Το μέλλον της Maserati είναι πλέον ιδιαίτερα αβέβαιο, καθώς η μητρική Stellantis πάγωσε την χρηματοδότηση της ιταλικής εταιρείας, η οποία υπολογίζεται σε πάνω από 1,5 δισ. ευρώ.
Ο Οικονομικός Διευθυντής της Stellantis, Doug Ostermann επιβεβαίωσε την είδηση, ενώ τα οικονομικά έγγραφα αποκαλύπτουν πως η απόφαση αυτή θα οδηγήσει στην «ακύρωση ορισμένων μοντέλων, πριν καν την παρουσίασή τους».
Παρότι δεν ανακοινώθηκαν πληροφορίες ως προς τα ποια ήταν αυτά τα μοντέλα, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η αναμενόμενη αμιγώς ηλεκτρική MC20 Folgore δεν θα φτάσει στην παραγωγή.
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Ο Ostermann ανέφερε ότι ο όμιλος πρέπει να επανεξετάσει το χρονοδιάγραμμα των προγραμματισμένων παρουσιάσεων των μοντέλων της Maserati. Ανέφερε σχετικά: «Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η δυναμική αυτής της επιχείρησης, ιδιαίτερα στην κινεζική αγορά, και οι προσδοκίες μας όσον αφορά το πόσο γρήγορα αυτή η αγορά πολυτελείας θα μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση».
Η Maserati δεν χρειάζεται μόνο την χρηματοδότηση, προκειμένου να επιβιώσει. Κυρίως χρειάζεται και ελκυστικά νέα μοντέλα προκειμένου να θεωρείται ανταγωνιστική. Πέρυσι, η εταιρεία είχε οικονομικές απώλειες 260 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις κατέρρευσαν από 26.600 μονάδες σε μόλις 11.300 το 2024.
Η έλλειψη της χρηματοδότησης δεν επηρεάζει μόνο την MC20 Folgore, αλλά θα έχει αρνητικό αντίκτυπο και για το μέλλον των ηλεκτρικών Quattroporte και Levante.
Η Stellantis βρίσκεται ακόμα σε αναζήτηση νέου Διευθύνοντος Συμβούλου, μετά την αιφνίδια αποχώρηση του Carlos Tavares τον Δεκέμβριο. Ο νέος CEO θα κληθεί να αποφασίσει ποιες μάρκες θα επιβιώσουν και ποιες θα αποσυρθούν. Η μοίρα της Maserati – δυστυχώς για τους petrolheads – φαίνεται ιδιαίτερα αβέβαιο σε αυτό το πλαίσιο και ελπίζει πλέον σε ένα θαύμα για την επιβίωσή της.