Η μικρή αμερικανική ομάδα της Haas ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει την παρουσίασή της για την έναρξη της καινούργιας σεζόν της Formula 1 στις 2 Φεβρουαρίου, δηλαδή πριν από όλους τους αντιπάλους της, όπως συνηθίζει να κάνει τα τελευταία δύο χρόνια. Η Haas αναμένεται να αποκαλύψει το φετινό χρωματισμό της με ψηφιακές εικόνες. Στη διοίκηση της Haas έχουν επέλθει μεγάλες αλλαγές, έπειτα από την έξοδο του επικεφαλής της ομάδας, Günther Steiner, που διηύθυνε την ομάδα από την πρώτη της χρονιά στη Formula 1 το 2016 και του τεχνικού διευθυντή Simone Resta.
Ο νέος επικεφαλής της ομάδας, ο Ιάπωνας Ayao Komatsu, δήλωσε ότι η Haas θα πραγματοποιήσει το αρχικό shakedown του νέου μονοθεσίου της στις 11 Φεβρουαρίου, στην πίστα του Silverstone. Εκεί, θα μπορεί να διανύσει 200 χλμ. δοκιμών με ελαστικά επίδειξης (πιο αργά από τα αγωνιστικά) με το νεογνό μονοθέσιο για να πραγματοποιήσει τους αρχικούς τεχνικούς ελέγχους.
Η ομάδα θα πραγματοποιήσει άλλο ένα shakedown 200 χλμ. στο Μπαχρέιν πριν το τριήμερο τεστ δοκιμών στο Μπαχρέιν μεταξύ 21-23 Φεβρουαρίου. Η Haas θα διατηρήσει την ίδια οδηγική σύνθεση, με τους Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen στα αγωνιστικά cockpit. To βασικό πρόβλημα που θα πρέπει να επιλύσει η ομάδα είναι η έλλειψη αεροδυναμικού φορτίου στον πίσω άξονα. Το περυσινό μονοθέσιο ήταν γρήγορο πολύ συχνά στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά κατέστρεφε άμεσα τα ελαστικά του κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Ο Ayao Komatsu δήλωσε: «Το μονοθέσιο του 2024 είναι ένα ξεκάθαρο βήμα προόδου. Αλλά αν είναι αρκετά καλό απέναντι στον ανταγωνισμό εξαρχής; Δεν το πιστεύω, επειδή ξεκινήσαμε τόσο αργά. Αλλάξαμε και το concept τόσο αργά, και στη συνέχεια, κάνοντας στην πραγματικότητα την αναβάθμιση του Austin, εκτρέψαμε λίγο τους πόρους μας. Έτσι, είμαι ρεαλιστής για το μονοθέσιο που θα έχουμε στο Μπαχρέιν, αλλά όχι με αρνητικό τρόπο».
Ο Komatsu πιστεύει επίσης ότι το νέο μονοθέσιο θα ταιριάζει περισσότερο στο οδηγικό στυλ του Kevin Magnussen, ο οποίος είχε δηλώσει πέρυσι: «Δεν μπορείς να συνδυάσεις πραγματικά τα G τόσο πολύ με αυτά τα μονοθέσια. Θα πρέπει να κάνεις V τις στροφές περισσότερο. Και αυτά είναι τα δύο διαφορετικά στυλ οδήγησης: στυλ V και όχι».
«Υπάρχουν πολλές διαφορετικές παραλλαγές αυτών των δύο, αλλά σε γενικές γραμμές αυτό βρίσκω, και το φετινό μονοθέσιο είναι ακόμα πιο ευάλωτο σε αυτό τον τομέα από την πλευρά μας». Ο Komatsu δήλωσε ότι η ομάδα προσπάθησε να βελτιώσει την κατάσταση με το μονοθέσιο του 2024: «Δε θα έλεγα ότι εξαλείφθηκε, αυτή είναι μεγάλη λέξη. Αλλά σίγουρα έχουμε βελτιωθεί σε αυτό. Είναι ένας οδηγός που χρειάζεται καλή σταθερότητα στην είσοδο και συνοχή μέσα στη στροφή».
Ημερομηνίες παρουσιάσεων για το 2024
2 Φεβρουαρίου: Haas (χρωματισμός)
5 Φεβρουαρίου: Williams – Νέα Υόρκη (χρωματισμός)
5 Φεβρουαρίου: Sauber – Λονδίνο (χρωματισμός)
7 Φεβρουαρίου: Alpine (χρωματισμός)
8 Φεβρουαρίου: Racing Bulls – Λας Βέγκας (χρωματισμός)
11 Φεβρουαρίου: Shakedown Haas (Silverstone)
12 Φεβρουαρίου: Aston Martin – Silverstone
13 Φεβρουαρίου: Ferrari – Fiorano
14 Φεβρουαρίου: Mercedes – Silverstone
14 Φεβρουαρίου: McLaren
15 Φεβρουαρίου: Red Bull