεν φαίνεται να τον απασχολούν τέτοια ζητήματα. Από οποιαδήποτε θέση και αν εκκινήσει, την pole, 2ος ή 4ος (όπως έχει συμβεί στα τρία τελευταία Grand Prix) φαίνεται ότι έχει τη δυνατότητα να φέρει εις πέρας την αποστολή.

F1 Grand Prix of Miami

Για αυτό το λόγο ο Piastri προηγείται στο Πρωτάθλημα Οδηγών με διαφορά 16 βαθμών από τον Norris, για αυτό έχει 4 νίκες έναντι μόνο μίας του Βρετανού, για αυτό και έχει ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στους τρεις τελευταίους αγώνες. Για αυτό και δείχνει αυτή τη στιγμή ότι είναι ο κυρίαρχος στη μάχη του τίτλου, που φαίνεται όλο και περισσότερο ότι μετατρέπεται σε μονομαχία μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren, αν δεν αλλάξει κάτι σύντομα είτε μέσω αναβαθμίσεων, είτε λόγο των πιο αυστηρών τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής στο GP Ισπανίας.

Με το μονοθέσιο που διαθέτει αυτή τη στιγμή η Red Bull, o Ολλανδός έχει καταφέρει να συγκεντρώσει τρεις pole position, καθώς οι οδηγοί της McLaren δυσκολεύονται να αντλήσουν το μέγιστο από την απρόβλεπτη στο όριο MCL39 στις κατατακτήριες δοκιμές. Αλλά είναι εμφανές ότι η Red Bull είναι αουτσάιντερ αυτή τη στιγμή, που ο Verstappen βρίσκεται ήδη 32 βαθμούς μακριά από την κορυφή της βαθμολογίας.

O Piastri έχει βελτιωθεί πάρα πολύ σε σχέση με πέρυσι και δείχνει να έχει φτάσει νέα επίπεδα ωριμότητας. Έχει προσαρμοστεί άψογα στην πραγματικότητα της Formula 1 με όλες τις μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά (διαχείριση ελαστικών στον αγώνα, ρίσκου στις κατατακτήριες δοκιμές και τις μάχες στην πίστα κτλ.) για να αξιοποιήσει την ικανότατη πλατφόρμα που έχει από κάτω του. Από τον Norris ακόμα περιμένουμε…

F1 Grand Prix of Miami

The rest

Κατά τα άλλα, το GP Μαϊάμι μας έδειξε πόσο ανταγωνιστικό μπορεί να γίνει το μονοθέσιο της Williams σε ιδανικές συνθήκες, καθώς είχε τη δυνατότητα να κρατήσει πίσω του τις Ferrari -σε μία πολύ κακή ημέρα για την ιταλική ομάδα- και να παλέψει με τις Mercedes. H γερμανική ομάδα πήρε ένα ακόμα βάθρο με τον George Russell (ο οποίος βρίσκεται μόλις 6 βαθμούς πίσω από τον Verstappen), βασισμένο στη στρατηγική που οδήγησε στην εύνοια του VSC.

Παράλληλα, σε αυτό τον αγώνα είδαμε το πρώτο εξαιρετικό δείγμα της ταχύτητας του 18χρονου Andrea Kimi Antonelli, ο οποίος κατέκτησε την pole position για το σπριντ και παρατάχθηκε στην 3η θέση στην εκκίνηση της Κυριακής. Ο Ιταλός χρειάζεται ακόμα να «ψηθεί» περισσότερο στη διαχείριση των ελαστικών στον αγώνα, αλλά με τον ταχύτατο ρυθμό με τον οποίο δείχνει να μαθαίνει, αυτό δεν φαίνεται ότι θα αποτελέσει πρόβλημα, αφού το πιο σημαντικό -η ταχύτητα- υπάρχει.

2025 Miami Grand Prix, Saturday Jiri Krenek

Στη Ferrari επικρατούσε απλά χάος, όπως έχουμε συνηθίσει άλλωστε. Ο Lewis Hamilton φαίνεται να αρχίζει να το καταλαβαίνει και ο ίδιος και σε αυτό το Grand Prix ήταν για πρώτη φορά πρόθυμος να υποδείξει τους –πολυάριθμουςτομείς στους οποίους υστερεί το μονοθέσιο της Scuderia. O ειρωνικός του τόνος στις συνομιλίες στον ασύρματο στις διαπραγματεύσεις ποιος από τους δύο ferraristi έπρεπε να βρίσκεται μπροστά ανά πάσα στιγμή, δεν μπορούσε να καλυφθεί με τη ζεν προσέγγισή του στις ακόλουθες συνεντεύξεις Τύπου μετά τον αγώνα.

Η Ferrari διαθέτει ένα αργό μονοθέσιο και γνωρίζει ότι στη ρίζα των προβλημάτων της βρίσκεται ένα σύνολο κιβωτίου και πίσω ανάρτησης το οποίο δεν παρέχει την απαιτούμενη ακαμψία. Οποιαδήποτε αεροδυναμικάτσιρότα μπορούν να αντιμετωπίσουν κάποια από τα συμπτώματα, αλλά όχι την εγγενή αυτή αδυναμία. Το πρόβλημα της Ferrari δεν ήταν ότι οι οδηγοί δεν μπορούσαν -για μια ακόμη φορά- να συνεννοηθούν με το pit wall.

F1 Lewis Hamilton (Ferrari)

Το πρόβλημα είναι ότι αυτό συνέβη ενώ μάχονταν για την 7η και την θέση, δηλαδή απλά πολύ πίσω. Και ενώ ο Frederic Vasseur δηλώνει ότι η ομάδα τα έκανε όλα καλά στο μπέρδεμα με τους οδηγούς (όχι δεν τα έκανε, αντιθέτως, καθυστέρησε σημαντικά) και υπάρχουν δυνατότητες στην SF-25 που η Ferrari δεν έχει καταφέρει να αποσπάσει, ο Charles Leclerc πιστεύει ότι η ιταλική ομάδα έχει χτυπήσει το ταβάνι των επιδόσεων του μονοθεσίου της.

Κοιτάζοντας πιο πίσω, ο Liam Lawson είχε ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο συγκρούσεις και λάθη για μία ακόμη φορά. Ο Jack Doohan έπεσε θύμα του Νεοζηλανδού στην πρώτη στροφή και έπειτα από ένα δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν, υπάρχει πιθανότητα η Alpine να τον αντικαταστήσει για την Imola με τον Franco Colapinto. Τέλος, η Aston Martin ήταν η πιο αργή ομάδα στον αγώνα της Κυριακής, -πολύ- πίσω και από τη Sauber…

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!